gardeshban.ir

اگر تا به حال تجربه ی مسافرت با داخل هواپیما را داشته باشید، متوجه سرمای درون آن شده اید، حتی اگر این سفر در تابستان و در درجه ی حرارت بالا هم رخ داده باشد، چنین شرایطی وجود دارد.
کد خبر: ۱۶۲۸۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر تا به حال تجربه ی مسافرت با داخل هواپیما را داشته باشید، متوجه سرمای درون آن شده اید، حتی اگر این سفر در تابستان و در درجه ی حرارت بالا هم رخ داده باشد، چنین شرایطی وجود دارد.

خنکی و سردی داخل هواپیما در حین پرواز ممکن است باعث شود شما احساس سرما نمایید در هواپیما پتوهای کوچکی می باشد که می توانید از آنها استفاده نموده و خود را گرم نمایید برخی از افراد در حین پرواز احساس سرما می نمایند و این کاملا طبیعی می باشد .

سرد بودن هوای داخل هواپیما تصادفی نیست، بلکه یک تحلیل و دلیل برای کاهش درجه حرارت داخل هواپیما وجود دارد.

انجمن آزمایش مواد آمریکا، پژوهشی را انجام داده که نشان می دهد بین خستگی مسافرین سفرهای  داخل هواپیما و حالت های فیزیکی مثل فشار و حرارت رابطه ای وجود دارد.

همانطور که می دانیم کاهش اکسیژن در ارتفاعات بالا منجر به کسالت و خستگی و تا اندازه ای بیهوشی می شود و درجه حرارت بالا تا معتدل به تشدید چنین احساسی کمک می کند.

واکنش بدن انسان در زمانی که روی زمین است و زمانی که صدها متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد فرق می کند. به همین دلیل شرکت های هواپیمایی تلاش می کنند برای از بین بردن احساس خستگی، خمول و بیهوشی در مسافران و حتی کادر پرواز فضای درون هواپیما را اندکی سرد نگه دارند.

از آنجا که طبع هر انسانی با دیگری فرق دارد، پس جای تعجب نخواهد بود اگر ببینیم که برخی از مسافران حتی در درجه حرارت معتدل  داخل هواپیما هم احساس سرما می کنند.

البته بعضی از شرکت های هواپیمایی مشکل کاهش درجه حرارت و سرد شدن درون هواپیما را با استفاده از سیستمی که قادر به تنظیم درجه حرارت و تعدیل آن است حل کرده اند. به هر حال اگر سرمایی هستید دفعه ی بعدی که خواستید با هواپیما مسافرت کنید، خوب است روانداز گرم داشته باشید ، در این صورت مجبور نخواهید بود که به رواندازهای نازک اتکا کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار