gardeshban.ir

مقام‌های گمرگ و دیگر بخش‌های اجرا قانون از ۲۹ کشور دنیا با هماهنگی گارد مدنی اسپانیا و تحت حمایت یوروپل، اینترپل و سازمان جهانی گمرک، بیش از ۱۸ هزار قلم آثار فرهنگی شامل آثار باستان‌شناسی، سکه، نقاشی، آلات موسیقی و مجسمه را کشف و ضبط کردند.
کد خبر: ۱۶۱۰۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
تارنمای خبری « شیپس اند پورتس » (shipsandports) که یک شرکت ارتباطات کشتیرانی و بنادر است، اعلام کرد: در جریان این عملیات با اسم رمز «ماموریت پاندروا ۳» دستگاه‌هایی چون فلزیاب‌ها که امکان قاچاق آثار فرهنگی را فراهم می‌کند، کشف و ۵۹ نفر در همین رابطه بازداشت شدند.
۹۱۰۹
بیشتر اقلامی که در جریان این عملیات کشف و ضبط شده از کشورهای اروپایی است، اگرچه بیش از ۳۰ قلم با مبدا کشورهای غیراروپایی همچون کلمبیا، مصر، عراق و مغرب به دست آمده است.

در جریان این عملیات، هزاران مامور پلیس و گمرک برای تمرکز بر بازار آنلاین گماشته شدند تا مانع فعالیت گروه‌های تبهکار دخیل در  قاچاق اقلام فرهنگی و میراثی، شوند.

گروه‌های تبهکار از پلتفرم‌های دیجیتالی چون وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و  پیام رسان‌های مختلف برای فروش آثار هنری و فرهنگی استفاده می‌کردند.

در جریان این عملیات، یک گشت سایبری از طرف پلیس هلند سازمان‌دهی شد و ۲۶ کارشناس از ۲۱ کشور مختلف دنیا، یوروپل (ژلیس اروپا)، اینترپل (پلیس بین‌الملل) و سازمان جهانی گمرک در آن شرکت کردند. در مجموع ۱۶۹ وب سایت مشکوک رصد شد که در نهایت به کشف و ضبط آثار بسیاری انجامید.

با توجه به ابعاد بین‌المللی قاچاق آثار هنری، تعدادی واحد هماهنگ‌کننده عملیاتی از طرف یوروپل، اینترپل و سازمان جهانی گمرک تاسیس شد تا زمینه را برای مبادله اطلاعات و انتشار هشدارها میان نهادهای مبارزه با قاچاق فراهم کند.
۹۱ ۹
گفته می‌شود یوروپل با تسهیل مبادله اطلاعات و حمایت عملی و تحلیلی، نقشی مهم در اجرا این عملیات ایفا کرد.

اسکان نیوز






پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار