gardeshban.ir

شاید خواندن عنوان مقاله هلپکس یا HelpX، شما را کمی متعجب کرده باشد. مگر می توان بدون پول سفر کرد! آن هم به کشورهای دور!
کد خبر: ۱۶۲۳۰
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
خبر خوب برای علاقمندان به گردشگری و جهانگردی این است که این کار به راحتی قابل انجام است. اما چگونه؟ 

شما می توانید با استفاده از وب سایت هایی مانند WWOOF، HelpX، Workaway و AIESEC یک کار در کشور مقصد پیدا کنید. آنگاه در ازای کاری که انجام می دهید جای خواب و غذا دریافت می کنید. در این صورت این امکان را دارید که با هزینه ای بسیار کم کشور مورد علاقه خود را از نزدیک دیده و با فرهنگ مردم و آداب و رسوم آن ها بیشتر آشنا شوید. اگر تصمیم دارید این روش را امتحان کنید، در ادامه مطلب هلپکس در سفر با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد هلپکس یا HelpX به دست آورید.HelpX

هلپکس (HelpX) چیست؟

یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش هزینه های سفر، انجام کار داوطلبانه در کشور مقصد است. شما می توانید با 4 تا 5 ساعت کار در روز، اقامتگاه و غذای رایگان دریافت کنید. این کار با توجه به توافق شما با صاحب کارتان می تواند از چند روز تا چند ماه طول بکشد. 

در این صورت شما این فرصت را خواهید داشت که با هزینه ای بسیار کم مدتی در کشور مقصد زندگی کرده و تجربیات بسیاری به دست آورید. حتی می توانید زبان کشور مورد نظر را بدون پرداخت هیچ هزینه ای به راحتی یاد بگیرید. برای پیدا کردن کار مورد نظر سایت های مختلفی وجود دارد که به شما در پیدا کردن یک کار مناسب کمک می کند. 

یکی از نهادهایی که با هدف تبادل فرهنگ های گوناگون به علاقمندان به سفر کمک می کند، هلپکس می باشد. HelpX مخفف عبارت Help Exchange به معنای تبادل کمک است. در وب سایت هلپکس یا HelpX دو گروه میزبان (Host) و کمک کننده (Helper) وجود دارد. شما می توانید از طریق این وب سایت میزبان خود را با توجه به معیارهای موردنظرتان انتخاب نمایید. کارهایی که توسط میزبان پیشنهاد می شوند، متفاوت هستند. 

از این رو هلپکس یا HelpX دارای کارهای متنوعی است که شما می توانید براساس توانایی های خود یکی از آن ها انتخاب نمایید. مثلا ممکن است در یک مزرعه مشغول بکار شوید و در خانه صاحب مزرعه زندگی کنید. این امکان نیز وجود دارد که به جای زندگی در خانه شخصی، در هاستل یا لوژها اقامت داشته باشید. حتی ممکن است به عنوان یک ملوان به عنوان هلپکس در سفر استخدام شوید و در یک قایق زندگی کنید. هرکدام از کارها را که انتخاب کنید در مقابل آن خوراک و اقامتگاه رایگان دریافت خواهید کرد. اگر تخصص خاصی ندارید، نگران هلپکس در سفر نباشید! کارهایی هستند که بسیار ساده بوده و به تجربه یا تخصص نیازی ندارند.

هلپکس چیست؟

ابتدا وارد سایت هلپکس یا HelpX شوید. برای این کار می توانید بر روی لینک www.helpx.net کلیک کنید. صفحه ورودی دارای یک دکمه زرد رنگ می باشد که بر روی آن عبارت Join Now دیده می شود. با کلیک بر روی این دکمه وارد صفحه دیگری می شوید که باید یکی از گزینه های میزبان (Host) یا کمک کننده (Helper) را انتخاب نمایید. پس از انتخاب وارد بخش قوانین سایت و توضیحات تکمیلی آن خواهید شد. در این بخش موارد زیر به شما یادآوری شده است:

* قبل از اقدام به هرکاری در HelpX با میزبان خود تماس گرفته و در مورد مسائل مختلف مانند کار مورد نظر، اقامتگاه، قوانین خانه و از او سوال کنید. تمام نکته های ریز و بی ارزش را مورد توجه قرار داده و در مورد آن ها بپرسید. تمام نکاتی که امروز به چشم شما نمی آید، ممکن است در آینده برایتان مشکل ایجاد کند.

* اگر با میزبان خود هماهنگ کردید و به دلایلی نتوانستید خود را به موقع برسانید، بهتر است از قبل به او خبر دهید. در هر حال رعایت این مسائل و داشتن رفتاری مناسب برای هلپکس در سفر بسیار مهم است.

* توجه کنید که شما 3 تا 6 ساعت کار در روز را پذیرفته اید. نوع کار شما بستگی به میزبان و فعالیت های خانه او دارد. از این رو ممکن است شرایط سختی برایتان به وجود آید. پس خود را برای چنین شرایطی آماده کنید.

* به محض رسیدن به مقصد باید فرم مشخصات را در دفتر میزبان پر کرده و تمامی مدارک شناسایی خود را به وی برای هلپکس در سفر نشان دهید.

* پیشنهاد می شود یک کیسه خواب یا ملحفه به همراه خود داشته باشید. اگر این امکانات را ندارید از قبل میزبان را در جریان قرار دهید تا این موارد را برای شما آماده کرده و جای خواب خوبی در اختیارتان قرار دهد.

* نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ویزای شما باید توریستی باشد زیرا شما در کشور مقصد به صورت رایگان کار می کنید و به ویزای کار نیازی ندارید. برای دریافت ویزای توریستی به سفارت مربوطه در کشور خود مراجعه نمایید. دقت کنید که میزبان هیچ تعهدی برای گرفتن ویزای شما ندارد.

* حق عضویت سایت را به طور کامل بپردازید تا بتوانید با میزبان برای هلپکس در سفر در ارتباط باشید.

* پیشنهاد می کنیم حتما یک بیمه سفر تهیه کرده و کپی آن را به همراه کپی پاسپورت به میزبان خود بدهید. با این کار می توانید اعتماد او را بیشتر جلب کنید.

نکاتی که در بالا گفته شد را تایید نمایید تا وارد صفحه بعد شوید. در این صفحه اطلاعات جنسیت، تعداد و وضعیت تاهل دریافت می شود. شما باید یکی از گزینه های مرد مجرد، زن مجرد، زوج یا دو دوست را انتخاب نمایید.

 پس از آن فرمی به شما نشان داده خواهد شد که باید آن را درست و به طور کامل پر کنید. در این صفحه اطلاعات شخصی شما مانند نام، سن، کشور محل زندگی پرسیده می شود. همچنین باید یک عکس از خود در صفحه آپلود نمایید. 

قرار دادن عکس، بیان علایق شخصی، توانایی ها، مدارک تحصیلی، طرز تفکر، رژیم غذایی می تواند شانس بیشتری برای پیدا کردن یک میزبان مناسب به شما بدهد. 

در این بخش عنوان کنید که به چه کشورهایی علاقمندید و قصد سفر به کدام ها را دارید. سوالات خود را به طور کامل از میزبان بپرسید و اطلاعات لازم را به دست آورید. این صفحه پروفایل شماست که هر چند وقت یک بار بهتر است آن را آپدیت کرده و اطلاعات خود را بروز نمایید.

 آپدیت کردن صفحه باعث می شود تا افراد دیگر متوجه فعال بودن شما در این زمینه شوند. بخش بعدی مربوط به پرداخت حق عضویت شما می باشد. Premier membership حق عضویت دائم است که مبلغ 20 یورو را به ازای 2 سال از شما دریافت می کند. 

اگر این مبلغ را به طور کامل بپردازید، این امکان را دارید که به قسمت های مختلف سایت دسترسی داشته، با میزبان ها برای هلپکس یا HelpX در ارتباط باشید و میزبان مورد نظر خود را انتخاب نمایید. شما می توانید کامنت ها را خوانده و تصمیم بهتری در این مورد بگیرید. 

برای پرداخت حق عضویت HelpX باید از طریق مستر کارت یا ویزا اقدام نمایید. برای دریافت مستر کارت راه های مختلفی وجود دارد که می توانید یکی از آن ها را پیگیری کرده و یک کارت بانک بین المللی دریافت نمایید. اگر این کار برایتان امکان پذیر نبود، می توانید از یکی از دوستان یا آشنایانتان که در خارج از ایران زندگی می کند بخواهید تا حق عضویت شما در HelpX یا هلپکس را پرداخت نمایند.

نکاتی که باید به آن ها توجه داشته باشید

* به این نکته توجه داشته باشید که کارهایی مانند مزرعه داری برای شما تا چه حد جذابیت دارد و چند روز می توانید آن را انجام دهید. سفر شما ممکن است ماه ها طول بکشد و شما باید زمان طولانی را به کاری که میزبان از شما می خواهد مشغول باشید. اگر این توانایی را در خود نمی بینید، بهتر است از روزهای کمتر شروع کنید تا اگر کار پیشنهاد شده و میزبان خود را دوست نداشتید، راحت تر آن مکان را ترک نمایید.

* برای اینکه با تمام جوانب کار مورد نظر و شرایط میزبان آشنا شوید، قبل از اینکه درخواست میزبان برای HelpX یا هلپکس را بپذیرید، سوالات خود را بپرسید. از میزبان بخواهید با تمامی موارد را با جزییات برایتان توضیح دهد. حتی سوالات و نکاتی که به نظرتان بی ارزش می آیند را مطرح نمایید و در بیان آن ها تردید نداشته باشید. این سوالات می تواند در زمینه ساعات کاری، قوانین داخلی منزل، میزان حجم مصرفی اینترنت، ساعات استفاده از تلویزیون و یا حتی تعداد اعضای خانواده و سن بچه ها باشد. اگر شما از شلوغی بیزارید و دنبال مکانی آرام می گردید قطعا نمی توانید در یک محیط پر رفت و آمد زندگی کنید. بهتر است تمامی این موارد را در پروفایلتان ذکر نمایید تا میزبان با خواسته های شما بیشتر آشنا شود. در مورد رژیم غذایی نیز حتما صحبت کنید و اگر گیاهخوار هستید این مسئله را با میزبان در میان بگذارید.

یکی از مهمترین مواردی که ممکن است به ذهن شما در HelpX برسد، احساس عدم امنیت در خانه یک غریبه می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که میزبانتان نیز هیچ شناختی از شما ندارد اما با این حال شما را در خانه خود پذیرفته و به شما اعتماد می کند. پس به این قضیه دو طرف نگاه کنید و احساسات منفی را از خود دور نمایید. 

برای شناخت بهتر میزبان و اعتماد به او می توانید به رفرنس های سایت مراجعه کنید. افرادی که رفرنس های معتبرتری دارند، مطمئن تر بوده و احساس بهتری را به شما می دهند. به یاد داشته باشید که هرگز به صورت صوری با میزبان خود قرار داد نبندید و حتما این کار را به صورت کتبی و از طریق سایت HelpX انجام دهید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار