gardeshban.ir

غارها و دره چدار یکی از قدیمی ترین و معروفترین جاذبه های گردشگری بریتانیا می باشد که مانند ظرف عسلی در محیطی لطیف و از لحاظ علمی مهم قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۶۰۹۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
سالانه ۵۰۰۰۰۰ نفر از این جاذبه منحصربفرد بازدید می کنند. این مکان گردشگری شامل یک زمین اجاری L شکل به مساحت ۳۰۰ جریب است که شامل کل بخش جنوبی دره چدار، حدود ۵۰ غار (شامل دو غار قابل بازدید برای عموم که در فهرست آثار تاریخی قرار گرفته اند)، بلندترین صخره های آهکی داخل بریتانیا، یک فلات سبز که از لحاظ اکولوژیکی اهمیت بسیاری دارد و پارکینگ های مختلف و ساختمان ها و جاذبه های ساخت دست بشر می باشد.

قسمت ۳۰۰ جریبی متعلق به اتحادیه شرکت های خانواده نجیب زاده بت است که همچنین مالک خانه لانگلیت می باشد و هر دو از طریق شرکت خصوصی مسئولیت محدود لانگلیت بهره برداری می شوند. از آنجا که کلیه فعالیت ها باید به صورت شخصی سرمایه گذاری شوند، مهمترین هدف پیش از سوددهی مالی، حفاظت از محیط آسیب پذیر آن می باشد. 

سالانه بیش از ۵۰۰ هزار بازدیدکننده از دره چدار بازدید می کنند و از این میان، حدود ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار نفر برای بازدید از غارها بلیت می خرند. بنا به اظهارات باب اسمارت، مدیر بازاریابی شرکت، به علت گذراندن تعطیلات در خارج از کشور و وجود جاذبه های بسیار گردشگری در بریتانیا، تعداد بازدیدکنندگان از اواسط دهه ۱۹۷۰ افزایش چشمگیری نداشته است. 

او می گوید: «اغلب بازدیدکنندگان ما کسانی هستند که برای تعطیلات یا بازدید به مکان هایی در فاصله ۳۰ مایلی چدار آمده اند.» بازدیدکنندگان اغلب زوج های ۲۴-۲۵ ساله با فرزند یا بدون فرزند هستند و به طبقه اجتماعی تعلق دارند که پول خود را با دقت و برنامه خرج می کنند. گروه های بازدیدکننده مدرسه ها حدود ۱۰٪ کل بازدیدکنندگان را تشکیل می دهند. 

اغلب بازدیدکنندگان در ماه های فصل تابستان از این منطقه دیدن می کنند و اکثرا تعطیلات آخر هفته خود را برای گردش خود نگه داشته اند. برنامه ریزی هایی برای ترغیب بازدید از منطقه در فصل زمستان، بازدید مجدد و ترغیب بازدیدکنندگان جوان تر و مسن تر و افراد محلی در دست اجراست.

اسمارت می گوید: «واقعیتی که اغلب بازدیدکنندگان ما متوجه آن نمی شوند این است که کلیه مکان های دره چدار توسط یک شرکت اداره می شود و تنها با خرید یک بلیت می توان از تمام مکان ها دیدن کرد. قیمت بلیت برای افراد بزرگسال ۵۰/۱۱ پوند، برای کودکان ۵۰/۸ پوند و برای خانواده های چهار نفره ۵۰/۳۱ پوند می باشد. 

یک بلیت امکان بازدید از چندین مکان دیدنی را می دهد که شامل گودال بزرگ کلیسا شکل غار نیز می شود. در آن جا راهنمای صوتی این مکان را به بازدیدکننده می دهد که به تنهایی و با سرعت دلخواه خود از غار دیدن کند و اطلاعاتی را که می خواهد انتخاب نماید و بشنود.» جدیدترین جاذبه دیدنی، چدارمن و موزه آدمخوارها است که زندگی عصر حجر و دنیای ماقبل تاریخ پیشینیان آدمخوار ما را به روشنی به تصویر می کشد.

غارها و دره چدار قدیمی ترین جاذبه گردشگری بریتانیا/تصاویر

غارها و دره چدار قدیمی ترین جاذبه گردشگری بریتانیا/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار