gardeshban.ir

داشتن اطلاعات کافی از انواع پروازهای مختلفی که ایرلاین های نیا دارند، به مسافران کمک می کند که در انتخاب ایرلاین، زمان پرواز و خرید بلیط هواپیما موفق تر عمل کند و بدون هیچ مشکلی سفر خود را انجام دهند.
کد خبر: ۱۶۹۱۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 13
گردشبان (gardeshban.ir) :

داشتن اطلاعات کافی از انواع پروازهای مختلفی که ایرلاین های نیا دارند، به مسافران کمک می کند که در انتخاب ایرلاین، زمان پرواز و خرید بلیط  هواپیما موفق تر عمل کند و بدون هیچ مشکلی سفر خود را انجام دهند.

پرواز مستقیم

پرواز مستقیم (Direct Flight) پروازی است که از مبدأ تا مقصد نهایی با یک شرکت هواپیمایی واحد، یک شماره پرواز واحد و یک هواپیمایی واحد انجام می شود این قبیل پروازها یا بدون توقف (NON-STOP) و یا در یک یا چند نقطه میانی که از قبل برنامه ریزی شده است توقف دارند.

مانند پرواز مستقیم بدون توقف ماهان تهران به اصفهان یا استانبول یا دهلی و … و یا پرواز مستقیم توقف دار شرکت ایران ایر تهران به شیراز که در اصفهان توقف دارد و یا تهران به زاهدان که در اصفهان و کرمان توقف دارد و یا تهران به توکیو که در پکن توقف دارد.

پرواز اتصالی

پرواز اتصالی (Transfer Connection) پروازی است متشکل از دو یا چند پرواز مستقیم که به دنبال هم انجام می شود و مسافر را از مبداً به مقصد نهایی می رسانند. با توجه به ماهیت پروازهای اتصالی، این پروازها به دو دسته به شرح زیر تقسیم می شوند:

پرواز اتصالی آنلاین

پرواز اتصالی آنلاین (Online Transfer Connection) یعنی اتصال از یک پرواز به پرواز دیگر یک شرکت هواپیمایی واحد که در این نوع پروازها شرکت هواپیمایی واحد است، شماره پرواز متفاوت است ولی نوع هواپیماهای مورد استفاده در این پروازها یا مشابه است  و یا متفاوت به عنوان مثال مسافر با پرواز ایران ایر از مشهد به تهران و با پرواز دیگری از ایران ایر تهران به وین یا پکن و یا مثلاً ساری یا اردبیل و … پرواز می کند.

پرواز اتصالی اینترلاین

پروازهای اتصالی اینترلاین (Interline Transfer Connection) یعنی اتصال از پرواز یک شرکت به پرواز یا پروازهای شرکت هواپیمایی دیگر در این نوع پروازها هم شرکت هواپیمایی متفاوت است و هم شماره پرواز ولی نوع هواپیمایی های مورد استفاده یا مشابه است و یا متفاوت به عنوان مثال مسافر با شرکت ایران ایر مشهد به تهران و با شرکت ماهان از تهران به کرمان پرواز می کند و یا با شرکت ایران ایر مشهد به تهران با شرکت ماهان از تهران به بانکوک و با شرکت تایلندی از بانکوک به سنگاپور پرواز می کند.

نکته مهم: اصولا به این دلیل از پروازهای اتصالی استفاده می شود که یا در روز و یا ساعت مورد نظر پرواز مستقیم خالی برای مسیر مورد نظر وجود ندارد و یا اصولاً بین آن دو  هیچ پرواز مستقیم موجود نمی باشد.





مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار