gardeshban.ir

استانبول بعنوان یک ابر شهر، نقش ویژه ای در جذب گردشگران از سراسر جهان دارد. یکی از حقایق توریستی که همیشه به جذب توریستها کمک شایانی کرده ، بحث فرهنگ و غذاهای لذیذ استانبول است.
کد خبر: ۱۶۰۹۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
گذشته از جذابیت هایی همانند ایستادن در کنار خیابان و مزه مزه کردن غذاها ،شناسایی ذائقه‌ی یک ملت را نیز شامل می شود. به همین دلیل غذاهای خیابانی یکی از گزینه‌های محبوب توریست‌ها و افراد محلی در هر شهری است.

این 5 غذای خیابانی را در ترکیه امتحان کنید/عکس

سیمیت | Simit

در استانبول نمی‌توان فردی را از تمام طبقات اجتماعی یافت که قدرت مقاومت در برابر عطر نان تازه‌‌ای  را داشته باشد که در کنجد غلت خورده و در مجاورت حرارت آتش، برشته شده است. اگر آمریکایی‌ها با لیوان‌های سلولزی حاوی قهوه در حال رفتن به سرکار شناخته می‌شوند، نماد ساکنان استانبول در ساعات اولیه صبح را نیز باید سیمیت‌های پیچیده شده در کاغذ خواند که می‌توان لذت آن را نوشیدن چای در یک استکان کمر باریک شیشه‌ای دوچندان کرد. البته سیمیت در طول روز نیز در دسترس است و می‌توان این نان را از گاری‌هایی که سیمت می‌فروشند یا از نانوایی‌ها تهیه کرد. این نان در کنار غذاهای لذیذ استانبول قرار می گیرد.

این 5 غذای خیابانی را در ترکیه امتحان کنید/عکس

بالیک اِکمِک | Balik-Ekmek

مجاورت استانبول با تنگه‌ بسفر علاوه بر مناظر زیبا و به یادماندی، هدیه‌ی دیگری نیز برای این شهر دارد و آن رژیم غذایی مملو از غذاهای دریایی ساکنان این شهر است. ماهی علاوه بر منوی رستوران‌های پر زرق و برق، راه خود را به دکه‌های خیابانی نیز باز کرده و در صورت عبور از محلاتی نظیر کاراکوی (Karakoy) و اِمین اُنو (Eminonu) که در مجاورت ساحل قرار دارند، می‌توان رایحه‌ی مست کننده‌ی ماهی سرخ شده در روغن زیتون یا کره را شنید. یقینا نشستن در کنار پل گالاتا و تماشای منظره‌ی استانبول با یک ساندویچ ماهی سرخ شده بسیار به یادماندنی تر خواهد بود. به گفته‌ی افراد محلی، ساندویچ ماهی که پس از نشستن در این مکان سرو شده و میل می‌شود، بسیار لذت بخش‌تر از زمانی است که آن را بصورت ایستاده بخورید.سترس است و می‌توان این نان را از گاری‌هایی که سیمت می‌فروشند یا از نانوایی‌ها تهیه کرد.

این 5 غذای خیابانی را در ترکیه امتحان کنید/عکس

لاهماجون | Lahmacun

لاهماجون یا پیتزای ترک ساده‌ترین و در عین حال یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که در تور استانبول می توانید تجربه کنید. لاهماجون شامل خمیر نازکی است که روی آن تکه‌هایی از ترکیب گوشت قرمز چرخ‌کرده، پیاز و فلفل قرمز پخش شده و برای دقایقی در تنور مورد نوازش آتش قرار گرفته است. در واقع لاهماجون شبیه به نان لواش است با این تفاوت که روی آن در زمان پخت مواد نامبرده اضافه شده است. لاهماجون را باید پس از خارج شدن از تنور میل کرد. در کنار لاهماجون مقدار زیادی جعفری تازه و آب لیمو نیز سرو می‌شود که با اضافه شدن دوغ محلی یا همان آیران (Ayran) همه چیز برای تجربه‌ی یک وعده‌ی غذای لذیذ در دسترس است. لاهماجون را می‌توان در تمام محلات در بین غذاهای لذیذ استانبول پیدا کرد، اما اگر به دنبال بهترین لاهماجون تهیه شده در تنورهای سنگی باشید، بهتر است به سراغ لاهماجون خلیل (Halil Lahmacun) و بُرسام تاش فیرین (Borsam Tas Firin) در محله‌ی کادی کوی (Kadikoy) و فیستیک کباب (Fistik Kebab) در محله‌ی آرناووت کوی (Arnavut Koy) بروید.

این 5 غذای خیابانی را در ترکیه امتحان کنید/عکس


دوروم | Durum

دوروم از نظر مواد مورد استفاده یکی از متنوع‌ترین غذاهای خیابانی عرضه شده در استانبول است. دوروم بیشتر به عنوان یک میان وعده مورد استفاده قرار می‌گیرد و نام آن نیز گویای همین مساله است. دوروم در واقع ترکیبی از نانی شبیه به لواش با محتویاتی نظیر مرغ، گوشت، و پنیر یا انواع سبزیجات است که بصورت لقمه‌ای مصرف می‌شود. شکل ظاهری دوروم و دست و پاگیر نبودن مصرف آن، این غذا را بسیار محبوب کرده است. برای صرف بهترین دوروم‌های استانبول بهتر است در میدان معروف تکسیم به سراغ بامبی یا کیزیل کایالار بروید.

این 5 غذای خیابانی را در ترکیه امتحان کنید/عکس

میدیه دولما | Midte Dolma

میدیه دولما بیشتر به عنوان یک میان وعده شناخته می‌شود تا یک غذای کامل اما جزو غذاهای لذیذ استانبول است. میدیه دولما در واقع ترکیبی از نصف صدف دریایی و برنج بسیار تندی است که با لیموی تازه همراه می‌شود. این میان وعده‌ را می‌توان هر شب در دکه‌های متعددی که در میدان تاکسیم واقع شده، پیدا کرد. میدیه دولما روش خاصی نیز برای خوردن دارد. هر یک از تکه‌ها را باید بصورت پشت سرهم و بی وقفه تا زمانی که حدودی احساس سیری القا شود، خورد. در غیر این صورت با توجه به اینکه دانه‌های برنج حجیم می‌شوند، نمی‌توان همه‌ی یک پرسی را که خریداری شده، خورد و در اینصورت باید ۲۰ TL از پول خود را دور بیاندازید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار