gardeshban.ir

۲ میلیون و ۷۴۳ هزار نفر از ابتدای سال جاری تاکنون از جاذبه‌های گردشگری قزوین اعم از تاریخی و طبیعی بازدید کرده اند.
کد خبر: ۱۶۱۸۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 24
گردشبان (gardeshban.ir) :

نادر محمدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین روز پنجشنبه  با اعلام این خبر افزود: مجموعه دولتخانه صفوی (سردرب عالی قاپو، کاخ چهلستون و ...)، کاروانسرای سعدالسلطنه و قلعه حسن صباح الموت به همراه دریاچه اوان الموت بیشترین میزان بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار داشت: آستان مقدس امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا(ع)، حمام قجر و حسینیه امینی ها نیز به لحاظ میزان بازدیدکننده در ردیف های بعدی قرار داشته اند.

این مسئول گفت: بررسی تعداد بلیط های به فروش رفته در بناهای دارای بلیط و همچنین گزارش راهنمایان مستقر در بناهای تاریخی و طبیعی ملاک گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص تعداد بازدیدکنندگان از حاذبه های گردشگری است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در خصوص اینکه چه تعداد از بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری استان را گردشگران خارج از استان تشکیل می دهند نیز گفت: ابزاری برای تعیین این مساله در اختیار میراث فرهنگی نیست اما به نظر می رسد با توجه به اینکه حجم بازدیدکنندگان هم استانی از جاذبه ها طی سال های گذشته زیاد بوده است، می توان گفت که بیش از ۷۰ درصد بازدیدکنندگان به ویژه از بناهایی چون قلعه الموت، دریاچه اوان و حسینیه امینی ها را گردشگران غیر قزوینی تشکیل داده اند.

استان قزوین دارای ۱۴۱۰ اثر در فهرست آثار ملی است که شامل بناهای تاریخی و طبیعی و آثار ناملموس و معنوی می شود.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار