gardeshban.ir

شهر جلفا از جمله نقاط مرزی ایران است که هزینه سفر به آن، با توجه به امکانات و دیدنی‌های موجود، می‌تواند بسیار به صرفه باشد.
کد خبر: ۱۶۲۳۲
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهر جلفا از جمله شهرهای مرزی کشور در استان آذربایجان شرقی است، که به دلیل داشتن بازارچه‌های مرزی، می‌تواند مقصد خوبی برای سفرهای خانوادگی باشد. هزینه سفر به این شهر، با توجه به قیمت هتل، رستوران، حمل و نقل و مکان‌های دیدنی، نسبت به سایر نقاط مرزی، متناسب بوده و سفر به این شهر، می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی را به شما به ارمغان آورد.

سفری کم هزینه به جلفا؛شهر مرزی ایران/تصاویر

سفری کم هزینه به جلفا؛شهر مرزی ایران/تصاویر



مسیر بین تهران به جلفا ۷۶۰ کیلومتر مسافت دارد که طی کردن آن به وسیله خودروی شخصی، حدود ۸ ساعت به طول خواهد انجامید. در این مسیر، براساس نوع خودرو، میزان مصرف بنزین و روشن بودن کولر، هزینه بنزین شما در حدود ۹۰ هزار تومان خواهد بود.

برای طی کردن این مسافت به وسیله اتوبوس، شما باید اتوبوس‌هایی را که به مقصد هادیشهر حرکت می‌کنند سوار شده، و در پایانه جلفا پیاده شوید. هزینه بلیط اتوبوس برای این مسیر حدود ۶۵ هزار تومان است.

این مسیر به وسیله قطار، ۱۶ ساعت به طول خواهد انجامید و هزینه بلیط آن نیز ۶۵ تومان خواهد بود.

برای طی کردن مسیر تهران به جلفا به وسیله هواپیما، ابتدا باید با یک پرواز به تبریز رفته و سپس از آنجا به وسیله تاکسی به جلفا سفر کرد. هزینه بلیط هواپیما در این مسیر از ۲۴۰ هزار تومان تا ۳۹۰ هزار تومان متغیر است، هرچند در هواپیماهایی که تعداد کمی صندلی خالی برای آن‌ها باقی مانده است، این قیمت تا ۱۶۰ هزار تومان نیز پایی خواهد آمد. هزینه تاکسی از تبریز به جلفا نیز در حدود ۱۰ هزار تومان خواهد بود.

متوسط هزینه اقامت در جلفا

در جلفا هتل‌‌های یک ستاره تا ۳ ستاره وجود دارند که هزینه اقامت در آنها (اتاق دو تخته) از ۱۰۰ هزار تومان تا ۱۷۰ هزار تومان متغیر است.

متوسط هزینه خورد و خوراک در جلفا

در جلفا رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌های متعددی یافت می‌شود که در تمام آنها می‌توان غذاهای سنتی و محلی ایرانی را صرف کرد. هزینه هر وعده غذا در جلفا در حدود ۲۰ هزار تومان خواهد بود، که این رقم با اضافه کردن پیش‌غذا و نوشیدنی افزایش خواهد یافت.

رستوران ارس جلفا

هزینه حمل و نقل داخل شهر جلفا، در مسیرهای کوتاه در حدود ۱۰۰۰ تومان و در مسیرهای طولانی‌تر در حدود ۲ تا ۳ هزار تومان خواهد بود. در این مورد، با استفاده از اتوبوس‌های داخل شهری، در هزینه‌های این بخش می‌توان صرفه‌جویی کرد.


در شهر جلفا و مناطق اطراف آن، جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد که بازدید از بسیاری از آن‌ها رایگان است. مکان‌هایی مانند پل ضیاءالملک، آبشار آسیاب خرابه، کلیسای سن استپانوس، روستای اشتبین و انواع دیگری از جاذبه‌ها، از دیدنی‌ّهای این شهر به شمار می‌روند. اما به یاد داشته باشید، به هنگام بازدید از بازارچه مرزی جلفا، بودجه کافی برای خرید را به همراه داشته باشید.

کلیسای سن استپانوس جلفا

با توجه به بودجه‌بندی‌های ذکر شده، هزینه یک روز سفر به جلفا برای دو نفر در ارزان‌ترین حالت ممکن (به وسیله قطار یا اتوبوس) در حدود ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود. این سفر (به وسیله هواپیما) برای دو نفر، می‌تواند در گران‌ترین حالت تا ۸۰۰ هزار تومان هزینه داشته باشد.

بودجه پیشنهادی برای گذراندن ۳ روز در جلفا

برای گذراندن سه روز در جلفا در ارزان‌ترین حالت، شما یک میلیون تومان هزینه خواهید داشت. همین سفر در گران‌ترین حالت ممکن یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود. در این سفر، بودجه لازم برای خرید در بازار مرزی جلفا را نیز در نظر داشته باشید.

سفری کم هزینه به جلفا؛شهر مرزی ایران/تصاویر

سفری کم هزینه به جلفا؛شهر مرزی ایران/تصاویر

سفری کم هزینه به جلفا؛شهر مرزی ایران/تصاویر

سفری کم هزینه به جلفا؛شهر مرزی ایران/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار