gardeshban.ir

شهردار تهران و سخنگوی دولت از کلنگ‌زنی سایت چهار باغ در تهران خبر دادند.
کد خبر: ۱۶۱۶۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
پیروز حناچی شهردار تهران با اشاره به لغو مصوبه برج باغ‌ها و تلاش شهرداری تهران برای حفظ این سرمایه‌های طبیعی گفت: در یک ماه گذشته باغ عبقری را که قرار بود برج باغ در آن ساخته شود تبدیل به بوستان پدر شد. هم اکنون در منطقه ۱۴ شهر تهران نیز در حال توسعه باغ وثوق الدوله هستیم و این باغ هم پس از تکمیل به عنوان یک بوستان عمومی به مردم تحویل داده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه دیگر حوزه توسعه فضای سبز شهر تهران اشاره کرد و گفت: امیدواریم در آینده کلنگ افتتاح و توسعه فضای سبز سایت چهارباغ که در شمال مصلی قرار دارد به زمین بخورد.

علی ربیعی سخنگوی دولت نیز در جمع خبرنگاران به پروژه چهار باغ تهران اشاره کرد و گفت: شهردار تهران گزارش دادند که چهار باغ تهران ان‌شاالله کلنگ‌زنی خواهد شد، این باغ در شمال مصلی احداث خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره پل گیشا نیز گفت: زیرگذر پل‌گیشا هم تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش چمدان،خانه وثوق‌الدوله در منطقه ۱۴ تهران که با سریال پرمخاطب شهرزاد معروف شد به پارک عمومی تبدیل می‌شود. باغ سلیمانیه حسن وثوق یا کوشک وثوق‌الدوله در محوطه‌ای به وسعت ۲۵ هکتار حدود ۱۰۰ سال پیش بنا شد. باغ سلیمانیه در طول زمان تکه تکه و هر تکه به سازمان آب، نیروی انتظامی، شهرک مسکونی، چایخانه سنتی و … واگذار شد اما خود عمارت که روزگاری منزل مسکونی وثوق‌الدوله برادر قوام‌السلطنه بود به بنیاد مستضعفان رسید.

به گفته محمد سالاری عضو سابق شورای شهر تهران باغ سلیمانیه در گذشته ۱۲۲۲ اصله درخت داشت که اکنون تنها ۴۵۳ اصله از آنها باقی مانده‌ است. بنیاد مستضعفان این باغ را به شهرداری تهران واگذار کرده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار