gardeshban.ir

خلیج شاخ طلایی (Golden Horn) ،بازدید از رودخانه‌ها و محل گذر آنها می‌تواند جذابیت بسیاری داشته باشد و امروزه بسیاری از کشورهای دنیا سرمایه خود را به توسعه گردشگری در این بخش اختصاص داده‌اند. خلیج شاخ طلایی یکی از جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد شهر استانبول است که مقصد مناسبی برای گردشگران محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۶۹۷۶
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
بازدید از رودخانه‌ها و محل گذر آنها می‌تواند جذابیت بسیاری داشته باشد و امروزه بسیاری از کشورهای دنیا سرمایه خود را به توسعه گردشگری در این بخش اختصاص داده‌اند. خلیج شاخ طلایی یکی از جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد شهر استانبول ترکیه است که مقصد مناسبی برای گردشگران محسوب می‌شود.

خلیج شاخ طلایی (Golden Horn) یک خلیج شاخ مانند در سمت اروپایی شهر استانبول است که توسط دو جریان کوچک تغذیه می‌شود. این خلیج یک بندر طبیعی است که از قدیم به‌عنوان لنگرگاه ناوگان بیزانس، عثمانی و کشتی‌های تجاری بوده است. امروزه خلیج شاخ طلایی به محلی برای قدم زدن در مکان‌های باستانی تبدیل شده است. نام این خلیج از رنگ آب به هنگام غروب خورشید گرفته شده است که به خاطر انعکاس نور خورشید به رنگ طلایی درمی‌آید.
 
خلیج شاخ طلایی یک بندر قدیمی تجاری و منطقه مسکونی محبوب در دوره بیزانس بوده است. ورودی این خلیج توسط یک زنجیره بزرگ بسته شده است که از ورود کشتی‌های ممنوعه جلوگیری شود. در طول دوره عثمانی، مهاجران بسیاری به این منطقه وارد شده‌اند و مخلوط اقوام ارامنه، یونانی، کولی و ترکی باعث شده بود که موزاییکی از قوم‌های رنگارنگ ایجاد شود.

در اوایل قرن شانزدهم، لئوناردو داوینچی یک پل بزرگ برای قرار گرفتن بر روی خلیج شاخ طلایی طراحی کرده بود. وی در نظر داشته است که این پل 240 متر طول، 8 متر عرض و 24 متر ارتفاع داشته باشد که هرگز ساخته نشد. در نیمه اول قرن هجدهم، شاخ طلایی به خاطر باغ‌های لاله‌اش مشهور شده بود که مردم در غروب آفتاب به غواصی و قایق سواری در آن می‌پرداختند.
 
با ظهور دنیای صنعتی و افزایش شدید جمعیت، چهره خلیج شاخ طلایی به کلی تغییر کرد و چهره‌ای صنعتی به خود گرفت. بااین‌وجود، دانشگاه و چند کارخانه در اطراف این خلیج ساخته شد. در سال 1980، بافت خلیج شاخ طلایی به کلی بازسازی شد و اکنون مردم می‌توانند از سواحل لذت ببرند و از پارک و زمین‌های بازی لذت ببرند.

در اطراف خلیج شاخ طلایی خانه‌های چوبی قدیمی و سنتی وجود دارد و چندین کلیسای قدیمی مربوط به دوره بیزانس در اطراف آن قرار دارد. در این کلیساها می‌توانید چندین کنیسه قدیمی را ملاقات خواهید کرد که به‌طور دائم آنجا قرار دارند. با توجه به سابقه طولانی این خلیج، سازه‌های باستانی و قدیمی بسیاری در آن وجود دارد که می‌تواند جذابیت آن را بالا ببرد.

برای رسیدن به خلیج شاخ طلایی باید از مرکز شهر استانبول خود را به منطقه بسفر برسانید.

برای بازدید از این منطقه محدودیت خاصی ندارید و می‌توانید از فضای آن لذت ببرید.


بازدید از خلیج شاخ طلایی (Golden Horn) استانبول+تصاویر

بازدید از خلیج شاخ طلایی (Golden Horn) استانبول+تصاویر

بازدید از خلیج شاخ طلایی (Golden Horn) استانبول+تصاویر

بازدید از خلیج شاخ طلایی (Golden Horn) استانبول+تصاویر

بازدید از خلیج شاخ طلایی (Golden Horn) استانبول+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار