gardeshban.ir

گزارش/
آتش گسترده‌ای یکی از مجموعه جزایر قناری واقع در اسپانیا را فراگرفت و صدها نفر را فراری داد.
کد خبر: ۱۶۰۵۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
به دنبال آتش‌سوزی مهیب در جزیره تفریحی «گران کاناری» یکی از جزایر مجموعه جزایر «قناری» در اسپانیا، صدها نفر از ساکنان این جزیره معروف مجبور به تخلیه محل‌های سکونت خود شدند.

نظامیان به منظور کمک به آتش‌نشانان برای مهار آتش‌سوزی مهیب در یکی از کوه‌های بزرگ گران کاناری به منطقه اعزام شده‌اند.

آتش‌سوزی فوق در حال حاضر، ۹۰۰ هکتار از منطقه «آرتنارا» حدود ۲۰ مایلی از «لاس پالماس» را در برگرفته است و بالگردهایی برای پاشیدن آب به منطقه حادثه فرستاده شده است.

طبق گزارش‌های اولیه، گمان می‌رفت که آتش تحت کنترل درآمده است اما نیمه‌شب گذشته، مجدداً شعله‌های آتش زبانه کشید و منطقه گسترده‌ای را فرا گرفت.

رئیس آتش نشانی منطقه گران کاناری در یک پیام توییتری در این خصوص نوشت: «ما به شدت درگیر هستیم و به تلاش‌ها ادامه می‌دهیم و برای جزیره خود مبارزه می‌کنیم».

همچنین دامنه آتش سوزی در یونان درحال گسترش است تا جایی که یک کمپ گردشگران و منازل مسکونی اطراف آن در جزیره «الافونیسوس» در جنوب این کشور تخلیه شده است. ۹۰ مامور آتش نشان تلاش کردند آتش را با کمک چند فروند هواپیما و بالگرد مهار کنند.

آتش سوزی یونان باعث سراسیمگی شده به طوری که تعدادی هتل در مکان‌های پرخطر تخلیه و هشدار مسافرتی در این کشور صادر شده است.

آتش سوزی کنونی در یونان دومین آتش سوزی مرگبار در قرن بیست و یکم پس از حادثه سال ۲۰۰۹ در استرالیا است که در جریان آن ۱۸۰ نفر کشته شدند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار