gardeshban.ir

دو نفر از دیواره‌های بدون حفاظ ارگ کریم‌خان زند در مرکز شهر شیراز باز بالا رفتند تا بار دیگر ثابت شود این بنای تاریخی در وضعیت نامناسبی از مراقب و حفاظت قرار دارد.
کد خبر: ۱۶۲۹۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
تصاویری در فضای مجازی منشر شده است که نشان می‌دهد دو نفر مانند مردان عنکبوتی از دیواره‌های تاریخی ارگ کریم خان بالا می‌روند. همین شیرین‌کاری را متاسفانه دو سال پیش نیز دیده بودیم که ویدئوهای آن هم در فضای مجازی پخش شده بود.

کاربران فضای مجازی و دوستداران تاریخی و میراث فرهنگی در واکنش به این تصاویر خواستار بازداشت و مجازات این مردان عنکبوتی مخرب میراث فرهنگی شده‌اند.

سرهنگ محمدرضا بهمنی‌نژاد فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس در این زمینه به ایرنا گفت: عکسی که منتشر شده مربوط به پایان ساعت کاری ارگ کریم خان در شب‌های اخیر است. این اقدام در محوطه بیرونی این مجموعه تاریخی روی داده است و پرسنلی که داخل ارگ بودند متوجه نشدند.

وی اضافه کرد: جلسه مشترکی با نیروی انتظامی فارس تشکیل و هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام و مقرر شد که شدت نظارت بر مجموعه زندیه و ارگ کریم‌خان زند شیراز از امشب تشدید شود تا هر نوع تجاوز به بنای این منطقه خصوصا ارگ کریم‌خان با برخورد جدی مواجه شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس در ادامه گفت: پرونده قضایی کسانی که عکس آنها در حین بالا رفتن از دیواره ارگ کریم‌خان در فضای مجازی منتشر شده تشکیل شده اما هنوز این افراد شناسایی و دستگیر نشده‌اند.

ارگ کریم خانی در دوره سلطنت سلسله زندیه ساخته شده‌ است و پس از اینکه کریم خان زند، شیراز را به عنوان پایتخت خود و این مکان را به‌ عنوان مکان زندگی خود انتخاب کرد به ارگ کریم خانی معروف شد. این اثر در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۵۱ با شمارهٔ ثبت ۹۱۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

چمدان






مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار