gardeshban.ir

از دیگر موزه های معروف شهر تهران که تعداد بازدیدکنندگان بیشماری دارد می توان به موزه پول اشاره کرد.
کد خبر: ۱۶۲۲۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
موزه پول اولین گنجینه تخصصی و دایمی سکه و اسکناس در ایران است که به تاریخ 17 تیرماه 1376 به همت اداره کل موزه های بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی افتتاح شد. 

موزه پول تهران کجاست؟

این موزه اولین و تخصصی ترین موزه پول در ایران است و از سال 1385 به عنوان سومین موزه پربازدید و مهم به مجموعه فضای سبز و تفریحی پارک ارم منتقل شده است. در این موزه به مبادلات قبل از پیدایش پول، دوره پیدایش پول و انواع پول های کشورهای دیگر پرداخته شده است.

این مجموعه شامل 1400 سکه و 750 قطعه اسکناس و تعداد تقریبی 200 قطعه اشیای موزه ای غیر از سکه و اسکناس است که در محوطه ای به وسعت 2000 مترمربع به نمایش گذاشته شده و ضمن ارائه بخش قابل توجهی از سکه ها و اسکناس های ایران ، گوشه هایی از تاریخ این سرزمین را نیز به نمایش می گذارد.

بخش های تشکیل دهنده موزه پول عبارتند از: بخش ماقبل پول، سالن مربوط به تاریخ سکه و سالن های مربوط به تاریخ اسکناس.

این بخش ها به شکلی دیدنی به نمایش گذاشته شده و تاریخ چند هزار ساله این مرز و بوم را پیوسته و زنجیروار معرفی می کند. هم چنین تلاش شده است تا سکه ها، این مستندترین اسناد تاریخی از نظر اقتصادی ، هنری ، تزیینی و آرایشی در کنار مهم ترین جنبه آن ، که همان جنبه تاریخی و فرهنگی است به نمایش گذاشته شود. در اردیبهشت ماه 1378 بخش جدیدی در سالن اصلی نمایش با موضوع پول ملل راه اندازی شده است که اختصاص به نمایش سکه و اسکناس کشورهای مختلف با اطلاع رسانی عمومی شامل پرچم ، نقشه ، اطلاعات پولی و ارزش و واحد پول آن کشور دارد.

موزه پول ارم علاوه بر سالن های نمایش، بخش های جنبی دیگری مثل: کتاب خانه تخصصی، بانک اطلاعات، نگارخانه، تماشاخانه، سالن اجتماعات، نمایشگاه های متفرقه، کتاب فروشی و چای خانه نیز دارد.

اطالاعات بازدید

روزهای بازدید : همه روزه بجز ایام سوگواری
ساعات بازدید: 8:30 الی 20

موزه پول تهران کجاست؟

موزه پول ابتدا در ساختمانی واقع در خیابان ولیعصر، اول میرداماد، نبش کوچه دفینه قرار داشت اما در سال 1385 به پارک ارم تهران منتقل شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار