gardeshban.ir

اغلب گردشگران به دليل شرايط اقليمي و آب و هوايي كيش علاقمند به استفاده از دريا و آفتاب هستند كه احتمال بروز آفتابزدگي و گرمازدگي را به وجود مي آورد لذا به منظور جلوگيري از صدمات احتمالي آفتاب و گرما توصيه هاي زير اعلام مي گردد:
کد خبر: ۱۶۸۴۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
اغلب گردشگران به دليل شرايط اقليمي و آب و هوايي كيش علاقمند به استفاده از دريا و آفتاب هستند كه احتمال بروز آفتابزدگي و گرمازدگي را به وجود مي آورد لذا به منظور جلوگيري از صدمات احتمالي آفتاب و گرما توصيه هاي زير اعلام مي گردد:

۱- بهترين زمان جهت در معرض نور خورشيد قرار گرفتن ساعت ۹ صبح يا ۳ بعداز ظهر است. بيشترين شدت تابش نور آفتاب در وسط روز مي باشد و چنانچه در اين ساعات در معرض نور مستقيم خورشيد قرار بگيرد دچار آفتاب سوختگي خواهيد شد.

۲- افرادي كه داراي پوست و چشمان روشن و موهاي طلايي يا خرمايي كمرنگ هستند، بيشتر در معرض آفتاب سوختگي هستند و نبايد براي مدت طولاني (بيش از ۱۵ دقيقه) در هر بار در معرض نور خورشيد قرار بگيرند و بايد از كرم هاي ضدآفتاب استفاده نمايند.

۳- براي جلوگيري از بيماري هاي پوستي ناشي از تابش مستقيم آفتاب در هنگام حمام آفتاب گرفتن و برنزه كردن پوست از ضدآفتاب هاي داراي SPF خاص استفاده نمائيد. براي كارهاي روزانه ضدآفتاب داراي ۸- SPF 15و فعاليت در محيط هاي باز ضدآفتاب داراي ۱۵-۳۰ SPF توصيه مي شود. كرم ها و ژل هاي ضدآفتاب تا چند ساعت از خود را حفظ مي كنند ولي توصيه مي شود ضدآفتاب ها حداقل ۳ تا ۴ ساعت يكبار تجديد شوند.

۴- توصيه مي شود براي پيشگيري از گرمازدگي ازلباس هاي آزاد با رنگ روشن و كلاه لبه دار استفاده نمائيد. غذا و نوشيدني خنك استفاده كنيد و در هواي داغ به حد كافي آب بنوشيد. پس از نيم ساعت ورزش در هواي گرم حداقل ده دقيقه استراحت كنيد.

علائم گرمازدگي:

الف) سردرد، سرگيجه، تهوع، ضعف و كاهش هوشياري

ب) غش كردن، تعريق شديد، بي اشتهايي

ج) گشاد شدن مردمك ها، نبض تند و ضعيف، تنفس سريع و سطحي

د) رنگ پريدگي پوست، دردهاي احتمالي عضلات، اشكال در راه رفتن

قبل از انتقال بيمار به مراكز درماني او را به محل خنك انتقال دهيد و كمپرس خنك به صورت او بماليد. تا آنجا كه مي توانيد لباس هايش را كم كنيد و به بيمار محلول آب نمك بدهيد (يك قاشق چايخوري در هر ليوان) اگر بيمار استفراغ كرد سريع او را نزد پزشك برسانيد.

۵- براي جلوگيري از اسهال مسافرتي هرگز از آب ناسالم، مانند آب هاي چاه، شيرهاي موجود در فضاي سبز (مخصوص آبياري) و منابعي كه به سلامت آنها مطمئن نيستيد، ننوشيد. از مصرف يخ و نوشيدني هاي خنك كه ممكن است با آب مخلوط شده باشد، خودداري كنيد.

۶- ۸۳۲ عامل انتقال بيماري از حيوانات به انسان تاكنون شناسايي شده است، پيشگيري از انتقال اين بيماري ها سبب مي شود تا از درد و رنج ناشي از آن در امان بمانيم لذا در حين مسافرت استفاده از مواد غذايي با منشأ حيواني را به نحو مناسبي كنترل نمائيد:

الف) از مصرف جگر و گوشت خام و يا نيمه پخته خودداري نمائيد.
ب) از مصرف شير و مواد لبني غيرپاستوريزه خودداري نمائيد.

ج) دقت نمائيد كه نگهداري گوشت در فروشگاه مطابق موازين بهداشتي و سلامت باشد.

د) با نصب توري جلوي درب ورودي و استفاده از پشه بند استاندارد از ورود حشرات موذي به داخل محل اقامت جلوگيري مي كند.

هـ) از تماس كودكان با حيواناتي كه از سلامت آنها اطلاع نداريد جلوگيري نمائيد.

و) در صورت اقامت در محيط هاي باز بصورت كمپينگ دقت نمائيد در مجاورت لانه حشرات قرار نگيريد.
ز) سعي نمائيد فقط در پلاژهاي مخصوص شنا كنيد.

۷- سعي نمائيد با دوري از محل زندگي و تجمع حشرات از گزش آنها در امان بمانيد و از استراحت در مكان سرباز حتي الامكان خودداري كنيد. اگر نمي توانيد جلوي مواجهه با حشرات را بگيريد، روي بدن خود مواد دور كننده حشرات بماليد و لباس مناسب براي محافظت از گزش يا نيش حشرات بپوشيد.

واكنش پوست به گزش حشرات به صورت برجستگي قرمز در پوست ظاهر مي شود كه معمولا” در عرض چند دقيقه پس از گزش يا نيش ايجاد مي شود، اما بعضي مواقع هم شش تا دوازده ساعت طول مي كشد تا ظاهر شوند. علائمي مانند خارش و سوزش نيز در بعضي موارد وجود دارد. بعضي از افراد دچار تهوع يا استفراغ،‌سردرد، تب، سرگيجه، احساس سبكي در سر و تشنج مي شوند. واكنش هاي آلرژيك مثل خارش چشم ها، برافروخته شدن صورت، سرفه خشك، خس خس سينه و احساس خفگي در گلو و سينه در موارد شديد ايجاد مي شود.

خاراندن محل گزيدگي حشرات در برخي موارد ممكن است بهبودي را تا چند هفته به تأخير بياندازد و در برخي مواقع عفونت باكتريايي ثانويه در محل گزيدگي يا نيش ممكن است باعث تورم گره هاي لنفاوي در گردن، زيربغل، كشاله ران يا آرنج شود و گاهي شوك آلرژيك ناشي از گزيدگي نيز امكان دارد جان بيمار را به خطر اندازد.

در صورت گزيدگي كه موجب ناراحتي و درد شود بايد ناحيه ناشي از گزيدگي را پاك كنيد و روي آن كيسه يخ بگذاريد و براي كاهش خارش از كمپرس آب سرد و از آنتي هيستامين هاي خوراكي در موارد خفيف مي توان استفاده كرد و از تركيبات موضعي استروييدي هم مي توان براي كم كردن التهاب طبق نظر پزشك استفاده نموده در صورت وجود سابقه حساسيت و بروز علائم شديد مانند تنگي نفس و تپش قلب، بالا رفتن درجه حرارت بدن بيش از ۳۸/۳ عدم بهبودي علائم بعد از دو تا سه روز، قرمز، متورم و حساس شدن ناحيه گزيده شده بايد به پزشك مراجعه كرد.

۸- از نگهداري مواد غذايي فاسد شدني در طول سفر خود خودداري فرمائيد و به تاريخ مصرف مواد غذايي كنسرو شده توجه فرمائيد. كليه فروشگاه ها و اماكن پذيرايي جزيره كيش بايد داراي مجوز فعاليت اقتصادي و مجوزهاي لازم بهداشتي و كارت سلامت كاركنان باشند

فهرست مراکز پزشکی و مطبهای پزشکان در کیش

مراکز پزشکی
بیمارستان کیش
ششصد دستگاه، بیمارستان کیش،

شماره تماس : تلفن ها: ۴۴۲۳۷۱۱ (۰۷۶۴)، ۴۴۲۳۸۱۱ (۰۷۶۴)، ۴۴۲۲۲۱۱ (۰۷۶۴)

مرکز بهداشت

میرمهنا، بلوار خاتم الانبیاء، خیابان اقبال، ساختمان مرکز بهداشت
تلفن: ۴۴۲۰۸۸۵-۰۷۶۴
تلفن: ۴۴۳۰۸۲۲-۰۷۶۴

کلینک خانواده
روبروی بازار پردیس یک، مستقر در ویلاهای فردوس
تلفن: ۴۴۲۰۴۹۸-۰۷۶۴

رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر نوید توفیقی راد
بیمارستان کیش
تلفن: ۴۴۲۳۸۱۱-۰۷۶۴

آزمایشگاه تشخیص طبی
تلفن: ۴۴۲۳۸۳۷-۰۷۶۴

آزمایشگاه تشخیص طبی
دکتر اعطایی
تلفن: ۴۴۲۳۸۱۱-۰۷۶۴

فیزیوتراپی
دکتر منیژه ضمیر آزاد
۵۰ دستگاه، لاین ۲، پلاک ۱-۲۳۰
تلفن: ۴۴۲۳۶۳۷-۰۷۶۴
تلفن: ۲۱۹۹ ۷۶۹ ۰۹۳۴

 

داروخانه ها
داروخانه پردیس کیش
مرکز خرید حافظ
تلفن: ۴۴۲۲۴۱۹-۰۷۶۴

داروخانه دکتر عمید
جنب بیمارستان کیش
تلفن: ۴۴۲۳۱۲۸-۰۷۶۴
تلفن: ۴۴۲۳۱۲۹-۰۷۶۴

داروخانه سها
خیابان سنایی، جنب مجتمع بانک ها
تلفن: ۴۴۲۴۵۳۷-۰۷۶۴

داروخانه کیش
تلفن: ۴۴۲۰۸۲۰-۰۷۶۴

داروخانه مرکز بهداشت

میرمهنا، بلوار خاتم الانبیاء، خیابان اقبال، ساختمان مرکز بهداشت
تلفن: ۴۴۲۰۸۸۵-۰۷۶۴
تلفن: ۴۴۳۰۸۲۲-۰۷۶۴

داروخانه پایگاه هوایی
کلینک شهید ستاری
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار