gardeshban.ir

منطقه گردشگری دلفارد، منطقه ای با آب و هوای خوش و ییلاقی بوده که در مسیر ساردوئیه در استان کرمان واقع شد.
کد خبر: ۱۶۸۱۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
دسترسی به این منطقه از محور جیرفت به مانند جاده چالوس، زیبا و پر از پیچ و خم های متعدد امکان پذیر است. این منطقه را می توان منطقه ییلاقی شهرستان جیرفت در استان کرمان دانست. در ییلاق دلفارد جیرفت شرایط آب و هوایی با دیگر مناطق کاملاً متفاوت بوده و به دلیل داشتن آبشارها و جنگل های متراکم و سرسبز به یک منطقه گردشگری و پرتردد در ایام مختلف سال مخصوصا تابستان تبدیل می شود. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا کمی هم شده شما را با جاهای دیدنی دلفارد آشنا کنیم تا اگر روزی به این منطقه سفر کردید، سردرگم نشوید.


شرایط آب و هوایی دلفارد

در اینجا هرچه در ارتفاعات بالا می رویم، از دمای هوا کاسته می شود. این ناحیه هم گرمسیری است و هم سردسیری و بنابراین دو بهار در آن وجود دارد که آغاز یکی در ماه اسفند و دیگری در ماه فروردین بوده و در واقع، منطقه گردشگری دلفارد دارای آب و هوای مدیترانه ای است.

طبیعت دیدنی دلفارد

جیرفت را به سبب داشتن کوه ها و صخره هایی که شبیه مناطق هند و آفریقا هستند، هند کوچک ایران می نامند. بهار ییلاق دلفارد جیرفت واقعا رویایی و مثال زدنی است. صدای پرندگانی که با چهچهه شاد و دلنشین خود آواز می خوانند و عطر دلنشین هزاران گیاه که سرتا سر منطقه را مخصوصا در غروب فرا می گیرد، حس سر زندگی و آرامش را در روح و روان آدمی جاری می کند. منطقه گردشگری دلفارد به خاطر آبشارهای زیبا و بی نظیرش معروف است. آبشارهای زیادی در این خطه وجود دارند که شامل آبشار گلم دخترکش، کوه سیر، زورک، دره تنگ و آبشار کوه نیمه هستند. مهمترین آبشار دلفارد، آبشار زیبای گلم دخترکش بوده که برای رسیدن به آن باید یک مسیر سرسبز و زیبا را از میان درختان قدیمی و سر به فلک کشیده چنار طی کنید. البته مسیر رسیدن به این آبشار معروف که افراد زیادی در روزهای تعطیل از کرمان و هرمزگان برای دیدنش راهی این منطقه می شوند، نسبتا آسان بوده و همه افراد در سنین مختلف می توانند با یک پیاده روی کوتاه خود را به آبشار معروف برسانند و از زیبایی بی نظیر مناظر اطراف آن و همچنین جاهای دیدنی دلفارد لذت ببرند.

پوشش گیاهی منطقه دلفارد

انواع پوشش گیاهی که در ییلاق دلفارد جیرفت وجود دارند، شامل درختان انار، موز، گردو، پرتقال هستند. میوه های این منطقه هم از نوع گرمسیری و هم از نوع سردسیری بوده و همچنین انواع و اقسام گیاهان دارویی را می توان از نزدیک دید. در فضایی به وسعت بیش از ده کیلومتر در کرانه رودخانه انواع درختان سپیدار، تمشک، انجیر و تاکستان های زیبا و سرسبز را می توان دید که منظره ای شگفت انگیز را مخصوصا در فصل بهار به وجود می آورند.

از چه طریق می توانیم خود را به دلفارد برسانیم؟

برای اینکه خود را به جاهای دیدنی دلفارد برسانیم، هم می توانیم از طریق زمینی و هم هوایی این کار را انجام دهیم. برای رفتن به سمت جیرفت و سرانجام دلفارد اگر می خواهید از شهر تهران خود را به این منطقه خوش آب و هوا برسانید، هم می توانید سوار اتوبوس های تهران – کرمان شوید و هم با قطار تهران - کرمان خود را به کرمان و سرانجام جیرفت و دلفارد برسانید. افرادی که دوست دارند سریع تر به این منطقه بروند، می توانند از طریق هواپیما خود را از تهران به جیرفت برسانند و بقیه مسیر را با ماشین طی کنند.دسترسی به دلفارد

اقامت در منطقه دلفارد

کسانی که راهی این خطه می شوند، نیاز نیست بابت اقامت نگران باشند، زیرا برای ماندن در شب می توانید به دهستان دلفارد که در نزدیکی این ییلاق زیبا قرار دارد، بروند و در هتل بزرگ دلفارد که توسط سازمان میراث فرهنگی و با کمک بخش خصوصی اداره می شود شب را به صبح برسانند. این هتل، مکانی بسیار زیبا با سقف های شیروانی و معماری به سبک سنتی بوده و همچنین غذاهای سنتی کرمان در رستوران این هتل عرضه می شوند. شما می توانید نان تازه سنتی را به محض اینکه از تنور بیرون آید، سر سفره خود ببرید و نوش جان کنید.

بهترین زمان سفر به منطقه ییلاقی دلفارد

در بیشتر ماه های سال منطقه گردشگری دلفارد دارای آب و هوایی خوب و مطلوب است، اما بیشتر در اواخر زمستان و در اوایل بهار زیبایی خاصی در این منطقه حکمفرما می شود. همچنین در فصل پاییز به سبب زرد شدن برگ درختان، مناظری شگفت انگیز و تماشایی را در دلفارد شاهد هستیم که زیبایی خیره کننده آن چشم هر مسافری را به خود خیره می کند.

ییلاق دلفارد جیرفت، جایی برای لذت بردن از هوایی خنک+تصاویر

ییلاق دلفارد جیرفت، جایی برای لذت بردن از هوایی خنک+تصاویر

ییلاق دلفارد جیرفت، جایی برای لذت بردن از هوایی خنک+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار