gardeshban.ir

نیوزیلند سرزمین هابیت‌ها و بهشت بانجی‌جامپرها است، اما چیز‌های زیادی هست که درباره این گوشه شگفت‌انگیز از دنیا نمی‌دانستید. بعد از خواندن این مطلب دلتان می‌خواهد وسایلتان را جمع کنید و هرچه زودتر به این کشور بروید.
کد خبر: ۱۶۸۴۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
نیوزیلند کشوری با جمعیت متوسط است. از نظر ابعاد تقریبا هم اندازه انگلستان است، اما از نظر جمعیت فقط ۴.۴۷میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، در حالی که انگلستان ۶۴میلیون نفر جمعیت دارد. اما جمعیت گوسفندان نیوزیلند از انسان‌ها بیشتر است. در این کشور به ازای هر نفر شش گوسفند وجود دارد که بالاترین نرخ گوسفند در جهان هم است.

سواحل نزدیک هستند 

نیازی نیست مسافت طولانی برای رسیدن به سواحل نیوزیلند طی کنید. هیچ جایی در این کشور نیست که بیشتر از ۱۲۸ کیلومتر با اقیانوس فاصله داشته باشد؛ بنابراین در یک روز هم می‌توانید اسکی کنید و هم از منظره زیبای ساحل لذت ببرید.

سرزمین ابر‌های سفید طولانی
نام دیگر نیوزیلند «Aoetaroa» به معنای «سرزمین ابر‌های سفید طولانی» است. افق نیوزیلند اغلب پوشیده از ابر‌های سفید است و شکل این کشور هم از بالا شبیه یک ابر بلند است.

نیوزیلند فقط سرزمین ارباب حلقه‌ها نیست

اگر از طرفداران ارباب حلقه‌ها باشید حتما نیوزیلند را دوست خواهید داشت، چون بسیاری از صحنه‌های آن در این کشور فیلمبرداری شده اند. اما فراموش نکنید که نیوزیلند فقط سرزمین ارباب حلقه‌ها نیست و چیز‌های زیادی برای ارائه به شما دارد. در مناظر بکر آن بگردید و با فرهنگ، غذا‌ها و فعالیت‌ها آشنا شوید، با مردم محلی صحبت کنید تا نیوزیلند واقعی را کشف کنید.

آن‌ها لهجه دارند

اگر انگلیسی بلد باشید می‌توانید نیوزیلندی‌ها را درک کنید، اما آن‌ها لهجه زیادی دارند.

مردم کیوی

کیوی لقبی بین المللی است که برای مردم نیوزیلند استفاده می‌شود و به طور کلی به غرور و افتخار اشاره دارد. این نام از کیوی، پرنده بومی نیوزیلند گرفته شده که نماد ملی این کشور است.

نیوزیلند اولین کشوری بود که از حقوق زنان حمایت کرد

نیوزیلند یکی از اولین پیشگامان حقوق زنان بود. یعنی دورترین گوشه دنیا، پیشرفته‌ترین هم بود. نیوزیلند حقوق زنان را مدت‌ها قبل از انگلستان و ایالات متحده، یعنی در سال ۱۸۹۳ به رسمیت شناخت.

اول نیوزیلندی‌ها خورشید را می‌بینند

گیسبورن، شهری کوجک در نیوزیلند است که خورشید ابتدا از آن طلوع می‌کند؛ بنابراین مردم این شهر اولین کسانی هستند که خورشید را می‌بینند.

این کشور در هالیوود بسیار موثر است

برخی از بزرگترین فیلم‌های هالیوود در نیوزیلند فیلمبرداری شده اند نه در هالیوود؛ فیلم‌هایی مثل ارباب حلقه‌ها، کینگ کونگ، پیانو، هابیت‌ها، سوارکار نهنگ و آخرین سامورایی.

پرنده غول پیکر موآ در اینجا زندگی می‌کرده

اگر عاشق پرندگان عجیب و بزرگ هستید، نیوزیلند جای شماست. این کشور زیستگاه پرندگان غول پیکر موآ بوده است. موآ بومی نیوزیلند بوده، ۳.۶ متر ارتفاع و ۲۳۰ کیلوگرم وزن داشته است.

نیوزیلندی‌ها در سمت چپ جاده رانندگی می‌کنند

یکی دیگر از تقاوت‌های نیوزیلند با بیشتر کشورها، در رانندگی است. در این کشور باید از سمت چپ جاده رانندگی کنید.

می‌توانید این نام را تلفظ کنید؟

نیوزیلند رکورددار طولانی‌ترین نام مکان در دنیاست. این اسم دقیقا ۵۶ حرف دارد. «Taumatawhakatangihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu» نام یک تپخ در خلیج هاوکس است.

نیوزیلندی‌ها مار ندارند

نیوزیلند حیوانات عجیب و جالب زیادی دارد، اما به طرز شگفت‌انگیزی هیچ ماری ندارد.

فساد وجود ندارد

نیوزیلند کشوری قانونمند و بی‌طرف است. این کشور آنقدر سازمان‌یافته است که تقریبا هیچ فسادی در آن وجود ندارد. نیوزیلند در کنار دانمارک کمترین شاخص مشاهده فساد را دارند.

بانجی جامپینگ از نیوزیلند آغاز شد

نیوزیلند بهشت بانجی‌جامپرها است. این کشور اولین کشوری بود که بانجی جامپینگ را به صورت تجاری آغاز کرد.

زلاند قدیم کجاست؟

قلمروی زلاند قدیم در کپنهاگ امروزی واقع شده و الهام بخش زلاندنو (نیوزیلند) نبوده است.

نیوزیلند بهترین کشور دنیاست؟

نیوزیلند طبق استاندارد‌های جهانی دو بار در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ به عنوان بهترین کشور جهان انتخاب شد.

آن‌ها وزیر ارباب حلقه‌ها داشتند

ارباب حلقه‌ها آنقدر پول به اقتصاد نیوزیلند تزریق کرد که نماینده مخصوصی برای کسب بیشترین درآمد از آن تعیین کردند. ارباب حلقه‌ها ۲۰۰ میلیون دلار به اقتصاد نیوزیلند کمک کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار