gardeshban.ir

فرودگاه یک مکان و ایستگاهی برای رفت و آمد مردم برای جابه جایی و سفر است، در نتیجه شغل های فرودگاهی بسیاری نیز در آن دیده می شود.
کد خبر: ۱۶۴۰۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
هر فرودگاهی در زمان های خاصی از روز، می تواند بسیار شلوغ و در بعضی از زمان ها بسیار خلوت باشد. در ساختمان عظیم هر فرودگاه، هزاران نفر در جایگاه های مختلفی در حال کار هستند. از هر قشر و با هر مدرک تحصیلی که دارید می توانید برای استخدام در فرودگاه ها و در جایگاه های شغلی متعددی ثبت نام کنید. در واقع برای اینکه یک مجتمع بزرگ فرودگاهی همواره در جریان باشد نیاز دارد که افراد زیادی را با مهارت های متنوع و با تحصیلات مختلف به خدمت بگیرد.


بخش کنترل ترافیک هوایی یکی از مسیرهای شغلی پرجایگاه و شلوغ در هر فرودگاهی است. اشخاصی که برای بخش کنترل ترافیک هوایی استخدام می شوند، باید دارای مدرک تحصیلی بالایی بوده و با این حال زمانی که برای این بخش استخدام می شوند آموزش های آن ها شروع شده و تمام تمرینات و آزمایش های مربوط به راهنمایی و کنترل پروازها و فرود هواپیماها و همچنین ترافیک هوایی بالا و در نزدیکی فرودگاه را کنترل می کنند. کسانی که در این شغل های فرودگاهی قرار می گیرند، بسته به شرایط بازار و میزان تجربه ای که دارند درآمد کسب می کنند، هر چند که می توان گفت این گروه درآمدهای به نسبت خوبی را در بین شغل های فرودگاهی دریافت می کنند.

بخش امنیت فرودگاهی

از مهمترین بخش های هر فرودگاه بخش امنیتی آن است که در همه حال وظیفه محافظت از مسافران و تمام کارکنان و افراد درون فرودگاه را به عهده دارند. این کار امنیت فرودگاه است تا مسافران را از آسیب های احتمالی مربوط به اتفاقات ناگوار پروازی محافظت کند. وظایف آن ها شامل کارکردن با اسکنرهای اشعه ایکس و آشکارسازهای فلزی، بررسی شناسایی و دنبال کردن هرگونه وسیله و رفتار یا فعالیت مشکوک در فرودگاه است. در این گروه کمترین دستمزد و درآمد متعلق به افسران امنیتی است. پس از آن کارشناسان امنیتی هستند که درآمد بیشتری دریافت می کنند. در این گروه می توان ماموران گمرکی و سرگروه بخش امنیت را اضافه کرد که بیشترین درآمد این بخش متعلق به آن ها خواهد بود.

خدمه آسمان

خدمه آسمان در واقع همانند باربر و خدمه هتل می مانند. افراد در این موقعیت شغلی به مسافران کمک می کنند تا بارهای خود را حمل کنند یا تحویل بگیرند. همچنین اگر مسیر رفتن به سمت قسمت چک-این فرودگاه را گم کرده اید می توانید از این افراد پرسش کنید. همچنین بخشی از خدمه آسمان و فرودگاه ممکن است که برای بخش امنیتی فرودگاه کار کنند و چمدان ها و بارها را برای پیدا کردن مواد محترقه یا مواد خطرناک احتمالی بررسی کنند. این افراد قبل از اینکه بارها را به بخش خطوط هوایی بفرستند این بررسی را انجام می دهند. اگر چه این افراد به نسبت دیگر شغل های فرودگاهی درآمد کمتری دریافت می کنند، را که بیشتر کار خدماتی انجام می دهند با این حال در کشورهای خارجی بابت راهنمایی هایی که به مردم ارائه می دهند، انعام دریافت می کنند.

شغل های هواپیمایی

بسیاری از شغل های فرودگاه به طور مستقیم به وسیله خطوط هوایی و ایرلاین ها به وجود آمده اند. شغل هایی که به فرودگاه لقب خانه خود را داده اند. این مشاغل عبارتند از خدمه پرواز، خلبانان و دربان ها و پرسنل فروش بلیط. بسته به اینکه در کدام یک از این جایگاه های شغل های مربوط به ایرلاین ها کار پیدا کنید، درآمد متفاوتی خواهید داشت. اما در کل بیشترین درآمد در این گروه مربوط به خلبان ها و کمترین ها مربوط به مهماندارهای پاره وقت و کم کار در این گروه می باشد.

رسیدگی کنندگان به چمدان ها

نگه دارندگان و رسیدگی کنندگان به چمدان ها در واقع از جمله افرادی هستند که در تمام فرودگاه ها دیده می شوند. وظیفه این افراد، رسیدگی به چمدان ها است. دریافت تمام چمدان ها در زمان فرود هواپیماها و یا در زمان پرواز به عهده این افراد است. آن ها باید اطمینان حاصل کنند که تمام چمدان ها را سالم و به درستی از کشور مبدا به کشور مقصد بفرستند. به درستی چمدان ها را بارگیری کنند و بعد از فرود هواپیما از قسمت بار، آن ها را تخلیه کرده و در نهایت آن ها را به مقصد اصلی و نهایی شان بفرستند.

مشاغل خطوط و باند فرودگاه

کارکنان خط کار به طور خاص، برای عملیات و کارهای اساسی و پایه تعمیراتی کار می کنند. این افراد در این رده کاری و شغلی مسئول تمام چیزهایی است که در باند فرودگاه اتفاق می افتد. وظایف آن ها شامل هدایت هواپیما، پر کردن بک بنزین و سوخت هواپیما و تأمین امنیت هواپیما است. آن ها همچنین ممکن است کارهایی از قبیل تعمیرات هواپیما، نگهداری هواپیما و انجام بازرسی های ایمنی هواپیما را نیز انجام دهند. بسیاری از تکنیسین های این قسمت بر حسب نوع تخصص و میزان تجربه کاری که دارند، درآمد و دستمزد دریافت می کنند. با این حال با شرکت در کلاس های آموزشی که برای این بخش تشکیل می شود می توانید مهارت بیشتری کسب کنید و برای آن اقدام کنید.

متولیان نظافت

از فرصت های شغلی در فرودگاه هاست که کاری تماما مربوط به نظافت بر عهده دارند. وظیفه این افراد تمیز نگه داشتن تمام هواپیماها و بخش های فرودگاه است. در نتیجه با توجه به وسعت فرودگاه و تعداد بیشمار هواپیماها در فرودگاه ها، باید گفت که در این بخش، افراد زیادی مشغول به کار هستند. هر یک از این افراد، عهده دار نظافت و تمیزی یک بخش از فرودگاه می شوند و برای  تمیز کردن حمام ها، سرویس های بهداشتی، طبقه های خالی فرودگاه، خالی کردن سطل های زباله و دیگر کارهای نظافت را انجام می دهند. در مطلب "با تمیزترین فرودگاه جهان آشنا شوید” با کار بهترین افراد در این جایگاه شغل های فرودگاهی آشنا می شوید.

بخش غذاخوری

از آنجایی که توقف بین پروازها یا تاخیرهای زیادی در فرودگاه ها وجود دارد، بسیاری از مسافران زمان زیادی را در فرودگاه می گذرانند. در نتیجه برای رفع وعده های غذایی خود نیاز به خرید غذا دارند. یکی از شغل های فرودگاهی مربوط به بخش غذاخوری فرودگاه ها و رستوران ها است. خدمات غذایی طیفی بسیار گسترده برای شغل های فرودگاهی است. این مشاغل از سالن های بزرگ رستوران ها تا فروشگاه های کوچک مواد غذایی را شامل می شود که درآمدی بر حسب میزان مشتری های خود دارند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار