gardeshban.ir

روزهای آخر زمستان می گذرد و گردشگران زیادی در حال بستن چمدان های خویش برای بازدید از زیباترین های کره زمین هستند، سفرها بر اساس نوع سلیقه متفاوتند؛ گاهی با تور، گاهی با هواپیما و گاهی هم با خودروی شخصی.
کد خبر: ۱۶۲۴۲
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
 ایروان پایتخت ارمنستان از زیباترین شهرهای جهان که گذشته اش ریشه در تاریخ باشکوه ایران زمین دارد. 

قطعا سفر به یکی از مهم ترین مراکز ساتراپی در امپراطوری عظیم هخامنشی از لذت بخش ترین ها خواهد بود. 

اینجا جاییست که تا چندسال پیش جزیی از سرزمین دلنواز ایران بود اما بر اساس داستان تلخی از ایران جدا شد. اما امروزه این شهر به خاطر داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی و همین طور فرهنگی، همیشه اولین مقصد مخصوصا برای ایرانی ها بوده است. چه اهل گردش و تفریح باشید و چه اهل خرید و همین طور علاقه مند به کشف تاریخ، این شهر برای شما برنامه هایی ویژه دارد. 

ایروان سرزمینی که بیش از هرجای دیگر طبیعتی حیرت انگیز در آن جلوه نمایی کرده است. بی دلیل نیست که در این جغرافیای تاریخی نام هایی چون کاسکاد ایروان، مسجد کبود ایروان، دژ اربونی، صومعه نوراوانک و کلیسای جامع سنت گرگوری روشنگر همچنان بر زبان ها جاری هستند، امّا شگفتیِ این سرزمین در آن است که روزگارانی بر سر راه جاده ابریشم بوده و مردمانش برای چرخاندن جریان زندگی خویش فراوان یاری گرفته اند. 

واحد پول در این شهر درام بوده و مردمان مهمان نوازش به زبان ارمنی صحبت می کنند. نوروز امسال برنامه ی متفاوت تدارک ببنید، سفر زمینی به ارمنستان را تجربه کنید و خاطره های زیبا ثبت کنید.

از تهران تا تبریز 600 کیلومتر، از تبریز تا جلفا 130 کیلومتر، از جلفا تا سیه رود 58 کیلومتر، از سیه رود تا مرز نوردوز 20 کیلومتر فاصله از مرز نوردوز تا ایروان 400 کیلومتر می باشد که جمعا تهران تا ایروان 1208 کیلومتر می باشد. 

جالب است بدانید که کشور ارمنستان با دو همسایه ی خود رابطه ای ندارد و تنها می توان از ایران و گرجستان وارد این کشور شد. 

قبل از سفر، مالک خودرو با مدارکی از جمله کارت خودرو، سند کارخانه و سند برگ سبز به یکی از مراکز گمرک (گمرک غرب تهران) و سپس به کانون جهانگردی و اتومبیل رانی مراجعه کند. برای این سفر شما باید برگه کابوتاژ (Cabotage) شناسنامه خودرو به انگلیسی و پلاک ترانزیت داشته باشید، راننده هم باید گواهی نامه رانندگی بین المللی داشته باشد. 

ارمنستان نیاز به ویزا ندارد، اما داشتن پاسپورت الزامی است. نوردوز مرز زمینی ارمنستان و ایران است که ابتدا باید به جلفا یا هادی شهر رفته و سپس به مرز نوردوز. زمانی که به مرز رسیدید پلاک ترانزیتی خود را نصب کنید و باید برای هر نفر حدود 25 هزارتومان عوارض خروج به حساب سازمان منطقه آزاد ارس به بانک ملی مستقر در گمرک پرداخت کنید.

 بعد از گذشتن از پلی بر روی رودخانه ارس، به گمرک ارمنستان می رسیدید و بعد از چک کردن پاسپورت و بازرسی خودرو با پرداخت 20 هزار درام به گمرک به مسیر خود ادامه دهید. و سپس پس از بازرسی های گمرکی بیمه ای به نرخ 10000 درام تهیه کنید. داشتن نقشه OSM، نقشه گارمین و نقشه نویتل برای ارمنستان و جاده هایی خلوت و زیبا از ضرورت های سفر می باشد که فراموش نکنید. سرعت مجاز در جاده معمولا 70 تا 90 کیومتر است، حتما قبل از حرکت از سرعت مجاز اطلاعات کافی پیدا کنید تا جریمه نشوید. جاده های این مسیر کمی ناهموار و خطرناک اما فوق العاده زیبا هستند و در سفر زمینی به ارمنستان کمی احتیاط کنید و از جاده ی زیبایش نهایت لذت را ببرید. 

اقامت در ایروان

در سفر به ارمنستان و شهر ایروان خیالتان از بابت اقامت و هتل راحت باشد چرا که در این شهر با هر بودجه و سلیقه ای که دارید می توانید بهترین انتخاب را برای اقامت داشته باشید. معمولا قیمت یک شب اقامت در هتل یک ستاره حدود 21 تا 37 دلار، دو ستاره حدود 44 تا 54 دلار، سه ستاره حدود 25 تا 63 دلار، چهار ستاره حدود 42 تا 116 دلار و پنج ستاره حدود 410 دلار و کمی بالاتر می باشد. هاستل ها هم گزینه ی خوبی برای اقامت ارزان و آشنایی با دیگر جهانگردان است. هتل های زیادی در این شهر وجود دارد که در اینجا به معرفی بهترین آن ها می پردازیم. 


1) هتل آکواتک Aquatek Hotel
2) متروپل Metropol Hotel
3) گلدن پالاس Golden Palace Hotel
4) هتل هرازدان Hrazdan Hotel 
5) رویال پالاس Armenian Royal Palace 
6) آنی پلازا Ani Plaza Hotel 
7) ماریوت Marriott Armenia Hotel Yerevan 
8) بست وسترن کنگرس Best Western Congress Hotel 
هتل های ایروان

جاذبه های دیدنی ایروان

شگفتی های این سرزمین از هیجان انگیزترین هاست، از صومعه ها تا مساجد زیبا که دنیایی از شنیدنی ها را برای بازدیدکنندگان بازگو می کنند. در سفر به ارمنستان سری به دیدنی های ایروان بزنید و از روزگار تلخ و شیرینشان بشونید. به جستجوی تاریخ ایران در این سرزمین باشید و از شنیدن روزگاران تلخ و شیرین تجربه ها بیاموزید. تفریح و طبیعتگردی را در برنامه های سفر خود قرار دهید و نهایت لذت را از سفرتان ببرید. در اینجا به معرفی زیباترین دیدنی های ایروان می پردازیم که از تماشای آن ها غافل نشوید...

1) کاسکاد ایروان
2) صومعه نوراوانک
3) مجسمه مادر ارمنستان
4) پارک عشاق
5) کلیسای جامع سنت گرگوری روشنگر
6) دژ اربونی
7) مسجد کبود ایروان
8) میدان جمهوری
9) خانه اوپرا
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار