gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از دستور ویژه رئیس جمهور برای در اولویت قرار گرفتن ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات خبر داد.
کد خبر: ۱۶۰۸۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان به سفر اوایل امسال رئیس جمهور به استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: در این سفر استاندار کرمانشاه باتوجه به مطالعات انجام شده جهت ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، از رئیس جمهور درخواست داشتند که امسال پرونده ثبت جهانی اورامانات یکی از اولویت های اول سازمان میراث فرهنگی برای ارسال به یونسکو باشد.

وی اضافه کرد: بعد از این درخواست، استاندار مجددا مکاتباتی را با رئیس جمهور داشتند که در نهایت ایشان طی دستوری به رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کردند که پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات در اولویت ارسال پرونده‌های امسال کشور به سازمان یونسکو قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: از آن‌جایی که درحال حاضر تعداد پرونده‌های متقاضی ثبت جهانی در کشور بالا است و رقبا زیادی داریم، این دستور رئیس جمهور خبری مسرت بخش و امیدوار کننده برای ثبت جهانی منطقه اورامانات خواهد بود.

وی در ادامه با بیان این‌که تابحال حدود 95 درصد از مطالعات ثبت جهانی منظر فرهنگی و تاریخی اورامانات انجام گرفته، عنوان کرد: تا مهرماه فرصت داریم پرونده ثبت جهانی را به سازمان میراث فرهنگی ارسال کنیم، اما درتلاشیم تا با اتمام سریع‌تر مطالعات، این پرونده زودتر ارسال شود.

قادری اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی نیز پس از بررسی جوانب مختلف تا اواخر آبان پرونده را به یونسکو ارسال خواهد کرد تا پس آن وارد فاز اجرایی ثبت جهانی اورامانات شویم.

وی تاکید کرد: پروسه ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات حدود دو تا سه سال به طول خواهد انجامید.
 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار