gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین از ثبت ذخیره گاه جنگلی بلوط قسطین ناحیه منطقه الموت غربی در فهرست میراث ملی طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۱۶۸۱۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در همایش شورای ملی ثبت میراث طبیعی کشور که در شهر انزلی برگزار شد، پرونده ذخیره گاه جنگلی بلوط قسطین ناحیه واقع در دهستان رودبار شهرستان بخش الموت غربی مورد بررسی قرار گرفت و پس از تائید کارشناسان، این اثر ارزشمند طبیعی در فهرست میراث ملی طبیعی به ثبت رسید.

خزائلی اظهار کرد: محدوده ذخیره‌گاه جنگلی بلوط قسطین ناحیه با 40  هکتار وسعت در بالادست روستا قسطین در شیب تند رو به شمال واقع شده است، درختان بلوط این محدوده بیش از 400 سال قدمت دارند و رویش بلوط‌ها در این محدوده جنگلی از حالت دانه زاد خارج شده و به صورت شاخه‌زاد درآمده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، وی تصریح کرد: اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت سازمان میراث فرهنگی بوده و تعیین عرصه و حریم اثر بر عهده این سازمان بوده و هر گونه دخل و تصرف یا اقدامی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت آن‌ شود، ممنوع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: در این همایش همچنین 3 اثر طبیعی دیگر استان شامل چنار کهنسال بوزلین واقع در دهستان اقبال غربی بخش مرکزی قزوین، درخت زیتون کهنسال روستا نهران در تارم سفلی و چنارهای کهنسال روستا دهک در الموت شرقی  نیز به ثبت رسیدند که در مجموع تعداد آثار طبیعی ثبت شده استان در فهرست میراث ملی طبیعی به 46 عدد افزایش یافته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار