gardeshban.ir

نهادهای شهر‌های مختلف آمریکا مانند سانفرانسیسکو، سانتا کلارا، کالیفرنیا و نیویورک در واکنش به قانون مهاجرتی جدید علیه آن طرح شکایت می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۱۲۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
نهادهای شهر «سانفرانسیسکو» آمریکا از دولت این کشور به دلیل اعمال محدودیت‌های مضاعف در روند مهاجرت قانونی شکایت می‌کند.

به گزارش رویترز، شهر‌های سانفرانسیسکو و «سانتا کلارا» با پر کردن دادخواستی از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به دلیل اعلام قانون جدیدی که با عدم پذیرش درخواست ویزای مهاجران فقیر، مهاجرت قانونی را کاهش می‌دهد، شکایت خود را مطرح کردند.

در دادخواست شهر‌های سانفرانسیسکو و سانتا کلارا تاکید شده که قانون مهاجرتی جدید سبب وخامت شرایط سلامتی و رفاهی شهروندان آمریکا، تشدید کننده مخاطرات بهداشتی و پزشکی، تضعیف کننده امنیت بوده و خسارت مالی قابل توجهی را در پی خواهد شد. دادخواست مذکور همچنین اعلام کرد این قانون سبب شکاف در خانواده‌ها می‌شود. ضمن این که این قانون در تضاد با قانون مهاجرت و ملیت سال ۱۹۶۵ نیز است.

شاکی این پرونده شهروندان آمریکایی و اداره خدمات مهاجرتی و متشاکی نیز اداره امنیت ملی و مدیرانش هستند.

کارشناسان بر این باورند که قانون جدید در صورت اجرایی شدن میزان مهاجرت‌های قانونی را به نصف کاهش می‌دهد؛ چرا که مهاجران فقیر در صورت نداشتن استاندارد‌های لازم درآمدی و در صورت دریافت کمک‌های عمومی مانند خدمات رفاهی، مواد غذایی، مسکن و دارو از دریافت ویزا محروم خواهند شد.

دونالد ترامپ که موضوع مهاجرت را سنگ بنای انتخاب خود در سال ۲۰۱۶ قرار داده و از آن نتیجه گرفته بود مجددا با طرح این موضوع قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز رقابت باشد.

قانون جدید مهاجرتی مذکور که روز دوشنبه اعلام شد و براساس برنامه ریزی‌ها از ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) اجرایی می‌شود، با درخواست متقاضیان ویزا که استاندارد درآمدی در نظر گرفته شده را دارا نباشند یا از خدمات عمومی استفاده کنند، موافقت نخواهد شد.

مرکز حقوقی ملی مهاجرت آمریکا اعلام کرد برای ممانعت از اجرایی شدن این قانون تشکیل پرونده می‌دهد. دادستانی کل «کالیفرنیا» و «نیویورک» نیز تهدید به شکایت کرده اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار