gardeshban.ir

اگر تا به حال با یک هواپیمای تجاری سفر کرده باشید احتمالا می دانید که نباید صندلی وسط در ردیف سوم را انتخاب کنید.
کد خبر: ۱۶۰۷۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 22
گردشبان (gardeshban.ir) :

اگر یک بلیت لحظه آخری خریده اید و یا قبل از گرفتن بلیت صندلی خود را انتخاب نکرده اید، گزینه دیگری به غیر از نشستن بین دو نفر غریبه در یک پرواز طولانی بین قاره ای نخواهید داشت، اما در نظر بگیرید؛ برای نشستن حق انتخاب دارید، در این صورت صرف تنها چند دقیقه وقت ارزشش را دارد.

اما شرکت های هواپیمایی عمدتا جزئیاتی را که تفاوت بین صندلی مناسب و غیرمناسب را نشان می دهد را بیان نمی کنند. به عنوان مثال آخرین ردیف صندلی که در نزدیکی آشپزخانه و سرویس بهداشتی قرار دارند بسیار آزار دهنده هستند و دقیقاً مهمانداران پر حرف در آنجا حضور دارند. در گذشته هم انتخاب صندلی مناسب امری گول زننده بود.

سایت هایی مثل SeatExpert و SeatGuru(تریپ ادوایزر) به شما در انتخاب صندلی مناسب کمک می کند. این دو سایت نتایج مشابهی را نشان می دهد، اما امتحان هر دو با هم برای انتخاب بهترین صندلی ارزشش را دارد. سیت اکسپرت با استفاده از اطلاعاتی مثل نوع هواپیما، نام شرکت هواپیمایی، شماره پرواز و تاریخ حرکت، فرایند انتخاب صندلی را برای مبتدیان بسیار آسان می کند. اگر شما با نوع هواپیماهای شرکت هواپیمایی منتخب خود آشنایی دارید، SeatGuru انتخاب بهتری می باشد.

برای شروع کار با SeatExpert وارد جزئیات پروازتان می شوید و بر روی «پیدا کردن صندلی کلیک می کنید». اگر همه چیز خوب پیش رفت، صندلی ها به ترتیب سبز (بهترین)، زرد (خوب)، نارنجی (بهتر است انتخاب نکنید)، قرمز(به هیچ وجه انتخاب نکنید) و صندلی های سفید متوسط هستند و اگر شما همین ها را انتخاب کنید فقط در حدی قابل قبول می باشند. به طور طبیعی بهترین تجربه مربوط به صندلی های سبز رنگ می باشد که در آنها حریم خصوصی بیشتر رعایت شده و جای پای بیشتری دارند. در سر دیگر طیف، صندلی های قرمز نزدیک آشپزخانه و یا دستشویی واقع شده اند؛ که در کنار این نوع صندلی ها عموما پنجره، جایگاه کیف و لوازم وجود ندارد و همچنین فضای جلوی پای آن کمتر از معمول است.

انتخاب بهترین صندلی هواپیما

SeatGuru شامل اطلاعات اضافی مثل لیست امکانات داخل هواپیما، کسانی که با این نوع هواپیما پرواز می کنند، می شود؛ و در کنار این ها صندلی های سبز (عالی)، زرد (ضعیف) و قرمز (غیر قابل قبول) را مشخص می کند. شما جزئیات بیشتری برای انتخاب صندلی در می یابید. به عنوان مثال، صندلی ۲۷ ال جای پای محدود و پنجره کوچک دارد و یک جای غذاخوری در کنار دستتان دارد که به شما فضای کمتری برای نشستن می دهد. درحالیکه صندلی ۱۶ ال به علت قسمت جدا کننده در پشت کابین کلاس پروازی بیزینس جای پای خیلی خوبی دارد با این وجود فضای کافی برای نگهداری وسایل در زیر صندلی جلو وجود ندارد.

خطوط هواپیمایی به تدریج متوجه تقاضا برای صندلی های بهتر مثل ردیف های Economy Plus یا Main Cabin Extra که با پرداخت پول بیشتر، در دسترس خواهند بود، شده اند. گاهی اوقات این ردیف صندلی های جادارتر جلوی دستشویی ها واقع شده اند با این وجود یک شرکت هواپیمایی به علت جادار بودن صندلی صرف نظر از موقعیت آن مقدار پول اضافی یکسانی دریافت می کند؛ و این دقیقا مثل خریدن چشم بسته نوشیدنی های گرانتر می باشد.

بنابراین حتی اگر با کلاس های پروازی بیزینس یا حتی فرست سفر می کنید، هنوز هم صندلی های کنار آشپزخانه و نزدیک دستشویی نامرغوب محسوب می شوند. یک صندلی تختخوابشو گران قیمت اگر با صدای ظرف هایی که مهمانداران در یک پرواز شبانه جا به جا می کنند همراه شود، دیگر ارزشی نخواهد داشت. پس برای لذت بردن از سفرتان قبل از گرفتن بلیت به نحوه چینش صندلی ها دقت کنید.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار