gardeshban.ir

تعطیلات زمان کنار گذاشتن مشکلات دنیای واقعی و فاصله‌گرفتن و رهایی از زندگی پرمشغله شهری و موارد مربوط به آن، مانند تکنولوژی و ...
کد خبر: ۱۶۲۰۵
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
تعطیلات زمان کنار گذاشتن مشکلات دنیای واقعی و فاصله‌گرفتن و رهایی از زندگی پرمشغله شهری و موارد مربوط به آن، مانند تکنولوژی و دستگاه‌های دیجیتال، است. ولی بد نیست که چند وسیله الکترونیکی ضروری همراهتان داشته باشید تا بتوانید از تعطیلاتتان بیشتر و بهتر لذت ببرید. سعی داریم چند پیشنهاد برای همراه کردن تکنولوژی با شما در سفر ارائه کنیم.

۱- مناسب برای چاپ

با دوری از وسایل الکترونیکی، سفر خودتان را سخت نکنید. آن دسته از وسایلی که در زندگی روزمره به کمکتان می‌آیند، می‌توانند در تعطیلات هم کمک خوبی برای شما باشند. گرچه این درست نیست که روزهای مرخصی و تعطیلات را با تماس‌های کاری یا انجام تمام وظایف روزمره خراب کنید، ولی همراه داشتن لپ‌تاپ، تلفن همراه و چند وسیله جمع و جور و کارآمد دیگر، می‌تواند یک تعطیلات خوب را به تعطیلاتی عالی تبدیل کند.

۲- درایو نوری

این دستگاه، که داشتن آن در منزل و دفتر کار بسیار ضروری است، می‌تواند در تعطیلات هم کارایی خود را نشان دهد و اوقات خوشی را برای همه فراهم کند. خرید یک درایو نوری، که از پورت USB تغذیه می‌گیرد، شما را از دست سیم‌های برق اضافی خلاص می‌کند. این درایو نوری جمع و جور را می‌توان در داخل یک چمدان نسبتا پر هم جا داد.

- می‌توانید عکس‌های سفر خود را برای دوستان و همسفرانتان، بر روی دیسک کپی کنید. یا اینکه برای تشکر از میزبانان تان، دیسکی هم برای آنها رایت کنید.

- درایو نوری را می‌توانید به نت‌بوک‌تان متصل کنید (نت‌بوک‌ها معمولا درایو نوری داخلی ندارند) تا بتوانید دیسک‌های فشرده را با آن بخوانید.

- ساختن یک اسلاید شو از عکس‌های سفرتان و رایت آن بر روی دیسک هم فکر بدی نیست. درایو نوری را می‌توانید از پورت USB مستقیما به تلویزیون وصل کنید و در کنار همسفرانتان به تماشای عکس‌ها بنشینید.

۳- گیرنده GPS

گیرنده GPS یکی از لوازم ضروری برای داشتن یک تعطیلات خوب است. با این وسیله می‌توانید به اطلاعات مختلف درباره مقصدتان دسترسی داشته باشید.

- از گیرنده GPS می‌توانید برای پیدا کردن مسیرهایی که به مقصد منتهی می‌شوند، استفاده کنید. بعضی از این دستگاه‌ها (در صورت پشتیبانی سایر عوامل) می‌توانند با پیشنهاد مسیرهای دیگر، از تلف شدن وقت شما در ترافیک جلوگیری کنند.

- فراموش نکنید که از امکانات و قابلیت‌های اضافی گیرنده GPS هم استفاده کنید و مثلا در یافتن رستوران‌ها، مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری و حتی در صورت نیاز، بیمارستان‌ها و مراکز پلیس، از آن بهره بگیرید. البته امیدواریم به این موارد آخر هیچ‌وقت نیاز پیدا نکنید.

- با این وسیله می‌توانید راحت‌تر از نقاط دیدنی بازدید کنید و اوقات خوشی را با خانواده بگذرانید.

۴- اسپیکرهای قابل‌حمل

بد نیست که اسپیکرهای جمع و جور و قابل‌حملی تهیه کنید و آنها را در تعطیلات با خود به همراه ببرید تا به خروجی لپ‌تاپ یا پخش‌کننده MP3 وصل کنید. مدل‌های جدید این اسپیکرها اندازه کوچک ولی صدای رسایی دارند و از طریق درگاه USB می‌توان آنها را شارژ کرد.

- می‌توانید در ساحل، جنگل، محل کمپ، در خانه اجاره‌ای یا در هتل، که به سیستم صوتی دسترسی ندارید، به پخش موسیقی بپردازید.

- از لپ‌تاپ و درایو نوری می‌توانید برای سرگرم کردن کودکانتان استفاده کنید. درست است که نتیجه کار، مشابه سینمای خانگی نیست، ولی با کمک اسپیکرهای اکسترنال می‌توانید صدای قوی‌تری داشته باشید.

- گفته می‌شود که برخی از انواع نویز می‌توانند برای کاهش سر و صدای محیط به کار روند. اگر سر و صدای هتل یا محل اسکانتان زیاد است، می‌توانید برنامه‌ای را برای تولید نویز سفید (White noise) دانلود و با کمک اسپیکرها صدای آن را پخش کنید تا سر و صدای آزاردهنده محیط را کمتر احساس کنید.

۵- کتاب خوان الکترونیکی (E-Book Reader)

گرچه کتاب خوان‌های الکترونیکی هنوز در کشور ما جای خود را پیدا نکرده‌اند، ولی در سفر و تعطیلات بسیار مفید هستند. این محصولات طوری طراحی شده‌اند که بسیار قابل‌حمل و در شرایط نوری و محیط‌های مختلف قابل استفاده باشند. کتاب خوان‌های الکترونیکی می‌توانند به یکی از وسایل ایده‌آل شما تبدیل شوند.

- اگر بتوانید نسخه الکترونیکی کتاب‌هایی که در سفر به آنها نیاز دارید تهیه کنید و آنها را بر روی کتاب خوان الکترونیکی به همراه خود ببرید، می‌توانید در فضا و حجم وسایل سفر صرفه‌جویی کنید.

- اگر در سفرتان به اینترنت بی‌سیم دسترسی داشته باشید، می‌توانید در تعطیلات هم از اتفاقات دنیای بیرون، بی‌خبر نمانید.

- بعضی از کتاب خوان‌های الکترونیکی دارای مرورگر وب هستند و می‌توانید با‌ آنها ایمیل‌تان را چک کنید، از وضع هوا باخبر شوید و … شاید حتی دیگر به لپ‌تاپ‌تان هم نیاز نداشته باشید (البته این حرف را جدی نگیرید!)

۶- فرصتی برای با دوستان و خانواده بودن

تعطیلات فرصتی است برای سپری‌کردن وقت بیشتر با دوستان و اعضای خانواده. اگر چند وسیله الکترونیکی بتوانند در کنار هم بودن شما را بهتر و لذت‌بخش‌تر کنند، شاید بد نباشد که در تعطیلات هم، مانند زمان کار، آن ها را با خودتان همراه داشته باشید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار