gardeshban.ir

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ترابری دریایی بالغ‌بر ۷ میلیون و ۱۸۹ هزار نفر سفر در پایانه‌های مسافری دریایی این استان و رشد چشمگیری در عملیات صادراتی و ترانزیت نفتی و غیرنفتی طی چهارماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۶۴۱۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 30
گردشبان (gardeshban.ir) : اله مراد عفیفی پور با تشریح گزارشی از عملکرد مجموعه ۷۱ بندر استان هرمزگان در چهار ماه نخست سال ۹۸، اظهار کرد: از مجموع ۳۴ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۶۳۸ تن کالای جابجا شده در این بنادر، ۲۳ میلیون و ۱۳۵ هزار تن مربوط به کالاهای غیرنفتی با رشد ۷درصدی و ۱۱میلیون و ۱۱۱ هزار تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

وی حجم صادرات غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۱۴ میلیون و ۱۶۴  هزار و ۷۹۴ تن با رشد ۱۱,۴ درصدی اعلام کرد و افزود: از آغاز سال ۹۸ تا ابتدای مردادماه جاری، یک‌میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۰۴ تن از این کالاها، با رشد مثبت ۲۵درصدی ترانشیپ و یک‌میلیون و ۲۸۶ هزار تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی پور از کابوتاژ (کران بری) دو میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۸۰ تن با افزایش ۹ درصدی و همچنین واردات سه میلیون و ۱۹۳ هزار و ۴۹۸ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۱۵درصدی در بنادر این استان خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده‌های نفتی در بنادر این استان را چهار میلیون و ۱۵۸  هزار و ۲۹۴ تن اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ۲۴هزار و ۶۲۳ تن، با افزایش چشمگیر ۶۰درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ترانزیت و شش میلیون و ۹۲۸ هزار تن، کابوتاژ شد که در این بخش رشد ۹درصدی به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: در دوره زمانی چهارماهه نخست سال جاری، ۵۴۱ هزار و ۶۹ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور در بخش دیگری از اظهاراتش، هرمزگان را پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران توصیف کرد و افزود: از آغاز امسال تا ابتدای مردادماه جاری که یک دوره زمانی چهارماهه را شامل می‌شود، ترابری هفت میلیون و ۱۸۹ هزار و ۹۰۱ نفر سفر در بنادر و پایانه‌های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری۲۸ هزار و ۴۲۰ فروند شناور در بنادر این استان خبر داد و گفت: از این رقم، یک هزار و ۸۱۲ فروند شامل کشتی‌های بالای هزار تن و ۲۶ هزار و ۶۰۸ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار