gardeshban.ir

برای رسیدن به پرواز و هواپیما، حتی اگر مسافر حرفه ای هم باشید و زیاد با سفرهای هوایی هم سروکار داشته باشید باز هم یک دلهره و ترسی از دیر رسیدن به فرودگاه و جا ماندن از پرواز برای شما وجود دارد.
کد خبر: ۱۶۳۸۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
از دید روانشاناسانه این موضوع را با هم بررسی کنیم در واقع این احساس تبدیل شده است به نوعی فوبیا و ترس از دسته بندی انواع مشکلات در حول و محور هواپیما اما برای حل این مشکل، می توان تا بهترین زمان برای رسیدن به فرودگاه را شناسایی کرد و کمی از استرس های مسافران به این صورت کم نمود و در نهایت زودتر به فرودگاه برسید.

روش جدید تشخیص هویت با فناوری اسکن چهره در فرودگاه

سوال اول و چالشی که در ابتدای این متن از شما می پرسیم این است که آیا به صوت حدودی و یا حتی دقیقی می ‌دانید که به طور معمول باید چند ساعت زودتر از زمان پرواز در فرودگاهی که از آن پرواز دارید حاضر شوید؟ آیا می دانید که برای گذراندن تمامی مراحل قبل از پرواز در فرودگاه، چقدر برای شما طول می ‌کشند؟

واقعیت این است که از جایی به بعد که نسل های مختلفی در جهان پا به عرصه ی هستی گذاشتند و به وجود هواپیما و سفر با این وسیله عادت نمودند، به این فکرکردند که چگونه استرس های سفرهای هوایی را کم و کمتر کنند. در واقع، همه ی ما با این تصور از کودکی تا به الان بزرگ شده‌ ایم که اگر تا ۲ ساعت قبل از پرواز هواپیما به فرودگاه نرسیم، حکمش برای مسئولان و ماموران فرودگاه این است که گویا ما بلیط هواپیما را پاره کرده ایم و در نهایت به دور انداخته‌ ایم و در نهایت به آن ها این اجازه را داده ایم که سفر ما را کنسل کنند!

با این که افراد بارها و بارها با این حالت روبرو شده اند اما جالب است که در برخی از موارد نه خودشان عبرت می گیرند و نه کسانی که آن ها تجربه ی خود را با آنها به اشتراک گذاشته اند. معمولا این دیر رسیدن آفت پرواز و زمان بسیاری از افراد شده است.

اصولا افراد در توجیه این اتفاق این است که اگر زود به فرودگاه برسیم، زیاد معطل می شویم تا می توانند رفتن به فرودگاه را به تعویق می اندازند. حال اگر دیر به فرودگاه برسیم چه بلایی بر سر پرواز ما می آید؟ باید به این مسئله توجه داشته باشید که در بیشتر فرودگاه ‌ها در سراسر جهان، دربرخی از اوقات که صف حراست روان است و در اصطلاح مثلا فصل کم سفر است و اگر هم که در گیت فرودگاه مشکلی برای شما پیش نیاید و همه چیز طبق روال معمول و عادی پیش برود، گذشتن از یک در به دری دیگر در فرودگاه تنها ۳۰ دقیقه برای شما طول خواهد ‌کشید.

حتی با احتساب این زمان درهای گیت پرواز تنها تا ۳۰ دقیقه قبل از پرواز بسته می ‌شوند، با یک حساب و کتاب سر انگشتی تنها برای شما یک ساعت زمان لازم است تا قبل از پرواز در فرودگاه وقت بگذرانید. اما به هر حال این قانون همیشه برای بهترین زمان برای رسیدن به فرودگاه هم پاسخگو نیست و انجامش هم به این سادگی ها نیست.

فرودگاه های بین المللی مخصوصا فرودگاه های اروپایی، معمولا به مسافرانی که قصد سفر به مقاصد دور و نزدیک را دارند توصیه می ‌کنند که به صورت میانگین حتما ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه مورد نظر خود حاضر باشند.

به طور مثال از یک فرودگاه در اروپا برای پرواز به سمت مقصدی همچون شهر پاریس در فرانسه و برای پروازی که از بین ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت پرواز طول خواهد کشید، باید حتما ۳ ساعت قبل از پروازشان در فرودگاه باشند تا بتوانند به راحتی و با روالی معمولی و عادی سوار بر هواپیمای خود شوند. برای فرودگاه هایی مثل فرودگاه بین المللی هیترو، فرودگاه بین المللی ساسکس و فرودگاه بین المللی منچستر در کشور انگلستان در واقع بهترین کار این است که برای رفتن به فرودگاه به شکلی برنامه های خود را تنظیم کنیم که برای ۳ ساعت قبل از پرواز در این فرودگاه ها حضور داشته باشیم.

البته برای فرودگاه بین المللی بیرمنگام این زمان حتی بیشتر می شود و توصیه می شود که بین ۴ الی ۵ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید اما با تمامی این توصیه ها و توضیحات، به هر حال آن چنان هم کسی زیاد به این توصیه ها گوش نمی دهد.

این نکته درباره ی تمامی فرودگاه ها در سراسر جهان صادق و ملموس است که همه ی آن ها از بالای ۲ ساعت مسافران را پذیرش می نمایند. اصولا اگر همچین توصیه هایی به افراد می شود به این خاطر است که از شکل گیری صف های بسیار طولانی قبل از پرواز به هر شکل و صورتی جلوگیری شود و کارهای پذیرش مسافران به راحتی صورت بگیرد.

اما بیایید تا به اتفاق یکدیگر بررسی کنیم تا ببینیم که از بین زمیان های گفته شده، چه زمانی به عنوان بهترین زمان برای رسیدن به فرودگاه است. بیایید از کمترین زمان تا به بیتشرین زمان پیش برویم. اگر شما تنها ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قبل از پرواز به فرودگاه بروید، شک نکنید که اصلا نمی تانید خود را در زمره ی مسافران آن پرواز تصور نمایید.

توصیه می کنیم که از شیشه های فرودگاه بایستید و پرواز هواپیمای خود به سمت آسمان را تماشا نمایید. به خاطر داشته باشید که حتی اگر هواپیما هنوز هم در آشیانه ی خود ایستاده باشد و گیت ‌ها هم بسته شده باشند، شما به هر حال پرواز مورد نظر خود را از دست داده ‌اید. حال اگر تنها ۱ ساعت قبل از پرواز به فرودگاه برسید، شما می توانید سوار بر هواپیما شوید اما با این حال استرس پرواز شما را در بر خواهد گرفت.

آیا به این مسئله با تمام این توضیحات دقت کرده‌ اید که فاصله ی زمانی بین زمانی که شماره ی پرواز شما در گیت نشان داده می ‌شود تا زمان سوار هواپیما ‌شوید کمتر شده است؟ به خاطر فشارهای مالی، بابت برنامه‌ ریزی ‌های سفت و سخت که بر هواپیمایی‌ ها وارد می ‌شود، آن ‌ها دیگر با دقت بسیار شماره گیت مسافران را بررسی نمی ‌کنند و درعوض به آن‌ ها هشدار می ‌دهند که همه در حال سوار شدن به هواپیما هستند و شما جا مانده ‌اید.

خب به هر حال این حقه ای که در فرودگاه به کار می گیرند از آن جایی که میشه جواب داده است، زیاد به خاطر وجه استرس آورش شما را در پرواز یک کمی زمین گیر می نماید. حال بر روی این ۶۰ دقیقه، ۳۰ دقیقه هم اضافه کنید و در نهایت ۹۰ دقیقه قبل از پروازتان اگر در فرودگاه باشید به عنوان یکی از موارد بهترین زمان برای رسیدن به فرودگاه آن را در نظر بگیرید، به نظر می رسد که زمان مناسبی باشد زیرا روند انجام کارها برای شما به سرعت و ترتیب پیش می رود و شما معطلی کمتری را در فرودگاه به نسبت دارید.

اگر این زمان را به ۲ ساعت برسانید برای بهترین زمان برای رسیدن به فرودگاه شما اگر هم به لانژ یا اتاق استراحت فرودگاه دسترسی داشته باشید، می توان گفت که این مدت زمانی برای شما یکی از زمان های مناسب برای قبل از پرواز شما خواهد بود.

البته در زمینه ی فاصله ی زمانی ۲ ساعته قانونی وجود دارد که معروف هم هست. این قانون می گوید که اگر تا ۲ ساعت قبل از پرواز به فرودگاه نرسید، همه چیز را از دست می‌ دهید و هرچه زحمت برای رزرو بلیط کشیده ‌اید همه به باد می ‌رود. در ۹۹ درصد مواقع فاصله ی زمانی ۲ ساعت قبل از پرواز، زمانی بسیار بیشتر از آن چیزی است که برای عبور از همه مراحل نیاز داریم. بنابراین، نظر ما این است که این زمان آنقدرها هم کم نیست.

اگر هم حتی ۳ ساعت زودتر راه بیفتید و به این حتی می ‌توانید صبحانه، نهار یا شام نیز در فرودگاه میل کنید و سری هم به مجله ها و شبکه های اجتماعی مورد علاقه ‌تان بزنید. اگر به اتاق استراحت دسترسی ندارید و همچنان اصرار دارید که ۳ ساعت زودتر در فرودگاه حاضر باشید حتما به یک کافه، رستوران یا هرجایی که بتوانید این مدت را در آن بگذرانید بروید تا شروع خوبی برای سفرتان رقم بزنید.

اگر هم که بهترین زمان برای رسیدن به فرودگاه در نظر شما ۴ ساعت قبل از پرواز است که باید خدمت شما بگوییم که در راه رسیدن به فرودگاه از مناظر طبیعی لذت ببرید، با خیال راحت و آهسته به سمت فرودگاه بروید و از هر وسیله ی نقلیه ‌ای که دوست داشتید نیز استفاده کنید.

شما در طول این زمان می ‌توانید چند دقیقه را برای انتخاب یک وسیله ی خوب انتخاب نمایید. اما همچنان باز هم چند ساعتی وقت اضافه برای خود دارید. به‌ خصوص این که همه ی وسایل مورد نیاز را هم از مغازه تهیه کرده ‌اید و دیگر کاری جز پا بر روی پا انداختن و مجله ی آنلاین خواندن ندارید.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار