gardeshban.ir

معمولا برای این‌که در هتلی با چشم‌انداز عالی اقامت داشته باشید، باید هزینه‌ی زیادی را برای آن پرداخت کنید. هتل‌های 5 ستاره‌ گران‌قیمت چشم‌اندازی عالی دارند، اما چشم‌انداز این هتل مرتفع نیز چیزی از هتل‌های 5 ستاره کم ندارد. همچنین علاوه بر منظره عالی، هزینه آن رایگان است. فقط یک نکته کوچک وجود دارد، شما باید برای رسیدن به هتل کوه فارونان بوینز (Foronon Buinz) کوه‌نوردی کنید.
کد خبر: ۱۶۹۰۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
این ابتکار زیبا بعد از فاجعه‌ای انسانی به ذهن یک خانواده رسید. هتل فارونان بوینز توسط خانواده کوه‌نوردی به نام لوکا ووریچ (Luca Vuerich) که در سال 2010 هنگام تلاش برای صعود به آبشار یخی پریزونیک (Prisojnik) درگذشت، ساخته‌ شده است. این هتل کابینی در بالای کوهِ فارونان بوینز ساخته‌ شده است. ارتفاع هتل از سطح دریا بیش از 2500 متر است و در صورت کوه‌نوردی و پیاده‌روی، می‌توانید به اقامت رایگان این هتل دسترسی داشته باشید. نتیجه این سفر پرزحمت بسیار دل‌نشین است، زیرا در هتل فارونان بوینز می‌توانید چشم‌اندازی کم‌نظیر به قله‌های اطراف داشته باشید.

سازه هتل فارونان بوینز توسط معماری ایتالیایی به نام جیووانی پِسکاموسکا (Giovanni Pescamosca) طراحی‌ شده است. احتمالا شما نیز با توجه به مکان عجیب‌ و غریب این سازه، فکر می‌کنید ساخت آن بسیار زمان‌بر بوده است، اما نکته حیرت‌آور اینجاست که این هتل در یک روز و توسط 12 نفر (شامل اعضای خانواده ووریچ و داوطلبان امداد) ساخته شده است. سازه آن از اتصال 30 قطعه‌ی پیش‌ساخته چوبی و ستون‌های کوتاه بتنی تشکیل شده است. لوازم مورد نیاز برای ساخت کابین هتل توسط بالگرد به بالای کوه حمل شده‌اند.

همچنین ظرفیت کابینِ هتل 9 نفر است. جالب است بدانید حتی در زمستان‌های پربرف که سازه هتل فارونان بوینز در برف دفن می‌شود، درب ورودی جنوبی هتل که روبروی آفتاب قرار دارد، با توجه به ذوب شدن سریع برف‌ها به راحتی قابل دسترس است. هیجان‌انگیز‌ترین قسمت سفرتان به هتل فارونان بوینز، چشم‌انداز پانورامای کوه‌های آلپ ایتالیا خواهد بود. 


هتلی رایگان در ارتفاع 2500 متری آلپ/تصاویر






مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار