gardeshban.ir

در راستا حفاظت و نگهداری از مواریث ارزشمند طبیعی، چنار کهنسال روستا بوزلین واقع در دهستان اقبال غربی بخش مرکزی قزوین در فهرست میراث ملی طبیعی به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۶۷۸۴
تاریخ انتشار : شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 09
گردشبان (gardeshban.ir) :

علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در همایش شورای ملی ثبت میراث طبیعی کشور که در شهر انزلی برگزار شد، پرونده ثبت چنار کهنسال روستای بوزلین واقع در دهستان اقبال غربی بخش مرکزی قزوین مورد بررسی قرار گرفت که پس از تائید کارشناسان، این اثر ارزشمند طبیعی در فهرست میراث ملی طبیعی به ثبت رسید.

خزائلی با اشاره به ویژگی‌های این اثر طبیعی اظهار کرد: چنار کهنسال روستا بوزلین  بین 250 تا 280 سال قدمت دارد و وجود آب‌های زیرزمینی غنی و آب‌وهوا مطلوب منطقه شرایط مناسبی را برای رشد این درخت فراهم آورده به طوری که تنه آن منسجم و بدون پراکندگی و دارای چتری نسبتا متقارن و شاداب است.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان قزوین، وی تصریح کرد: اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت سازمان میراث فرهنگی بوده و تعیین عرصه و حریم اثر بر عهده این سازمان بوده و هر گونه دخل و تصرف یا اقدامی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت آن‌ شود، ممنوع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: در این همایش همچنین 3 اثر طبیعی دیگر استان شامل جنگل بلوط قسطین ناحیه در الموت غربی، درخت زیتون کهنسال روستای نهران در تارم سفلی و چنارهای کهنسال روستا دهک در الموت شرقی  نیز به ثبت رسیدند که در مجموع تعداد آثار طبیعی ثبت شده استان در فهرست میراث ملی طبیعی  به 46 عدد افزایش یافته است.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار