gardeshban.ir

کم‌کم هوا رو به خنک شدن می‌رود و فصل جذاب و پرهیجان تابستان به انتهای خود نزدیک می‌شود.
کد خبر: ۱۶۱۲۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
 به همین مناسبت در نظر داریم چند مقصد گردشگری از طبیعت زیبای ایران را برای دوستانی که تا این لحظه موفق نشده‌اند به سفر بروند، معرفی کنیم. 

با این مقاصد پیشنهادی برای سفرهایی به‌یادماندنی به نقاط دیدنی ایران و تورهای طبیت گردی ایران در آخرین ماه تابستان آشنا شوید .

آسیاب‌خرابه

آسیاب‌خرابه یکی از مکان‌های دیدنی و گردشگری استان آذربایجان شرقی است که در شهرستان جلفا واقع شده است. سابقا در این محل آسیابی آبى وجود داشت که با استفاده از  آبشار کار مى‌کرد اما در حال حاضر خرابه‌اى بیش از این آسیاب باقى نمانده است؛ به همین دلیل به نام آسیاب خرابه معروف شده است.
 
چشم‌انداز بدیع و هوای خنک و جاذبه‌های دلپذیر در اطراف آبشار موجب جذب هزاران نفر از مشتاقان به‌ سمت آن شده است. این تفرجگاه دلگشا از لحاظ چشم‌انداز و زیبایی از نقاطی منحصر به فرد محسوب شده و معادلی برای خود ندارد. تمام سطوح دیواره آبشار پوشیده از خزه و گیاهان آبزی است و مناظر دل‌انگیزی را پدید آورده است.


آسیاب‌خرابه یکی از مکان‌های دیدنی و گردشگری استان آذربایجان شرقی است

تعطیلات آخر تابستان کجا سفر کنیم؟+تصاویر
 
روستای زیارت

روستای زیارت یکی از روستاهای استان گلستان است. وجود امامزاده عبدالله در این دهکده موجب شده تا از قدیم این روستا به این نام خوانده شود. زیارت به علت برخورداری از هوای نسبتا خشک و خنک بازدیدکنندگان بسیار زیادی دارد. از اماکن دیدنی این روستا می‌توان به آبشارهای زیبا، چشمه آبگرم، امامزاده و همچنین بافت قدیمی روستا (خرابه‌های قدیمی در جنگل زیارت به نام تخت خسرو ،تخت دیکا، اسپندیار محله و...) اشاره کرد.
 
از نکات جالب در مورد این روستا، میانگین عمر بالای مردم آن است که علت آن نیز زندگی طبیعی و استفاده از مواد غذایی جنگلی است. خوب است بدانید این روستا جزو ۲۰ روستای برتر گردشگری ایران است. 

تعطیلات آخر تابستان کجا سفر کنیم؟+تصاویر
روستای زیارت یکی از روستاهای استان گلستان است.

  
بره‌سر

بره‌سر، روستایی واقع در استان گیلان و منطقه‌ای کوهستانی با آب و هوای معتدل کوهستانی است. این روستا دارای جنگل‌های راش بکر و زیبا و گونه نادر سوسن چلچراغ است که محلی‌ها به آن لیلیوم می‌گویند. همچنین در قسمت جنوبی شهر بره‌سر ییلاقات زیبای استل‌سرا (استخر سرا) و ییلاق ویستان در منطقه‌ای جنگلی واقع شده که دارای مناظری زیبا و چشم‌اندازهای پیرامونی بی‌نظیر است. 

تعطیلات آخر تابستان کجا سفر کنیم؟+تصاویر

 بره‌سر، روستایی واقع در استان گیلان و منطقه‌ای کوهستانی با آب و هوای معتدل کوهستانی است

همچنین آبشار طبیعی شارشار در بره‌سر قدیم و به فاصله ۵۰۰ متری مرکز شهر قرار دارد. در جنوب شهر، مرقد مطهر امامزادگان عبدالله و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم(ع) واقع شده که هر ساله ۲۸ صفر عاشقان و مریدان اهل بیت(ع) جهت عزاداری در این مکان گردهم می‌آیند.

تعطیلات آخر تابستان کجا سفر کنیم؟+تصاویر

 مازیچال

جنگل مازیچال یکی از جاذبه‌های طبیعت‌گردی کلاردشت و ایران است. چشم‌انداز بسیار زیبای روستای مازیچال با دیدی وسیع از رامسر تا چالوس، موقعیتی بی‌نظیر به این دهکده کوهستانی بخشیده است

نامگذاری مازیچال به دلیل وجود درخت بلوط در این منطقه بوده است. در گویش محلی مردم منطقه، مازی به معنای درخت بلوط است و چال به معنای گودال و چاله؛ بنابراین مازیچال به گودال‌ها و دره‌هایی مملو از درختان بلوط (مازی) اشاره دارد که از قدیم در منطقه وجود داشته‌اند.  
تعطیلات آخر تابستان کجا سفر کنیم؟+تصاویر

جنگل مازیچال یکی از جاذبه‌های طبیعت‌گردی کلاردشت و ایران است
  
در یک نگاه کلی آب و هوای دلپذیر کوهستانی و مناظر زیبای جنگل و نمای دریای ابر، تصویری بهشتی از آفرینش خدا را نمایش می‌دهد.  


تعطیلات آخر تابستان کجا سفر کنیم؟+تصاویر 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار