gardeshban.ir

متقاضیان اخذ پروانه خروج موقت خودروهای سواری برای خروج اتومبیلشان می توانند با در دست داشتن اسناد مالکیت اتومبیل ...
کد خبر: ۱۶۱۸۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 24
گردشبان (gardeshban.ir) :

متقاضیان اخذ پروانه خروج موقت خودروهای سواری برای خروج اتومبیلشان می توانند با در دست داشتن اسناد مالکیت اتومبیل خود و یا وکالتنامه رسمی از سوی صاحب اتومبیل به یکی از گمرکات مراکز استان ها و یا گمرک جنوب تهران مراجعه تا نسبت به انجام تشریفات گمرکی مربوطه اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز

۱- اصل و کپی سند مالکیت وسیله نقلیه.
۲- حضور خودرو در گمرک.
۳- حضور مالک یا نماینده قانونی در گمرک.
۴- اصل و کپی شناسنامه نیروی انتظامی خودرو.
۵- اصل و دو کپی کارت خودرو.
۶- اصل و دو کپی شناسنامه یا پاسپورت مالک خودرو.


توجه نکات مهم :

خروج خودروهای بالای ۲۰ سال منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی می باشد.

مدت اعتبار پروانه خروج موقت ۳ ماه حداکثر تا یک سال می باشد و پس از این مدت بایست پس از بازگرداندن خودرو نسبت به ابطال پروانه خروج موقت یا تمدید آن در گمرک مربوطه اقدام کنند. در صورتی که ظرف مهلت تعیین شده خودرو به کشور وارد نشود، مشمول پرداخت و پیگرد قانونی می شود.

بر اساس آئین نامه اجرایی قانون توسعه  صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب ۱۳۷۰، علاوه بر کالاهای قابل ورود توسط مسافران و اعمال معافیت های گمرکی، هر جهانگرد می تواند کالاهای مشروح زیر که جنبه تجاری نداشته و عرفاً می تواند همراه داشته باشند به کشور وارد و به هنگام خروج از کشور خارج نماید.

برگه < کالاهای همراه جهانگرد>

فهرست مشخصات این وسایل در گمرک ثبت می شود:

الف) جواهرات شخصی، یک دستگاه دوربین عکاسی، یک دستگاه دوربین ویدئو یا فیلمبرداری غیر حرفه ای، یک دستگاه دوربین چشمی، یک دستگاه وسیله موسیقی قابل حمل، یک دستگاه رادیو پخش و ضبط قابل حمل، یک دستگاه کامپیوتر شخصی قابل حمل، جعبه وسایل کمکهای اولیه، یک چادر اردویی با وسایل آن، وسایل ورزشی از قبیل وسایل ماهیگیری، قایق تفریحی کوچکتر از ۵/۵ متر، وسایل اسکی معمولی و آبی و راکت و تنیس و وسایل مشابه.

ب) خروج یک کیلو خاویار ممهور به مهر یا پلمپ شرکت شیلات و قبض خرید فروشگاه شیلات فرودگاه بلامانع است.

ج) هر جهانگرد خارجی در هنگام خروج می تواند بر اساس تسهیلات مقرر مسافری، علاوه بر لوازم شخصی متعارف صنایع دستی یا محصولات مجاز کشور و کتاب و مطبوعات را با حفظ جنبه غیر تجاری آن از کشور خارج نماید.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار