gardeshban.ir

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گردشگری ظرفیت بی‌بدیلی است که می‌تواند وضعیت اشتغال، فرهنگ و امنیت کشور را رونق داده و موجب معرفی شایسته هر منطقه می‌شود.
کد خبر: ۱۶۱۹۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 24
گردشبان (gardeshban.ir) :

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با فعالان گردشگری خراسان رضوی در زاهدان، اظهار کرد: پیوند استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان می‌تواند زمینه ساز توسعه گردشگری شود.

وی با اشاره به این‌که تدبیر و تجربه فعالان گردشگری خراسان رضوی می‌تواند منافعی را برای هر ۲ استان فراهم آورد، گفت: مشهد در حوزه گردشگری به نقطه قابل قبولی رسیده و این پیوند کمک بسیاری به گردشگری سیستان و بلوچستان و ایجاد اشتیاق در بین مردم می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مهمترین ساختار حضور یک گردشگر رفتاری انسانی و بدترین آفت نیز بدعهدی است که می‌تواند موجب کاهش حضور گردشگران شود.

وی با اشاره به این‌که بعد مسافت در سیستان و بلوچستان یک اشکال جدی است، ادامه داد: با وجود این‌که مردم سیستان و بلوچستان زیاد به مشهد مقدس سفر می‌کنند اما هزینه سفر بسیار بالا است که باید تورهایی برای ارزان سازی سفر و کاهش هزینه‌ها راه‌اندازی شود.

موهبتی گفت: فرصت سرمایه‌گذاری در این استان باید تا حدی مطلوب باشد که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان رغبت کنند و امیدواریم صنعت گردشگری جای صنعت نفت را در کشور بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: سفر فعالان گردشگری خراسان رضوی به این استان با رویکرد تعامل در حوزه گردشگری و در قالب کمپین ملی معرفی سیستان و بلوچستان انجام شده که این کمپین با ۲۵ اقدام ملی، ۱۵ اقدام استانی و سه اقدام بین المللی تشکیل و در ۱۵ استان کشور برنامه‌هایی به این منظور اجرا می‌شود.

علیرضا جلالزایی گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق زمینه‌ساز ظهور فصلی جدید از گردشگری در این استان باشیم زیرا تنها صنعتی که سیستان و بلوچستان را به لحاظ اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره دچار تغییر و تحول می‌کند، صنعت گردشگری است. 

وی افزود: قرار است اولین اجلاس گردشگری ساحل نشینان کشور با محوریت هفت استان ساحلی در چابهار برگزار شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان بیان کرد: گروه ۱۶ نفره فعالان گردشگری خراسان رضوی روز گذشته وارد زاهدان شده و از موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور دیدن کرده و فردا نیز از آثار تاریخی منطقه سیستان دیدن خواهند کرد. 
 
ایرنا




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار