gardeshban.ir

‌مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از پیشرفت ۶۰ درصدی مرمت راسته پنیر فروشان بازار تاریخی ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۱۶۸۵۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 11
گردشبان (gardeshban.ir) : جلیل جباری ‌با اشاره به مرمت راسته پنیر فروشان بازار تاریخی ارومیه در خصوص وضعیت این راسته گفت: رطوبت کف و سقف بازار و کانال سنتی دفع رطوبت این راسته سبب ترک خوردگی گنبدها‌، آسیب ستون‌ها، ریزش آجرهای این راسته و از بین رفت قرینگی طاق‌های این راسته بازار تاریخی شده بود که امکان مرمت و بازیابی نبود، بنابراین گنبد‌ها برچیده‌ و پایه ها و ستون‌های با پی تقویت شد.

وی ادامه داد: عملیات مرمت واحیاء این بنا از مرداد ماه شروع شده و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده عملیات مرمت آن به اتمام برسد. 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه طی بازدیدی که اخیراً از این راسته انجام شد،عملیات اجرای این راسته پیشرفت خوبی دارد گفت: برای این پروژه بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده است.

جباری با بیان اینکه 29 مغازه در این راسته فعالیت می کردند و آخرین مرمت این راسته مربوط به اوایل دهه 60 شمسی است، افزود: این راسته جزء راسته های پر رفت و آمد بازار تاریخی شهر است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار