gardeshban.ir

پایتخت نشینان یک خبر خوب برایتان داریم! در روزهای گرم تابستان که همه به دنبال راه فراری برای گریز از دمای هوا هستند، بیشتر تهران به سمت شهرهای شمالی کشور می روند و به دنبال آن ترافیک سنگینی را در جاده های شمال کشور شاهد هستیم.
کد خبر: ۱۶۵۹۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
خبر خوب این است که می توان با صرف زمان بسیار کمتری به سمت یک منطقه بکر و خوش آب و هوا در شهر تهران رفت. منطقه ای که در این مطلب می خواهیم درباره آن صحبت کنیم، آبشار کلوگان در تهران است. این آبشار بکر و دیدنی در دل طبیعت روستایی به همین نام در شمیرانات جا خوش کرده است و در روزهای گرم تابستانی میزبان مسافران زیادی است.

بازی فوتبال حبابی، تفریحی متفاوت برای تهرانی ها

آبشار کلوگان در منطقه شمیرانات تهران یکی از بهترین گزینه ها برای پایتخت نشینان است تا در این روزهای گرم تابستانی به سمت این منطقه بکر و دیدنی بروند به جای اینکه ساعت در مسیر شهرهای شمالی کشور باشند.

آبشار کلوگان در تهران یکی از بلندترین آّبشارهای این کلان شهر است و امکان دسترسی به قله هایی نظیر مهرچال، کلوگان، روستای امامه و … را برای کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت فراهم آورده است.

این آبشار برای آن دسته از افرادی که اهل کوهنوردی، طبیعت گردی و پیاده روی های کمی سخت هستند گزینه بسیار خوب و جذابی محسوب می شود اما برای سالمندان، کودکان و افراد که کمی ناتوان هستند ممکن است، دشوار باشد.

بهترین زمان سفر به آبشار کلوگان در تهران

به منظور سفر به این منطقه ی بکر و دیدنی بهترین زمان ممکن دو فصل بهار و تابستان است. با توجه به اینکه آبشار کلوگان در تهران واقع در ارتفاعات استان تهران است به همین ترتیب شرایط آب و هوایی خنکی دارا می باشد و برای فرار از گرمای تابستان گزینه ی عالی به شمار می رود.

فصل پاییز هم برای کسانی که می خواهند برگ ریزان درختان را تماشا کنند زمان خوبی به شمار می رود اما وجه داشته باشید که حتما لباس گرم و مناسب همراه داشته باشید.

اگر هم خواستید در فصل زمستان برای برف بازی به سمت این منطقه بروید حتما حتما تجهیزات لازم برای سفر زمستان را همراه خودتان داشته باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

دسترسی به روستای امامه از آبشار گلوکان

این آبشار یکی از جاذبه های طبیعی است که در استان تهران قرار گرفته و به عنوان بلندترین آبشار تهران شناخته می شود، چرا که ارتفاع آن از سطح زمین حدود ۳۰ تا ۴۰ متر بوده و ساختاری شبیه به یک آبشار دو طبقه دارا می باشد. یک سکو در وسط آبشار وجود دارد و در پایین آن هم حوضچه های کوچکی ایجاد شده که برای آب تنی در فصل های گرم سال عالی هستند.

آبشار کلوگان در تهران در انتهای یک دره بسیار زیبا در مسیری روستایی به همین نام قرار دارد که برای دسترسی به آن می بایست در ابتدا خودتان را به این روستای دیدنی با اهالی جذابی که دارد برسانید. شما پس از طی کردن دشت های سبز و پر گل به آبشار کلوگان در تهران خواهید رسید. اگر در فصل بهار به سمت این آبشار بروید دوران اوج آبشار را خواهید دید.

قبل از اینکه بخواهیم بیشتر درباره آبشار کلوگان در تهران بگوییم یک نکته ای را باید به آن توجه داشته باشید، که مردم روستا کلوگان از شلوغ شدن روستایشان ناراضی هستند و ممکن است شما در بدو ورود با تابلوهایی با همین مضمون روبرو شوید. پس انتظارش را داشته باشید و از دیدن آن تعجب نکنید.

در راستای همین موضوع حتما کمی قبل تر از آبشار اگر چای پارک پیدا کردید حتما، همان جا پارک کنید. چون جلوتر که بروید ممکن است جای پارک نباشد یا حتی در برخی موارد محلی ها ممکن به شما اجازه پارک ندهند.

تفریحات ممکن در مسیر آبشار کلوگان

همانطور که گفتیم آبشار کلوگان در تهران برای کسانی که اهل پیاده روی و طبیعت گردی حرفه ای هستند گزینه ی بسیار مناسبی به شمار می رود. ما در ادامه برای کسانی که قصد تفریح در منطقه را دارند چند پیشنهاد داریم که در صورت تمایل می توانید آن ها را بخوانید.


امکان دسترسی از روستای کلوگان به روستای امامه

خوب با توجه به این که شما مسیر نسبتا زیادی را از غرب به شرق تهران طی کرده اید تا به ارتفاعات روستای کلوگان برسید، باید بگوییم که واقعا ارزشش را داشته شاید بپرسید چرا؟

شما علاوه بر این که با طی کردن این مسیر از آبشار کلوگان و روستایی به همین نام می توانید بازدید کنید، امکان دسترسی به روستای امامه که یکی دیگر از مناطق در اطراف تهران را هم دارید. البته چون روستای امامه ارتفاع بیشتری نسبت به کلوگان دارد بنابراین باید کمی سر بالایی بروید.

از قله های کلوگان تا روستای امامه تقریبا ۲ ساعت راه است که در فصل بهار به دلیل مملو بودن این مسیر از گل های کوهی رنگارنگ اصلا زمان را متوجه نخواهید شد. لازم به ذکر است که بگوییم صدای حرکت آب از پای درختان و نهرهای در تمام فصل های سال یار شما خواهد بود.

روستای امامه یکی از ییلاق های تهران است و شرایط آب و هوایی بسیار خوبی به نسبت پایتخت داراست. این روستا به غیر از طبیعت بی نظیری که دارد، دارای جاذبه های تاریخی نظیر قلعه به نام مازیار هم می باشد. در زمان های دور روستای امامه شکارگاه پادشاهان قاجاریه بوده و آن ها برای ییلاق از این روستا استفاده می کردند. روستای امامه جز مسیرهای پیمایشی و کوه نوردی بسیار خوبی دارد.

شرایط اقامتی در حوالی آبشار کلوگان

اگر قصد اقامت در این منطقه خوش آب و هوا را دارید، لازم تا وسایل کمپ به همراه داشته باشید. دلیلش هم اینه که محلی های این منطقه خانه هایشان را به مسافران اجاره نمی دهند حتی اجازه وجود به باغ های میوه را هم به شما نمی دهند.

اگر هم که شرایط کمپ زدن را نداشتید می توانید به سمت روستای فشم، میگون و … بروید و در این مناطق خانه ای را اجاره کنید.

امکانات موجود در منطقه کلوگان 

لازم به ذکر است که بگوییم، آبشار کلوگان در تهران واقع در دل طبیعت است از همین رو هیچ گونه امکاناتی برای مسافران نظیر سوپرمارکت و سرویس وجود ندارد، لذا هر آنچه که می خواهید را قبل از این به آبشار برسید تهیه نمایید.

در سفر به آبشار کلوگان در تهران وسایل زیر را فراموش نکنید!

آب آشامیدنی تلفن همراه عینک آفتابی چادر مسافرتی

باتوم زیرانداز چراغ قوه کرم ضد آفتاب

بادگیر دوربین کلاه آفتابگیر کفش اضافه

بارانی و لباس ضد آب دمپایی و صندل کفش کوهنوردی وعده های غذایی

کیسه زباله کفش پیاده روی کوله پشتی لباس اضافه

نقشه یا GPS
دسترسی به آبشار کلوگان در تهران

برای رسیدن به آبشار کلوگان در تهران دو راه پیش رو دارید:

اول اینکه با ماشین شخصی خودتان را به این آبشار برسانید که می بایست از اتوبان بابایی در شرق تهران وارد جاده لشگرک بشوید و بعد از آن وارد جاده اوشان – فشم شده و با طی کردن جاده ی پیش رو زمانی که به انتهای آن رسیدید آبشار را خواهید دید.

راه دیگر برای کسانی که ماشین شخصی ندارند، این است که توسط اتوبوس، بی آر تی یا مترو خودشان را به میدان تجریش برسانند و در میدان تجریش، سر خیابان باهنر ون هایی هستند که به روستای کلوگان می روند.

آدرس: تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، روستای کلوگان، آبشار کلوگان


آبشار کلوگان مکانی خنک برای روزهای گرم تهرانی ها+تصاویر

آبشار کلوگان مکانی خنک برای روزهای گرم تهرانی ها+تصاویر

آبشار کلوگان مکانی خنک برای روزهای گرم تهرانی ها+تصاویر

آبشار کلوگان مکانی خنک برای روزهای گرم تهرانی ها+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار