gardeshban.ir

تابستان است و قطعا در حال برنامه‌ریزی برای یک سفر خوب و بدون نقص هستید.
کد خبر: ۱۶۲۰۱
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر سفری انفرادی پیش رو دارید و به جای ماشین و هواپیما، این بار می‌خواهید سفر با قطار را امتحان کنید. در این مقاله نکاتی را مطرح خواهیم کرد تا سفر انفرادی لذت‌بخش‌تری با قطار داشته باشید.

1.هر زمانی به جزء زمان شلوغی

زمانی که قرار است مسافت زیادی را با قطار طی کنید، بهتر است به هیچ عنوان فصل اوج سفر‌ها، یعنی تابستان یا تعطیلات سال جدیدرا انتخاب نکنید. مسافت اگر کمتر باشد، هیچ ایرادی ندارد، زیرا زمان زیادی را در مسیر نخواهید بود.


2.وسایل سفرتان را هوشمندانه بسته‌بندی کنید

با وجود اینکه در سفر با قطار محدودیتی در رابطه با وزن و اندازه چمدان وجود ندارد، اما بسته‌بندی هوشمندانه همیشه کارآمد خواهد بود. لباس مناسب فصل، چشم‌بند، دستمال توالت، میان‌وعده و تنقلات، کیسه خواب به جای پتو، بطری آب و همچنین یک کتاب خوب می‌توانند بهترین انتخاب‌ها باشند.

3. صندلی مناسب انتخاب کنید

قبل از نشستن تمامی قسمت‌های کوپه قطار را بررسی کنید. جایی بنشینید که گرم نباشد، پنجره دارای پرده باشد و نور خورشید اذیتتان نکند. صندلی را بررسی کنید تا برای تخت شدن مشکلی نداشته باشد.


4. خودتان غذا بیاورید

بسته‌ای از خوراکی‌ها، تنقلات، میوه و ساندویچ برای خود ببندید. این کار هم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود و هم غذای سالم‌تری میل خواهید کرد. منوی ارائه شده در قطار‌ها معمولا یکی و دارای تنوع زیادی نیست. البته ایرادی ندارد یک وعده را برای تنوع در رستوران قطار میل کنید.


5. با دیگران ارتباط برقرار کنید

سالن‌های استراحت قطار برای کار کردن اصلا مناسب نیستند اما برای ارتباط برقرار کردن با دیگران خوب است. زمانی را برای رفتن به سالن قطار اختصاص دهید تا دیگر مسافران را ببینید و با آنها گفت و گویی داشته باشید.


6. صرفه‌جویی را فراموش نکنید

اگر زودتر از موعد برای رزرو بلیط قطار اقدام کنید، صرفه‌جویی خوبی در هزینه‌ی آن نصیبتان خواهد شد. اگر به جای اینکه در قطار صبحانه یا غذا بخورید، ساندویچ کوچکی همراه داشته باشید، هزینه‌ها را کاهش می دهید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار