gardeshban.ir

وزیر کشور گفت: همکاری میان دو وزارت کشور ایران و عراق در چند سال اخیر در زمینه امنیت و تبادل مرزی و بخصوص اربعین رو به افزایش و بهبود بوده است.
کد خبر: ۱۶۲۶۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز و در دیدار با همتای عراقی خود یاسین الیاسر اظهار کرد: امروز توفیق داشتیم در خدمت وزیر کشور عراق باشیم.

وی ادامه داد: همکاری میان دو وزارت کشور ایران و عراق در چند سال اخیر در زمینه امنیت و تبادل مرزی و بخصوص اربعین رو به افزایش و بهبود بوده است.

وزیر کشور با اشاره به سفر رئیس جمهوری به عراق و میاحث مطروحه در این سفر تصریح کرد: سطح همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف مرزی، امنیتی و اربعین بصورت جدی در این سفر مورد بحث و پیگیری واقع شد.

رحمانی فضلی توضیح داد: امسال شاهدیم که با همکاری نزدیک عراق و وزارت کشور ایران می‌توانیم مرز خسروی را بازگشایی کرده، روادید را لغو و سطح خدمات و تسهیلات را در حوزه‌های مختلف افزایش دهیم.

وی بیان کرد: در این جلسه تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم که قبلا توسط همکاران مان در وزارت دو کشور تدوین شده بود که تمام موارد مرتبط با روابط دوجانبه، امور مرزی، مراسم معنوی اربعین، همکاری‌های میان پلیس دو کشور در آن قید شده است.

وزیر کشور توضیح داد: امیدواریم این تفاهم نامه گام بلندی جهت افزایش همکاری ها، تقویت روابط، بهبود شرایط در داخل ایران و عراق و همکاری میان استان‌های مرزی دو کشور باشد.

رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد: انشالله امسال شاهد مراسم اربعین باشکوهتر و موثرتری باشیم و همه باید کمک کنیم که مردم مسلمان ایران و عراق بتوانند پر جهت اعتلای فرهنگ حسینی فعالیت بیشتری کنند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار