gardeshban.ir

با گرم شدن هوا باید مراقبت بیشتری از تلفن‌های همراه خود داشته باشید. موضوعی که خیلی از افراد به آن بی‌توجه هستند و می‌تواند باعث آسیب به گوشی و حتی انسان شود.
کد خبر: ۱۶۱۸۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
هوای گرم به خصوص در عصرهای گرم تابستان می‌تواند برای تلفن‌های همراه مضر باشد. در واقع دمای بالا تاثیر زیادی روی اجزای داخلی تلفن می‌گذارد و داغ شدن بیش از حد تلفن ممکن است باعث خرابی یا از بین رفتن اطلاعات شود. چنانچه این موضوع بارها و بارها تکرار شود و گوشی در معرض گرمای زیاد قرار گیرد، سرعت گوشی برای همیشه کاهش می‌یابد. گرما می‌تواند باعث نشت باتری شده و حتی امنیت شخصی شما را به خطر بندازد. به همین دلیل، لیستی تهیه کرده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید از تلفن همراه خود در دمای بالا محافظت کنید.

تلفن را در جیب خود نگذارید

در روزهای گرم، نباید تلفن همراه را در جیب لباس‌تان بگذارید. در واقع گرمای طبیعی بدن‌تان مانع از خنک شدن گوشی می‌شود. درست مثل زمان شارژ گوشی، بهتر است تلفن خود را در سایه قرار دهید. در بدترین حالت ممکن، باتری گوشی شروع به نشت کردن می‌کند یا آتش می‌گیرد و شما را در معرض خطری جدی قرار می‌دهد.

از تلفن استفاده نکنید یا در حالت پرواز قرار دهید

باید بدانید که فقط دمای بیرونی باعث افزایش حرارت تلفن همراه نیست و هنگامی که مشغول بازی هستید یا زمان طولانی با تلفن صحبت می‌کنید، عملکرد تلفن دشوارتر شده و گرمای بیشتری تولید می‌کند. این موضوع در مواجه با دمای گرم محیط منجر به حرارت بیش از حد گوشی می‌شود. برای پایین آوردن این حرارت، تلفن را در حالت پرواز قرار دهید و از برنامه‌های پردازنده قوی مثل بازی‌ها استفاده نکنید یا خیلی بهتر است که در چنین شرایطی اصلاً از گوشی خود استفاده نکنید.

تلفن را در خودرو نگذارید

در روزهای گرم، خودرو مانند یک گلخانه عمل می‌کند به طوری که طبق تحقیقی که اخیراً انجام شده، خودروی پارک شده در زیر نور آفتاب در دمای ۳۵ درجه، در عرض یک ساعت به دمای ۴۶ درجه می‌رسد. تولیدکنندگان تلفن همراه بر این عقیده هستند که وقتی دمای گوشی بالاتر از ۳۵ درجه است نباید از آن استفاده کرده و نباید آن را در دمای بالاتر از ۴۵ درجه نگهداری کنید.

تلفن را در مقابل نور مستقیم آفتاب، شارژ نکنید

احتمالاً زمان شارژ گوشی تلفن خود متوجه شده‌اید که حرارت آن بالا می‌رود. بنابراین اگر موقع شارژ، گوشی‌تان را مستقیماً در برابر نور خورشید قرار دهید، گرمای خورشید به گرمای ناشی از شارژ تلفن افزوده شده و دمای آن را بیش از حد بالا می‌برد.

تلفن را هنگام شارژ، زیر بالش قرار ندهید

برای اجتناب از افزایش دمای تلفن نباید گوشی خود را زیر بالش، پتو یا هر وسیله دیگری قرار دهید. در روزهای گرم، دمای ناشی از شارژ کردن تلفن ممکن است به سطح خطرناکی برسد. به همین دلیل باید گوشی خود را در سایه قرار دهید و ترجیحاً روی سطحی خنک و سخت باشد.

در صورت گرم شدن بیش از حد تلفن، آن را در فریزر نگذارید

تغییر دمای شدید نیز می‌تواند به گوشی آسیب برساند، بنابراین وقتی تلفن‌تان بیش از حد داغ شد، برای پایین آوردن دما نباید آن را در فریزر قرار دهید زیرا به احتمال زیاد باعث تجمع آب در گوشی شده و دردسر آفرین می‌شود. بهترین راهکار برای خنک کردن تلفن این است که آن را خاموش کرده و برای مدتی در محیطی خنک بگذارید تا به تدریج به دمای محیط برسد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار