gardeshban.ir

هیچ زمان مناسبی برای مواجه‌شدن با مشکلات پوستی وجود ندارد اما در صورت بروز، سفر، زمان مناسبی برای آن نیست.
کد خبر: ۱۶۲۱۰
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 25
گردشبان (gardeshban.ir) :

ممکن است زمانی که زندگی روتین را برای چند روزی رها کرده‌اید تا در ساحل کمی استراحت کنید، هر نوع مشکل پوستی که با آن سروکار داشته‌اید به سراغتان بیاید. در اینجا به 5 اشتباه مراقبت از پوست اشاره می‌کنیم که میان شما و یک تعطیلات خوب قرار دارند و باعث می‌شوند شیرینی تعطیلات به کامتان تلخ شود. همراهمان باشید تا دچار مشکلات پوستی حین سفر نشوید! این شما و این اشتباهات رایجی که در نهایت پوست شما را آزار خواهند داد:

 هنگام سفر کرم‌های صورت خود را داخل بطری‌های کوچک منتقل می‌کنید

ظرف بسته‌بندی مدت‌هاست که به موضوعی داغ در دنیای مراقبت‌های پوستی تبدیل‌ شده است. هر متخصص پوستی به شما خواهد گفت که ترکیبات کنونی کرم‌ها مانند رتینول وقتی در معرض نور و هوا قرار گیرد کارایی خود را از دست خواهد داد.

طبق تحقیقات، خالی کردن کرم‌ها در ظرفی کوچک‌تر هم همین تأثیر را می‌گذارد. قرار دادن ظرف بزرگ و اصلی کرم در کیف حس خوبی ندارد اما برای حفظ کارایی بالقوه این کرم‌ها باید آن‌ها را در همان ظرف اصلی حفظ کنید. اگر می‌توانید این کرم‌ها را در ظرف‌های کوچک‌تر خریداری کنید.

شما مصرف روزانه کرم‌های خود را با مقصدتان تطبیق نداده‌اید

به گفته جامعه آمریکایی جراحی پوست، شما می‌بایست برنامه روزانه استفاده از کرم‌های خود را در ابتدای هر فصل تغییر دهید. وقتی گرمای تابستان جای خود را به هوای خشک‌تر و سردتر می‌دهد، شما نیز باید لوسیون های سبک را کنار گذاشته و از کرم‌های سنگین‌تر و غنی‌تر استفاده کنید.

سفر کردن به یک آب‌وهوای کاملاً متفاوت نیز مانند همین قضیه است. اگر مقصدتان جایی میان کشورهای گرم آسیای جنوبی است، برای این آب‌وهوای سنگین از کرم‌های سبک استفاده کنید تا پوستتان بتواند نفس بکشد. برعکس اگر به سمت کوهستان می‌روید، برای جلوگیری از خشکی پوست از مرطوب کننده‌های سنگین استفاده کنید، مخصوصا اگر در گذشته اگزما داشته‌اید.

شما تمام محصولات جدید را می‌خرید و از شوینده‌های هتل استفاده می‌کنید

درحالی‌که تغییر مصرف کرم روز می‌تواند در محافظت از پوست شما ضروری باشد، اما حالا زمان امتحان کردن یک محصول جدید نیست. هدف نهایی در پیش گرفتن روندی است که برای شما کارساز باشد، نه منقلب کردن کل روند درمان.

روی آوردن به یک روش جدید مراقبت از پوست تنها به‌ این‌ علت که آن‌ها در ظرف‌های کوچک‌تری هستند، کار درستی نیست. هرگز از محصولاتی که هتل به‌صورت مجانی در اختیارتان می‌گذارد استفاده نکنید. شاید این صابون‌ها برای عده‌ای مشکلی ایجاد نکند اما روی برخی دیگر اثر سوء بجای می‌گذارد. عده‌ای حتی فهرستی از وسایل موردنیاز خود را برای سفر فراهم نمی‌کنند، بنابراین باید منتظر نتایج استفاده از این محصولات باشند.

در موارد اشتباهی صرفه‌جویی می‌کنید

فکر می‌کنید چون اخیرا پوستتان مشکلی نداشته پس می‌توانید بدون درمان آکنه‌های خود یک هفته به مسافرت بروید، اما این تصور اشتباهی است. طبق نظر متخصصان، درمان جوش‌های قرمز و آکنه، همچنین اکسیژن‌رسانی و روشن‌سازی پوست را نباید متوقف کرد، زیرا برای نتیجه گرفتن، این درمان را باید ادامه دهید.

اگر به مسافرت می‌روید با خود ماسک صورت، برس های تمیز و کرم‌های مربوطه را ببرید.

رژیم سلامتی خود را کنار گذاشته و بسیار زیاده‌روی می‌کنید

همان‌طور که می‌دانید استفاده زیاد از شکر و نخوردن آب کافی می‌تواند اثرات مخربی روی پوست شما داشته باشد. در تعطیلات تابستانی معمولاً افراد در معرض نور و فعالیت‌های بیشتری هستند که اغلب منجر به کم شدن آب بدن و استفاده از غذاهای فوری و آماده‌ای می‌شود که در حالت عادی کمتر استفاده می‌شود.

از نظر انجمن آمریکایی درمان پوست، رژیم تنها مقصر مشکلات پوستی نیست، اما ترکیبی از عادات غذایی بد و ننوشیدن آب کافی فاکتوری اصلی برای ایجاد مشکلات پوستی می‌باشد.

امیدواریم در سفر بعدی، این اشتباهات را تکرار نکنید.

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار