gardeshban.ir

دانشمند اخیرا اظهار کرده‌اند سیاره‌ای عظیم را شناسایی کرده‌اند که در حال چرخش به دور ستاره "بتا سه‌پایه" (Beta Pictoris) است.
کد خبر: ۱۶۴۵۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
پژوهشگران "دانشگاه گرنوبل آلپس" (University of Grenoble-Alpes ) فرانسه ادعا کرده‌اند دومین سیاره ای را که در حال چرخش به دور ستاره درخشان بتا سه پایه است را شناسایی کرده‌اند.

"بتا سه‌پایه" یک ستاره است که در صورت فلکی سه‌پایه قرار دارد. بتا سه‌پایه دومین ستارهٔ درخشان در صورت فلکی سه‌پایه است. این ستاره که در فاصله ۶۳ سال نوری از منظومه شمسی قرار گرفته، جرم آن ۱.۷۵ و درخشندگی ان ۸.۷ بیشتر خورشید است. سامانهٔ بتا سه‌پایه بسیار جوان و تنها ۸ میلیون تا ۲۰ میلیون ساله است، هرچند که در حال حاضر در مرحلهٔ اصلی از تکامل خود است.


"آنی ماری لاگرینج" (Anne-Marie Lagrange) اخترشناس فرانسوی و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما طی این مطالعه موفق به شناسایی سیاره غول پیکری که حدود ۳۰۰۰ بار عظیم تر از زمین است، شده ایم. اگر فاصله زمین از خورشید را در نظر بگیریم فاصله این سیاره از ستاره خود ۲.۷ بار بیشتر از فاصله زمین از خورشید است.

کشف دومین سیاره در حال چرخش به دور ستاره بتا سه پایه
سیاره جدید "بی سه‌پایه سی" (b Pictoris c) نام دارد. لاگرینج و تیم او پیش تر و درسال ۲۰۰۹ نیز موفق به شناسایی "بی سه‌پایه بی" (b Pictoris b) خواهر "بی سه‌پایه سی" شده بودند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار