gardeshban.ir

بانجی جامپینگ از آن کارهایی است که خیلی ها دلشان می خواهد آن را تجربه کنند اما فقط تعداد اندکی بر ترس خود غلبه کرده و آن را تجربه می کنند.
کد خبر: ۱۶۵۳۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
بانجی جامپینگ از آن کارهایی است که خیلی ها دلشان می خواهد آن را تجربه کنند اما فقط تعداد اندکی بر ترس خود غلبه کرده و آن را تجربه می کنند.

این ورزش را چه کسی اختراع کرد؟

این ورزش توسط افرادی در دههٔ ۱۹۵۰ میلادی در ابتدا انجام می‌شده‌است. در همان سال‌ها پس از اینکه تلویزیون بی‌بی‌سی در یک برنامه مستند ساختهٔ دیوید فردریک اتنبورو این ورزش و ورزشکارانش را معرفی کرد، بانجی مشتاقان زیادی در دنیا پیدا کرد. این برنامه در جمهوری وانواتو ساخته شده‌بود و افرادی حادثه‌جو با بستن طناب به قوزک پایشان به پایین می‌پریدند.

این ورزش به‌طور مدرن برای اولین بار در آوریل ۱۹۷۹ میلادی در بریستول، انگلستان توسط چهار نفر از اعضای کلوب ورزشهای خطرناک انجام شد و این چهار نفر از روی پل معلق کلیفتون به پایین پریدند.

رهبر این عملیات دیوید کیرک نام داشت که بلافاصله بعد از پایان عملیات دستگیر شد. دیوید چندی بعد به آمریکا رفت و از روی پلهای گلدن گیت و رویال جورج پرید و باعث محبوبیت این ورزش در بین آمریکایی‌ها شد.

تنها انگیزه پریدن از ارتفاع مربوط به ماجراجویی و هیجان پذیری نمی شود و بسیاری آن را به این دلیل انجام می دهند که انرژی های منفی و اضطراب هایشان را تخلیه کنند. به عنوان مثال، بسیاری از ورزشکارانی که در آستانه رقابت های حساسی هستند با انجام این ورزش تمام استرس های پیش از بازی را از خود دور می کنند و بعد از آن به راحتی می توانند در رقابت های اصلی خود شرکت کنند. پس اگر قصد دارید در حرفه تخصصی خود موفق شوید، اگر می خواهید تصمیمات بزرگ بگیرید یا اگر می خواهید با از بین بردن تنش ها روحیه ای شاد و سالم داشته باشید، بانجی جامپینگ پیشنهاد ما به شماست.

هر ورزشی در عین هیجان انگیز بودن با خطرات زیادی هم همراه است و باید طبق قوانین بازی و با رعایت کامل مسائل ایمنی انجام شود. بانجی جامپینگ هم از این قاعده مستثنا نیست، با این حال افرادی که در پرش هایشان دچار آسیب دیدگی می شوند، کسانی هستند که از وسایل مطمئن و استاندارد استفاده نمی کنند و یا کسانی اند که با وجود وسایل خوب به درستی پایین نمی پرند.

یکی از معروف ترنی قربانیان بانجی یک زوج انگلیسی به نام های تیزیانا آکورا 25 ساله و آلبرتو گالتی 26ساله است. آن ها که برای ماه عسل خود به ایتالیا رفته بودند، پس از پرش بانجی جامپینگ جان خود را از دست دادند. بعد از تحقیق از صاحب برج پرش مشخص شد که این برج برای تعمیرات جزئی بسته بود و او با اصرار زوج جوان مجبور شده بود برج را برای پرش آماده کند. این برج چهار سال متوالی مورد استفاده قرار گرفته بود و تا آن زمان هیچ حادثه ای در آن جا اتفاق نیفتاده بود. نکته عجیب این بود که با این که طنابی که به پای زوج بسته شده بود تحمل وزن 2000 کلیوگرم را داشت اما از شانس بد آن ها، وزن 90 کیلوگرمی آلبرتو را تحمل نکرد و پاره شد. تیزیانا هم که همزمان با شوهرش از بالای برج پایین پریده بود از دیدن این صحنه وحشت زده شده و به خاطر از دست دادن تعادلش به شدت با دیوار برج برخورد کرد و به خاطر ضربه ای که به سرش وارد شد جانش را از دست داد.

پل رویال جورج ساسپنشن واقع در شهر کانن در کلورادو در سال 1929 به عنوان جاذبه ای توریستی ساخته شد تا جنگل و رودخانه ی آرکانساس را به مردم نشان دهد. پل حدود 385 متر طول دارد و ارتفاع آن تا ابتدای پایه ها حدود 46 متر است که مکانی رویایی برای علاقه مندان به بانجی جامپینگ در سراسر جهان به شمار می آید. برای برخی حتی قدم زدم بر روی این پل وحشت انگیز می باشد.

بام تهران، مجموعه تفریحی گنجینه همدان، مجموعه چالیدره مشهد، جامپینگ تپه کاج شیراز، بوستان ولایت تهران و بانجی جامپینگ پل بیلقان جاده چالوس کرج از جمله مراکزی هستند که امکانات این ورزش خطرناک و هیجان انگیز را فراهم کرده اند.

نکاتی برای دوستداران بانجی جامپینگ در ایران

نکاتی برای دوستداران بانجی جامپینگ در ایران

نکاتی برای دوستداران بانجی جامپینگ در ایران
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار