gardeshban.ir

آبشار‌های کرمان برای بسیاری از ما ایرانی‌ها که کرمان را شهری کویری و خشک تصور می‌کنیم، شاید کمی غیر قابل تصور باشد. برخلاف تصور ما تنوع بسیار بالایی در آبشار‌های این شهر وجود دارد و جالب است بدانید که بلندترین آبشار خاورمیانه در کرمان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۶۷۹۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبشار‌های کرمان برای بسیاری از ما ایرانی‌ها که کرمان را شهری کویری و خشک تصور می‌کنیم، شاید کمی غیر قابل تصور باشد. برخلاف تصور ما تنوع بسیار بالایی در آبشار‌های این شهر وجود دارد و جالب است بدانید که بلندترین آبشار خاورمیانه در کرمان قرار گرفته است. در ادامه معروف‌ترین آبشار کرمان را معرفی خواهیم کرد.

بلندترین آبشار خاورمیانه در کرمان!+تصاویر

آبشار وروار کرمان

آبشار وروار با ارتفاع ۱۷۶ متر یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین آبشار‌های کرمان می‌باشد که لقب بلندترین آبشار خاورمیانه به آن اختصاص یافته است. این آبشار در شمال شرقی شهرستان عنبرآباد واقع شده و از رود "فرق" سرچشمه میگیرد. جالب است بدانید که این منطقه به خاطر پوشش گیاهی منحصر به فرد، یکی از سرسبزترین و خاص‌ترین جاذبه‌های طبیعی کرمان محسوب می‌گردد که علاوه بر آبشار و طبیعت بکر، جاذبه‌های تاریخی مانند قلعه‌ی فرق و قلعه سالار رضا را نیز در دل خود جای داده است.

آبشار‌های سیمک

یکی از بهترین آبشار‌های کرمان که در فاصله‌ی کم با شهر و حدود ۳۵ کیلومتری شمال آن قرار دارد، مجموعه آبشار‌های سیمک می‌باشد که از ۱۳ آبشار با ارتفاع‌های مختلف تشکیل شده است. با توجه به شرایط بسیار مطلوب این منطقه برای کوهنوردی و صخره نوردی، امکانات تفریحی و رفاهی مطلوبی برای آن در نظر گرفته شده است. رستوران ساحلی و باغ بهشت و همچنین شرایط مطلوب در اردوگاه شهید باهنر، از جمله مورادی هستند که می‌توانند سفر به این شهر و بازدید از جاذبه‌های آبشار سیمک را برایتان به یاد ماندنی کنند.

بلندترین آبشار خاورمیانه در کرمان!+تصاویر

آبشار کشیت

حتی تصور اینکه در دل کویر لوت بتوانید آبشار زیبا و ریزش آب از لابه لای سنگ و گلسنگ‌ها را مشاهده کنید سخت است، اما واقعیت این است که در گلبافت کرمان می‌توانید چنین چیزی را از نزدیک تجربه کنید. قطعا با دیدن این منظره نظرتان به طور کامل در مورد کویر و کرمان تغییر خواهد کرد. کشیت در شهرستان گلبافت کرمان با ارتفاع ۱۲ متر قرار گرفته و در اطراف آن می‌توانید درختان نخل سر به فلک کشیده و سرخس و گلسنگ و خزه را ببینید و بعد از پریدن در آب و شنا، بهترین تصاویر را با دوربین عکاسی تان ثبت کنید. برای بازدید از این آبشار کرمان بهتر است فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید.

بلندترین آبشار خاورمیانه در کرمان!+تصاویربلندترین آبشار خاورمیانه در کرمان!+تصاویر

آبشار خوشکار کرمانآبشار خوشکار کرمان

آبشار‌های خوشکار که در شهرستان بافت کرمان واقع شده اند، یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ها برای طبیعت گردان و افرادیست که تحمل پیاده روی تقریبا طولانی مدت را دارند. برای اینکه بتوانید بهترین منظره و چشم انداز را در این دو آبشار ببینید، لازم است بهار و تابستان را برای سفر انتخاب کنید و کوله بارتان را به سمت شهرستان بافت بردارید. نرسیده به کرمان و در روستای کیسکان باید به سمت دره رودخان بروید و مسیر تقریبا طولانی را به سمت این دو آبشار طی کنید. یکی از زیبایی‌های آبشار دوم خوشکار، وجود غار در پشت آن می‌باشد و حیف است که دیدن آن را از دست بدهید.

آبشار چِهرِن رابر کرمان

برای دیدن تلفیقی از طبیعت سرسبز، درختان استوار و رودخانه‌ی زیبا و شنیدن صدای ریزش آب از آبشار مرتفع در دل کویر، بدون شک چِهرِن رابر یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌باشد. برای رسیدن به این منظره لازم است به روستای چهرن رابر در کرمان بروید و بعد از پیاده روی در مسیر رودخانه، در نهایت به تنگه برسید. در این تنگه آبشاری با ارتفاع ۱۲ متر وجود دارد که در کنار طبیعت منحصر به فرد چهره‌ی دیگری به جاذبه‌های طبیعی کرمان بخشیده است.

بلندترین آبشار خاورمیانه در کرمان!+تصاویر

آبشار‌های فوسک یا دره سختی

شاید برایتان جالب باشد که در ۳۰ کیلومتری کرمان، مجموعه‌ای از ۴۵ آبشار به نام دره سختی قرار گرفته است و در حال حاضر به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر معرفی شده است. البته لازم به ذکر است که بازدید از این مجموعه‌ی بی نظیر نیاز به داشتن مهارت کافی در کوهنوردی و صخره نوردی و همچنین آشنایی با مسیر دارد. گروه‌های تفریحی و ورزشی که قصد رفتن به آبشار دره سختی کرمان را دارند تا آخرین روستای این منطقه که فارسک نامیده میشود با ماشین میروند و ادامه‌ی راه را به صورت پیاده طی میکنند.

آبشار‌های فوسک یا دره سختی

یکی دیگر از آبشار کرمان که در واقع مجموعه‌ای از ۴ آبشار می‌باشد، دره گلم دخترکش نام دارد که در شهرستان جیرفت واقع شده اند. علاوه بر زیبایی‌های مسیر رسیدن به آبشار که روح و جانتان را طراوت خاصی می‌بخشد، تماشای درختان چنار در شیب این دره و شنیدن صدای آب بدون شک کرمان را در ذهنتان کاملا متفاوت خواهد کرد. اگر به دنبال گزینه‌های دیگری در بین آبشار‌های کرمان در شهرستان جیرفت هستید، آبشار نیمه و سرنکوه نیز می‌توانند انتخاب‌های خوب و مناسبی باشند.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار