gardeshban.ir

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم گفت: بافت تاریخی مروست شهرستان خاتم به مساحت ۴٠ هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۶۵۳۱
تاریخ انتشار : شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
عباس قدیریان، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم گفت: در سومین جلسه شورای ثبت که در سازمان میراث‌فرهنگی تشکیل شد پرونده بافت تاریخی مروست مطرح و پس از بررسی‌های لازم و کارشناسی قابل ثبت در فهرست میراث ملی تشخیص و به ثبت رسید.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم افزود: بافت تاریخی مروست یک بافت ارگانیک منسجم و بکر و دارای تک بناهای متعدد ارزشمند تاریخی و خانه های مسکونی است که از خصوصیات معماری مناطق گرم و خشک مثل حیاط مرکزی، حوض، باغچه و عمده مصالح خشت و گِل تبعیت می‌کند.
 
او اظهار کرد: همچنین وجود عناصر شاخص بادگیر و بالا خانه (تک اتاق قرار گرفته بر روی پشت بام) در خانه‌های مسکونی نیز از دیگر خصوصیات این بافت ارزشمند تاریخی است.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، بافت تاریخی شهر مروست به مساحت ۴٠ هکتار و با شماره ثبت ٣٢۶١٣  در ٢٧ مرداد ماه امسال در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار