gardeshban.ir

سفر در ایام تعطیلات یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذران اوقاتی خوش در کنار خانواده و دوستان است؛ ولی در این سفرها مخصوصا در کشورهای استوایی همچون تایلند و مالزی و … ممکن است با مخاطراتی مانند مسمومیت مواجه شوید؛ البته با چند راهکار ساده می‌توان از این اتفاق ناخوشایند پیشگیری کرد.
کد خبر: ۱۶۹۲۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
سفر در ایام تعطیلات یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذران اوقاتی خوش در کنار خانواده و دوستان است؛ ولی در این سفرها مخصوصا در کشورهای استوایی همچون تایلند و مالزی و …  ممکن است با مخاطراتی مانند مسمومیت مواجه شوید؛ البته با چند راهکار ساده می‌توان از این اتفاق ناخوشایند پیشگیری کرد. 

حتما تاکنون جمله معروف «پیشگیری مهم‌ترین عامل کاهش بیماری‌ها است» را شنیده‌اید؛ در واقع این جمله ، اساسی در زندگی روزمره و به ‌ویژه در زمان سفر به شمار می‌رود. شاهد این مدعی، آمار ارائه شده در رابطه با افزایش بیماری‌های گوارشی همانند عفونت‌های ایکولی (E. coli) در طول سال گذشته است. بنابراین، برای داشتن خاطره خوشی از سفر فقط کافی است تا چند نکته ساده را رعایت کرد.

 

۱. خودداری از نوشیدن آب شیر

اگر مقصد سفرتان یکی از کشورهای در حال توسعه است، از نوشیدن آب آشامیدنی از شیر آب خودداری کرده و همیشه از آب بطری برای همه کارهای خود از جمله مسواک زدن استفاده کنید. همچنین اصلا از یخ نیز استفاده نکنید، زیرا ممکن است ، برای تهیه یخ از آب شیر استفاده شده و در نتیجه، یخ نیز حاوی باکتری یا ویروس باشد.

 

۲. استفاده از سبزیجات پخته

بنا به اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، سبزیجات دارای تخم و برگدار از مهم‌ترین عوامل ایجاد مسمومیت غذایی به شمار می‌روند. بنابراین، اگر در جایی حضور دارید که احتمال آلودگی آب در آنجا وجود دارد، بهتر است از سبزیجاتی استفاده کنید که کاملا پخته شده‌اند، زیرا حرارت بالا باعث از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود.

 

۳. پرهیز از غذاهای خیابانی

غذاهای خیابانی برخلاف رستوران‌ها در شرایط مناسب نگهداری نمی‌شوند؛ علاوه بر این، نحوه و زمان تهیه و تازگی مواد اولیه آن‌ها نیز کاملا مبهم است. ولی اگر علاقه‌مند به چشیدن طعم غذاهای محلی هستید، بهتر است غذاهایی را انتخاب کنید که در حرارت بالا کبابی شده‌اند.

 

۴. مجهز باشید

اگر مدت زمان سفرتان بیش از ۳ هفته است، حتما برخی از داروهای پیشگیری مانند پپتو-بیسمول (Pepto-Bismol) را به همراه داشته باشید. نتیجه مطالعه‌ها نشان داده است که استفاده از ۶۰ گرم شربت یا ۲ عدد قرص جویدنی به مدت ۴ بار در طول روز، قبل و در طول مسافرت خطر ابتلا به اسهال را در گردشگران کاهش می‌دهد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار