gardeshban.ir

سفر تنهایی به خارج از کشور باعث می‌شود حسی قهرمانانه داشته باشید. اما احتمالا زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman، یک شخصیت زن قهرمان) و بت من (Batman، یک شخصیت قهرمان مرد) هم بدون اسباب مخصوص خودشان نمی‌توانند قهرمان باشند.
کد خبر: ۱۶۸۰۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
سفر تنهایی به خارج از کشور باعث می‌شود حسی قهرمانانه داشته باشید. اما احتمالا زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman، یک شخصیت زن قهرمان) و بت من (Batman، یک شخصیت قهرمان مرد) هم بدون اسباب مخصوص خودشان نمی‌توانند قهرمان باشند. پس شما هم نباید از لوازم آسایش و راحتی سفرتان غافل شوید تا با خیال راحت به مقصد برسید و از سفرتان لذت ببرید.

قسمت اول: راحت بودن

اساس راحتی شما را پوشیدن لباس‌های راحت تشکیل می‌دهد، این لباس‌ها در هر فروشگاه ارزانی قابل‌ دسترس هستند.

گران نبودن لباس از این‌ جهت مهم است که در صورت همراه داشتن اجناس گران‌قیمت احتمال دستبرد به اموال شما افزایش پیدا می‌کند. همچنین قبل از سفر حتما درون چمدان، کوله و یا لباسِ خود، قسمت‌هایی مخفی را برای پنهان کردن مقداری پول، پیدا یا ایجاد کنید. به‌ این‌ ترتیب اگر مشکلی پیش بیاید، بی‌پول نمی‌مانید.

کفش‌های چندمنظوره

در یک سفر خارجی نمی‌توانید چندین جفت کفش را همراه داشته باشید. سعی کنید کفشی چندمنظوره را برای سفر انتخاب کنید. این کار باعث کاهش وزن چمدان یا کوله و جلوگیری از اشغال بی‌مورد فضا می‌شود. ازجمله ویژگی‌هایی که این کفش‌ها بهتر است داشته باشند می‌توان به استحکام، وزن سبک و ضد آب بودن اشاره کرد.

ژاکت با جیب‌های زیپ‌دار

ژاکت‌ها برای روزهای خنک‌تر مناسب هستند. همچنین زیپ‌دار بودن جیب آن‌ها باعث می‌شود با خیال راحت کمی پول در جیب آن قرار دهید و در مکان‌های شلوغ مانند مترو به‌ راحتی به پول‌هایتان دسترسی داشته باشید.

روسری یا شال‌گردن

شال به دلیل چند‌کاره بودن بسیار مهم است. می‌توانید برای استراحت در مکان‌های موقت مثل فرودگاه، از شال به‌عنوان یک بالش استفاده کنید. همچنین زمان وزش باد شال را برای جلوگیری از باد به کار می‌گیرید.

کش مو و گیره

می‌توانید از کش مو به‌عنوان ابزاری مفید برای دسته‌بندی کردن طناب‌ها و یا نگه‌ داشتن چوب‌رختی لباس‌ها کنار هم استفاده کنید. گیره نیز تقریبا چنین کاربرد‌هایی دارد. به‌ وسیله‌ی آن‌ می‌توانید کارت‌ها و یا طناب‌ها را سازمان‌دهی کنید و یا درب کیسه‌های مواد غذایی را ببندید. همچنین از گیره می‌توانید به‌عنوان محافظ تیغ‌ استفاده کنید.

قسمت دوم: ایمن ماندن

جعبه کمک‌های اولیه

زمانی که نزد خانواده خود هستید، خیالتان راحت است. اما در سفر باید جوانب احتیاط را رعایت کنید. علاوه بر چسب‌زخم و لوازم رایج جعبه کمک‌های اولیه، دارو‌های خاصی را که ممکن است به آن‌ها نیاز پیدا کنید درون جعبه کمک‌های اولیه قرار دهید. اگر سفر خارجی شما بیش‌تر در مناطق خارج از شهر است، به میزان بیش‌تری روی این جعبه و اجزای آن حساسیت داشته باشید.

کیف کمری یا کمربند جای پول

این وسایل برای نگهداری پول، راحت و امن هستند. اگر شب را در اتوبوس یا قطار می‌خوابید، وسیله‌ای که بتواند پول و اشیای با‌‌ارزش شما را نزدیکتان نگه دارد، به خواب آسوده‌تر شما کمک می‌کند.

نگه‌دارنده درب و زنگ هشدار دهنده

لذت سفر بدون احساس امنیت بی‌معنی می‌شود. پس برای استراحت بهتر در مکان‌های مختلف، نگه‌دارنده درب و هشدار دهنده شخصی به همراه داشته ‌باشید. این نوع از نگه‌دارنده‌های درب همانند نگه‌دارنده‌های معمولی هستند، با این تفاوت که به یک زنگ هشدار دهنده با صدایِ هشدارِ بسیار بلند مجهز هستند و در صورت اعمال فشار، صدای هشدار آن تا فاصله 300 متری شنیده می‌شود. همچنین قسمت نگه‌دارنده آن باعث بسته ماندن درب می‌شود.
زمان احساس خطر به وسیله هشدار‌دهنده‌های شخصی (صدای بسیار بلند آن تا فاصله حدودا 200 متری شنیده می‌شود) می‌توانید درخواست کمک کنید.

پاور بانک (شارژر همراه)

همیشه تلفن همراه خود را شارژ نگه‌دارید، چراکه باید با خانواده و دوستان خود در ارتباط باشید و آن‌ها را از سلامت خود را باخبر سازید.

قسمت سوم: تمیز ماندن

دستمال مرطوب نوزاد

در سفر، ممکن است خیلی بیشتر از هر زمان دیگری پیاده‌روی یا هر فعالیت دیگری را که باعث عرق کردن می‌شود، انجام دهید. در بیشتر مواقع در سفر، امکان دوش گرفتن نیز برایتان محیا نیست. استفاده از دستمال مرطوب در اینجا کمک کننده است.

شامپوی تَر

چندین روز از سفر شما گذشته است و احتمالا موهای شما کمی چرب شده‌اند، امکان استفاده از شامپوهای معمولی را نیز ندارید؛ بنابراین با استفاده از شامپوی تَر (شامپویی که بدون آب، موی چرب را تمیز می‌کند) می‌توانید موهای خود را تمیز کنید.

حوله میکرو فیبر

حوله‌های میکرو فیبر قدرت جذب بالاتری دارند و به‌ سرعت خشک می‌شوند. همچنین به دلیل کوچک بودن فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

تعدادی کیسه پلاستیکی

کیسه‌های پلاستیکی یکی از وسایل ضروری هستند که می‌توان از آن‌ها برای قرار دادن زباله، حفظ رطوبت وسایل یا خوراکی‌ها، قرار دادن لباس‌های کثیف، کفش‌های گل‌آلود و... استفاده کرد. همچنین این کیسه‌ها به‌راحتی در هر قسمت اضافی کوله یا چمدان قرار می‌گیرند و نیاز به اختصاص فضای خاصی ندارند.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار