gardeshban.ir

برای تمام افرادی که عاشق طبیعت هستند و می خواهند کمپینگ یک شبه در طبیعت را برای اولین بار تجربه کنند، همواره سوال پیش می آید که چه وسایلی بردارند.
کد خبر: ۱۶۲۰۹
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر با فردی اشنا به طبیعت یا راهنمایی ماهر و زبده به درون طبیعت پا می گذارید، می توانید بسیاری از پرسش های خود را از اول بپرسید. با این وجود دانستن اینکه چه وسایلی باید برای کمپینگ یک شبه خود بردارید، جزو بدیهیات بوده و بهتر است که از قبل بدانید چه وسایلی به کارتان می آید. همیشه مطالعه و خواندن و بالا بردن آگاهیتان نسبت به طبیعتی که به درون آن پا می گذارید، قبل از ورود به طبیعت برایتان مفید خواهد بود. پس از خواندن این مطلب می توانید با خیال راحت، به دنبال جمع کردن وسایل و کوله خود بروید. چرا که چیزی را از قلم نخواهید انداخت.


دانستن اینکه چه لوازمی واقعا برای سفر یک روزه و کمپینگ یک شبه شما لازم و ضروری است گاهی می تواند سخت باشد. مخصوصا اگر اولین تجربه کمپینگ خود را می گذرانید. همچنین بسته به طبیعتی که وارد آن می شوید و شرایط مختلفی که ممکن است تجربه کنید، وسایل بسیاری در بازار وجود دارد. باید تمام شرایط سفر خود را بدانید. اینکه تنها سفر می کنید یا اینکه همراه دارید و با گروه به درون طبیعت پا می گذارید؟ آیا به درون طبیعت هایی که در نزدیکی جاده و مسیرهای دسترسی به شهرها هستند می روید یا اینکه به درون دنیای کاملا وحشی و به دور از شهرها قدم می گذارید؟

آیا در منطقه ای که به آن وارد می شوید، حیوانات خطرناکی هم وجود دارند یا خطرناک ترین و وحشتناک ترین موجودی که با آن سر و کار خواهید داشت، پشه ها هستند؟

آیا تنها یک شب را در چادر سپری خواهید نمود یا اینکه به فکر سفری چند روزه به درون طبیعت هستید؟ در هر صورت اشتباهات فاحش برای افرادی که برای اولین بار وارد طبیعت می شوند و به فکر کمپینگ یک شبه در طبیعت هستند، موضوعی عادی است. همچنین هیچ چیزی به اندازه کوله پشتی سنگین شما را در حین پیاده روی عذاب نخواهد داد! با این حال، باید بتوانید وسایل ضروری خود را بردارید تا به خاطر کوچک ترین نیاز به مشکل برنخورید.

به همین خاطر دانستن وسایل لازم برای کمپینگ یک شبه در طبیعت اهمیت دارد. این وسایل برای کمپینگ یک شبه درون طبیعت نیز مناسب است. آن ها را بخوانید. سپس بسته به سلیقه و وسایلی که دارید یا شرایطی که به آنجا می روید، تطابق دهید. این موضوع که باید در نهایت خودتان وسایل مورد نیازتان را تشخیص دهید، در اولویت است.

لباس

بسته به اینکه در کدام اقلیم زندگی می کنید و می خواهید به ه منطقه با چه شرایط آب و هوایی سفر کنید، تعداد لباس ها و نوع لباسی که برمی دارید، متفاوت خواهد بود. با این وجود برای انتخاب لباس مورد نیاز برای کمپینک یک شبه می توان یک کار هوشمندانه انجام داد! می توانید به صورت لایه لایه لباس بپوشید. لباس هایتان را در یک کت حجیم یا کاپشنی بزرگ خلاصه نکنید. سعی کنید که چندین دست لباس نازک را بر روی هم بپوشید. لباس هایی را بردارید که نه تنها سبک بوده و حجم کمی را در کوله شما اشغال می کنند، بلکه در صورت خیس شدن، به راحتی و سریع خشک می شوند.


- همیشه لباس زیرپوش می تواند بهترین گرم کن برای شما باشد.


- یک لباس میانی آستین دار که هم نازک و سبک بوده و هم گرم باشد بر روی زیرپوش بپوشید.


- برای زمانی که هوا خنک می شود یا باد سردی می وزد، یک لباس یا پلیور می تواند جوابگو باشد.


- شلواری انتخاب کنید که با آن به راحتی به پیاده روی می روید. اگر فکر می کنید که هوا سردتر می شود، بهتر است شلواری گرم هم بپوشید.


- حداقل یک دست جوراب اضافه داشته باشید. همیشه به جوراب ها در سفر اهمیت بدهید. پاهای شما به راحتی با کمی پیاده روی خسته می شود. دقت کنید که جوراب های گرم و نرمی بپوشید. جوراب های پشمی قطعا بهتر از جوراب های نخی و پنبه ای هستند.


- کلاه و دستکش. کلاه برای جلوگیری از آفتاب و کلاهی برای  گرم نگه داشتن سر و پیشانی لازم دارید. همچنین دستکش هم بردارید.


- عینک دودی می تواند به دردتان بخورد.

نکته: اگر به مناطقی سفر می کنید که خرس دارد، برای هنگام خواب، یک دست لباس اضافه جداگانه داشته باشید.


سرپناه

خوابیدن در میان طبیعت و در زیر آسمان پرستاره قطعا بسیاری لذت بخش است اما حداقل باید به فکر سرپناهی در کمپینگ یک شبه خود باشید. دور بودن از حشرات و عناصری که در خواب باعث آزار و اذیت شما می شود، بسیار اهمیت دارد. باید بتوانید خستگی روزانه خود را در هنگام خواب رفع کنید تا دوباره صبح توان حرکت داشته باشید.

- حداقل باید یک چادر مسافرتی با خود به همراه داشته باشید. اگر به تنهایی به کمپینگ می روید، یک  چادر جمع و جور تک نفره عالیست.


- همچنین باید کیسه خوابی مناسب با دمایی که در شب در منطقه کمپینگ با آن مواجه می شوید، به همراه داشته باشید.


- به همراه داشتن پدهای گرمایی نیز می تواند شما را در طول شب و به هنگام خواب گرم نگه دارد.

نکته: در جایی که چادر خود را برپا می کنید، مراقب باشید که زمینی خشک و به دور از رطوبت داشته باشد.

غذا

زمانی که به پیاده روی در طبیعت می روید، در حقیقت کالری بسیاری می سوزانید و در نتیجه سریع گشنه می شوید. به همین دلیل باید مواد غذایی مناسبی برای برگرداندن انرژی و کالری به بدنتان به همراه داشته باشید. همچنین برای بسیاری از افراد که به کمپینگ یک شبه درون طبیعت می روند، نوشیدن غذاها و نوشیدنی های گرم بسیار اهمیت دارد. چرا که دمای بدنشان را این گونه گرم نگه می دارند.

بعضی از افراد نیز تنها با مواد غذایی سرد همانند آجیل، ماهی یا گوشت سیر شده و این مواد برایشان کافیست. بدن خود را بشناسید. به جای اینکه غذاهای بسیاری را درون کوله پشتی خود بگذارید، به دنبال یک غذای سالم، کافی و مقوی باشید. کمی حساب شده پیش بروید. دقیقا بدانید که برای ناهار و شام چه می خواهید بخورید. بسیاری از کسانی که پیاده روی در طبیعت می روند، روز خود را با صبحانه ای گرم شروع کرده، ناهار را ساندویچی آماده و سرد می خورند و برای شب خود را مهمان غذایی آتیشی و گرم در کمپینگ یک شبه درون طبیعت می کنند. گاهی حتی خوردن تنقلاتی انرژی زا را به جای ناهار ترجیح می دهند. در اینجا نمونه ای از غذاهای مورد نیازتان را می آوریم که می توانید بر طبق آن برنامه غذایی طبیعت گردی خود را بچینید.

یک صبحانه قابل پخت راحت همانند املت، یک غذای سرد و یک غذای قابل پخت دیگر همانند انواع جوجه ها و گوشت ها برای شام مناسب است. تنها یادتان باشد که کیسه و فلاسک آب گرم را هم همراهتان داشته باشید.

اسنک و تنقلات برای زمان هایی که پخت غذای شما دیر می شود، می تواند ضعف و سستی را از شما دورتر کند.

وسایل آشپزی و خوردن غذا، همانند یک بشقاب، لیوانی برای نوشیدن چای، زغال یا سوخت برای برپایی اجاق، قاشق و چنگال، چاقو، ظرفی همانند قابلمه سفری برای پخت غذا بر روی آتش، فلاسک یا کتری برای جوشاندن آب و شاید یک اجاق گاز سفری برای مواقعی که به دنبال روشن کردن آتش نیستید.

آب

خوردن آب در هنگام پیاده روی بسیار اهمیت دارد. تامین آب بدنتان بسیار مهم تر از غذا خوردن است. دو راه برای این مورد دارید. برای کمپینگ یک شبه می توانید تمام آب مورد نیاز خود را به همراه داشته و با خود بردارید. بطری های آب خود را پرکنید و درون کوله پشتی بگذارید. همچنین اگر فیلتر تصفیه آب دارید، آن را با خود به همراه داشته باشید. فیلترهای آب به شما اجازه می دهد که از آب دریاچه یا رودخانه استفاده کنید. اگر نیاز به حمل بطری آب دارید، آن ها را بسته بندی کنید. یادتان باشد حتما به آب نیاز خواهید داشت. آب را برای نوشیدن، غذا درست کردن، شستشو و حتی برای مواقع اضطراری لازم دارید.

 وسایل لازم برای کمپینگ,لوازم مورد نیاز برای کمپینگ,لوازم سفر یک روزهبرای کمپینگ یک شبه می توانید تمام آب مورد نیاز خود را به همراه داشته و با خود بردارید 

لوازم راحتی

هر چند در ابتدا ممکن است که این لوازم به خاطرتان نیاید اما بعدا و در حین پیاده روی در طبیعت متوجه خواهید شد که وجود این لوازم کمک کننده شما خواهد بود و سفرتان را دلچسب تر خواهد کرد. از جمله این  وسایل می توانید به کرم یا اسپری ضد حشره، دستمال کاغذی، صابون هایی همانند کاغذ صابونی، بیل دستی برای کندن زمین و ایجاد چاله و … .

برای مواقع ضروری

در کمپینگ ها همیشه به همراه داشتن یک سری از وسایل ضروری و کمک کننده خواهد بود. گوشی همراه با باتری کاملا شارژ شده، لامپ و چراغ قوه دستی با باتری های اضافه و کیف کمک های اولیه را به همراه داشته باشید.

نقشه راه و شماره تلفن های مواقع ضروری را با خود داشته باشید. در هنگام بسته بندی وسایل کوله پشتی، هم می توانید از بسته ها یا کیسه های بسته بندی برای مرتب چیدن وسایل درون کوله پشتی استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار