gardeshban.ir

عجیب، وحشی و شگفت انگیز، از جمله صفتهایی هستند که برای توصیف خانه دیوانه ( Crazy house ) استفاده میشود.
کد خبر: ۱۶۶۳۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
مهمان‌خانه دیوانه در منطقه دالات ، یک شهر کوهستانی در جنوب ویتنام بنا شده است. این مهمانخانه پر است از راه پله‌های مارپیچ، اتاق خواب‌های مجسمه سازی شده، سطوح عایق بندی شده ، چرخش رنگهای روشن ، پل‌های باریک و گره های پنهان؛

سازنده این بنا، دانگ ویت وین زنی ۷۹ ساله است که سالها قبل دکترای معماری خود را از مسکو دریافت کرده؛ او می‌گوید: این بنا دقیقا آن چیزی است که در خیال من بوده و این نهایت تخیل و اوج زندگی من است.

دانگ می‌گوید: پس از اخد مدرک دکترا از مسکو، سالها در پروژه های دولتی مشغول به کار بودم و روزی برای یک سفر کاری به دالات سفر کردم. آنجا بود که عاشق چشم انداز سرسبز، آب‌های جاری و مدرم مهربان این منطقه شدم. سرانجام موفق شدم در سال ۱۹۸۳ به همراه پسر ۸ ساله ام در این محل ساکن شوم. دانگ در سال ۱۹۹۰ طراحی‌های اولیه این خانه را اتود می‌زد.

خانه دیوانه هیچ زاویه مناسبی ندارد و شکل های ارگانیکی برای آینه کاری عناصر طبیعی ، مانند قارچ ، پوسته ، غارها و عنکبوت ها طراحی شده است. برای ساخت این خانه از چوب و بتن زیادی استفاده شده است.

دانگ یه حرف مهم میزند، او می گوید: "ساخت خانه دیوانه هرگز به پایان نمی رسد. این خانه مثل یک چیز زنده است همیشه در حال تغییر است."

حالا چندسالی است که خانه دیوانه برای استقبال از مهمانان و توریست ها باز است. خانهای شبیه به یک جنگل خیالی که نظیر آن را فقط در انیمیشن ها و کارتون ها دیده ایم.

سبک بازیگوشانه خانه‌های درختی این مهمانخانه دیوانه را متفاوت کرده است. اتاق های مهمان هر کدام به نام حیوان یا نوع گیاه نامگذاری شده است و پر از اشکال ارگانیک ، تخت مانند غار و مکانهای چوبی است.

سازنده این اثر می گوید: هم اکنون در خال رویا کردن یک باغ آسمانی برای این خانه هستم و امیدوارم قبل از مرگ بتوانم آن را خلق کنم.

جنگلی مرموز در دل مهمان‌خانه دیوانه/تصاویر

جنگلی مرموز در دل مهمان‌خانه دیوانه/تصاویر

جنگلی مرموز در دل مهمان‌خانه دیوانه/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار