gardeshban.ir

تمام نقاط کشورمان زیبایی‌ها و جاذبه‌های انکار ناپذیری دارند که نمی‌توان از دیدن آن‌ها صرف نظر کرد.
کد خبر: ۱۶۴۶۷
تاریخ انتشار : جمعه ۰۱ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
تمام نقاط کشورمان زیبایی‌ها و جاذبه‌های انکار ناپذیری دارند که نمی‌توان از دیدن آن‌ها صرف نظر کرد. ما این بار شما را برای بازدید از برخی از این جاذبه‌ها به پایتخت مرکبات کشور یعنی تنکابن می‌بریم.

تنکابن از بهترین مناطق برای کاشت و رشد مرکبات به حساب می‌آید. این شهر که در استان مازندران قرار گرفته، در گذشته با نام‌های فیض و دیلم خاصه شناخته می‌شد.

آماردها نخستین ساکنان باستانی تنکابن بودند. آن‌ها در شمال ایران به ویژه از رودبار تا آمل و در کرانه سفیدرود زندگی می‌کردند.

اگر قصد سفر به تنکابن را دارید بهتر است که در وهله نخست بیش از پیش با جاذبه‌های گردشگری و مناطق دیدنی این شهر آشنا شوید. امروزه آثار نزدیک به ۳۰ قلعه در تنکابن دیده می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به قلعه تنکا، قلعه نوشاه، قلعه هاله کله، قلعه بهکله، قلعه رودپشت، قلعه سیاه‌لان، قلعه سفیدکوه، قلعه خشن‌چال، قلعه دختر، قلعه ذوات و قلعه مارکو اشاره کرد.

قلعه گران، قلعه سه هزار، قلعه کوتی، قلعه نرگس و دژکلار نیز از قلعه‌های دیگر شهر تنکابن به حساب می‌آیند.

قلعه نرگس در منطقه سه هزار واقع شده است. آثار حصار یا دیوار در پیرامون این قلعه دیده نمی‌شود، اما آثار سنگ، حفاری، آهک و ساروج در اطرافش دیده می‌شود.

از جاذبه‌های گردشگری دیگر شهر تنکابن می‌توان به پارک جنگلی چالدره، غار دانیال، بقعه سید حسین‌بن موسی‌الکاظم و بیش از ۶۰ امامزاده و بقعه دیگر اشاره کرد.


پایتخت مرکبات کشور+تصاویر

پایتخت مرکبات کشور+تصاویر

پایتخت مرکبات کشور+تصاویر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار