gardeshban.ir

وقتی که پای سفر و ماجراجویی به میان می آید، شیفتگان سفر همیشه با اشتیاق آماده اند تا کوله بار خود را بردارند و به دل کوه و جنگل بزنند.
کد خبر: ۱۶۶۸۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
 وقتی که پای سفر و ماجراجویی به میان می آید، شیفتگان سفر همیشه با اشتیاق آماده اند تا کوله بار خود را بردارند و به دل کوه و جنگل بزنند. چه چیزی برای شیفتگان سفر لذت بخش تر از آنکه با زیبایی های کشورمان بیشتر آشنا شوند و برای سفر بعدی مقصد هیجان انگیزی پیدا کنند! مقصدی که آن ها را به دل جنگل های مازندران برده و گوشه نابی از طبیعت بکر کشور را برای آن ها به تصویر بکشد. مکانی زیبا که آبشار هفت تیرکن را در دل خود جای داده و یکی از مقاصد آرام و بکری است که در روستایی با همین نام قرار دارد.

روستای تیرکن

این روستا از توابع دهستان دراز کلاه بوده و در مرز دو شهرستان سوادکوه و بابل، در میان جنگل های لفور قرار دارد. این منطقه سرسبز و دیدنی، جایی است که جنگل، رودخانه و آبشار سوادکوه را در دل خود جای داده و برای گردشگرانی که شیفته پیاده روی در جنگل هستند، یک مکان فوق العاده به شمار می رود.

روستای تیرکنآبشار شگفت انگیز هفت تیرکن

هفت آبشار بابل را همگان با نام آبشارهای سوادکوه نیز می شناسند، اما از آنجا که این آبشارها در مجاورت روستای تیرکن قرار دارند با همین عنوان شناخته شده اند. برای دیدن آبشارهای تیرکن باید یک مسیر سه کیلومتری را در مراتع کالبکوشت و در دل جنگل بپیماییم. پس از طی این مسیر سبز، هفت آبشار تیرکن یکی بعد از دیگری در مسیر پیاده روی پیش چشممان قرار می گیرند و آبشارهای سوادکوه به صورت پلکانی هستند. آبشار اصلی تیرکن که در پایان این مسیر پیاده روی قرار دارد، در حدود 9 متر ارتفاع داشته و یک حوضچه زیبا در زیر آن تشکیل شده است.

طبیعت و زیبایی های منطقه

زیبایی های این منطقه تنها محدود به آبشارهای هفت تیرکن نمی شود و شما در هنگام گذر از مراتع 200 متر مربعی کالبکوشت، گونه های مختلفی از گیاهان را مشاهده خواهید کرد. گونه های بی نظیری از درختان جنگلی مانند افرا، ممرز، کهلو، توسکا، ازگل، شیردار و درختان انجیلی که در طول این مسیر قرار دارند و با سرسبزی و سکوت عمیق خود به شما آرامش عجیبی می بخشند. 
آبشار هفت تیرکن 2

بهترین زمان سفر به آبشار هفت تیرکن

از آنجا در فصل تابستان جنگل های شمال بسیار سرد و مرطوب هستند، بهترین زمان سفر به آبشارهای سوادکوه فصول پاییز و بهارند. در بهار و مخصوصا در اردیبهشت، هوای مطبوع و طبیعت زیبا دست به دست هم می دهند و این منطقه را به بهشتی زمینی تبدیل می کنند. در فصل پاییز نیز درختان با برگ های زرد و نارنجی خود زیبایی های طبیعت دل انگیز آبشار سوادکوه را به رخ همگان می کشند.آبشار هفت تیرکن 3

مسیر دسترسی به آبشار هفت تیرکن

برای رسیدن به آبشار هفت تیر کن باید ابتدا به مازندران و شهر بابلکنار رفته و از آنجا مسیر جاده پادگان و روستای تیرکن را در پیش بگیرید. این مسیر دسترسی به آبشار تیرکن در حدود سه کیلومتر است که باید آن را پیاده بپیمائید. توجه داشته باشید که کفش و پوشش مناسبی برای طی این مسیر با خود به همراه داشته باشید. همچنین لازم هست بدانید که از جمله جاذبه های دیگر این منطقه می توان به دریاچه شورمست، آبشار گزو، جنگل تاریخی لاجیم و جنگل هلی دار اشاره کرد.


آبشار هفت تیرکن در دل جنگل های مازندران/تصاویر

آبشار هفت تیرکن در دل جنگل های مازندران/تصاویر

آبشار هفت تیرکن در دل جنگل های مازندران/تصاویر

آبشار هفت تیرکن در دل جنگل های مازندران/تصاویر

آبشار هفت تیرکن در دل جنگل های مازندران/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار