gardeshban.ir

هتل‌ها معمولا برای جبران هزینه‌های سرسام آور خود که از طریق مالیات‌های سنگین و هزین‌ه‌های سنگین تلفن، با بهره گیری از دست آویز‌هایی هزینه‌های پنهانی را بر مسافران تحمیل می‌نمایند.
کد خبر: ۱۶۴۳۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
هتل‌ها معمولا برای جبران هزینه های سرسام آور خود که از طریق مالیات‌های سنگین و هزین‌ه های سنگین تلفن، با بهره گیری از دست آویزهایی هزینه های پنهانی را بر مسافران تحمیل می نمایند. به همین دلیل یکسری از هزینه‌های اضافه شده بر روی صورت حساب هتل علاوه بر شارژ اصلی رزرو نشانگر این موضوع است. حال راه‌هایی را که می‌توان از این هزینه‌ها جلوگیری و درصورت ضرورت مدیریت نمود را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

هزینه های پیش بینی نشده شایع:

رفت و آمد فرودگاهی:

قبل از اینکه فرض کنید که هزینه ی رفت و آمد شما از فرودگاه به هتل رایگان است؛ سوال کنید تا مطمئن شوید زیرا برخی از هتل ها این هزینه را در صورت حساب لحاظ می کنند.

انعام به پیشخدمت، پادو، خانه دار یا نگهبان:

گاهی اوقات با نام هزینه ی خدمات یا سرویس خوانده می شود؛ ممکن است هزینه ای با نام پاداش برای پیشخدمت یا کارکنان برای هر روز یا هر مدت زمان اقامتی را پوشش دهد.به این هزینه ها در صورتی که با گروه بزرگ یا کنوانسیونی به سفر می روید؛بیشتر توجه کنید.

هزینه های مینی بار (بطری آب و تنقلات):

معمولا برای آب و تنقلاتی که بر روی میز زمانی که در لابی نشسته اید قرار می گیرد ؛هزینه های سنگینی در نظر گرفته می شود. اگر این حرف را قبول ندارید قبل از اینکه در هزینه ها غرق شوید از مسئولین پایین بپرسید.

لغو یا کنسل کردن رزرو (جریمه ها):

اگر یک یا دو روز قبل از رسیدن به مقصد ناگهان تصمیم می گیرید رزرو را کنسل کنید؛ قبل از تماس شرایط لغو هتل را به درستی مطالعه کنید. امکان دارد که هزینه ی یک شب اقامت کامل را به عنوان جریمه از شما بگیرند.

چک کردن برنامه ها در داخل و خارج:

آیا برنامه ی خود را تغییر داده اید؟ برخی از هتل ها از شما هزینه ای برای بررسی در اوایل رزرو و اواخر دریافت می کنند.

شارژ مصرف انرژی:

در برخی هتل ها به تصویب رسیده که برای شارژ کردن انرژی هزینه ای را بر روی صورت حساب مهمانان بکشند.

هزینه ی استفاده از فضا و محوطه ها:

اگر رفت وآمد شما به زمین هایی مانند باغ؛ چمنزار و یا زمین گلف زیاد باشد، باید هزینه ی آنرا نیز پرداخت کنید.

حفظ و تامین امنیت اتاق:

برخی از هتل ها برای امنیت مهمان و بیمه نیز هزینه ای جدا دریافت می کنند که می تواند نرخ متفاوتی داشته باشد.

اینترنت:

اکثر هتل ها، به ویژه آنهایی که بیشتر پذیرای مهمانان در رابطه با کسب و کار هستند؛اینترنت پر سرعت بدون سیم در اختیار مهمانان می گذارند. هزینه های به طور گسترده ای متفاوت است؛ در حالی که بسیاری از هتل ها ارائه دسترسی به اینترنت را با دریافت هزینه ی آن امکان پذیر می کنند که باید پرسیده شود.باید توجه داشته باشید که برخی هتل ها شارژ اینترنت را برای دستگاه انجام می دهند نه اتاق، یعنی اگر شما از یک دستگاه و هم اتاقیتان از دستگاهی دیگر به اینترنت وصل شوید باید هزینه ای دوبرابر بپردازید.

هزینه نگهداری از چمدان ها:

در زمانی که شما مشغول بررسی هستید و هتل چمدان های شما را برای چند ساعتی نگه می دارد؛ هزینه ای را برای این کار دریافت می کند البته بعضی از هتل های خاص.

برخی از هتل ها نیز برای دریافت پست الکترونیکی مهمان هزینه دریافت می کند.

حتما قبل از رزرو هتل به صورت اینترنتی و آنلاین تمام شرایط و هزینه های اضافی را با برقراری تماس تلفنی با هتل بپرسید تا کاملا آگاه شوید.

هزینه پارکینگ:

پارکینگ های اجباری معمولا هزینه های زیادی را به خود اختصاص می دهند. انعام دادن به خدمه ی پارکینگ را نیز نباید فراموش کنید.

هزینه رفت و آمد های مکرر:

ممکن است در طول روز طیف گسترده ای از خدمات مانند: استخر؛ سالن ورزشی، روزنامه و ... را دریافت کنید.

به این منظور هزینه ی مشخصی برای شما در نظر گرفته می شود.

مالیات و سایر هزینه های محلی:

دریافت مالیات تقریبا دیگر چیز عجیبی برای مسافران نیست.هتل ها نیز مجبور هستند این هزینه ها را دریافت کنند.

تلفن و ارتباطات:

قبل از برداشتن گوشی؛ شرایط استفاده و هزینه های تلفن را مطالعه کنید. در برخی هتل ها انجام تماس های محلی رایگان است؛ اما در برخی دیگر برای گرفتن شماره حتی اگر تماستان برقرار نشده باشد هزینه دریافت می کنند.

شارژ حوله مصرفی:

دریافت حوله ی اضافی در استخر برای شما هزینه ی اضافی در پی خواهد داشت مخصوصا اگر آنرا با خود به اتاقتان بیاورید.


برخی نکات دیگر:

- طبق قوانین تمام هرینه های هتل و شرایط و ضوابط باید به صورت آشکار افشاء شود و مشتری قبل از امضاء قرار داد از آنها آگاه باشد تا بعد از آن به توافق برسند.

- برخی از مسافران هنگام ترک هتل عجله دارند و قبوض هزینه را بدون بررسی امضاء می کنند. ممکن است در این هزینه ها اشتباهی صورت گرفته باشد پس برای بررسی این قبوض زمان کافی اختصاص دهید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار