gardeshban.ir

بسیاری از خانواده های ایرانی در روزهای تعطیل زمستانی قصد سفر به جنوب و قشم را دارند. بعضی از خانواده ها و افراد با ماشین های شخصی سفر می کنند. بعضی از دیگر افراد، برای رفتن به بندرعباس یا قشم و در کل جنوب قید سواری را می زنند و برای خرید بلیط هواپیما اقدام می کنند.
کد خبر: ۱۶۹۹۸
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
در هر صورت سوالی که بیشتر گردشگران ایرانی در این مواقع با آن روبرو می شوند (مخصوصا اگر برای بار اول باشد که به جنوب  جزیره قشم می روند)، نحوه دسترسی به جزیره قشم است. اینکه چطور می توانید از بندرعباس به قشم بروید.

انتخاب وسیله حمل و نقل در سفر

بسته به اینکه چه روشی را برای سفر به قشم انتخاب می کنید، راه های مختلفی پیش روی شما خواهد بود. انتخاب وسیله حمل و نقل مهم ترین عامل در رسیدن به قشم است. چطور از بندرعباس به قشم بروید می تواند سوالی باشد که پس از رسیدن به بندرعباس باید از خود بپرسید. اما قبل از آن باید بدانید که چگونه می خواهید به بندرعباس بروید.

پرواز و دسترسی مستقیم با هواپیما به قشم

اگر تنها می خواهید به قشم بروید و به دنبال هواپیما هستید، می توانید به راحتی برای خرید بلیط هواپیما قشم اقدام کنید. با این شیوه مستقیم و در کمترین ساعت خود را به این جزیره بزرگ با جاذبه های متنوع می رسانید. با این حال خود را برای معطلی در فرودگاه و اتفاقات آب و هوایی غیر منتظره آماده کنید. در هر صورت جزیره قشم هم همانند تمام جزایر دنیا ممکن است که تغییرات آب و هوایی بسیاری داشته باشد. اگر از تهران برای قشم هواپیما بگیرید، زودتر از دیگر وسایل حمل و نقل همانند سواری یا قطار به این جزیره می رسید.

از طرفی دیگر نیازی به رفتن به بنادر و اسکله های قشم و سوار شدن به قایق و کشتی مسافربری ندارید. پروازهای بسیاری از تهران به مقصد قشم هر روزه وجود دارد. در نتیجه با خرید هر یک از این بلیط هواپیماها می توانید پس از زمانی حدود یک ساعت و ۴۰ دقیقه وارد جزیره قشم شوید.

از مزیت های این روش، این است که هیچ گونه خستگی نخواهید داشت و پس از رسیدن به جزیره زمان کافی برای گشت و گذار و دیدن جاذبه های قشم خواهید داشت. به راحتی می توانید به دیدن شهرهای مختلف جزیره بروید. از شهر قشم دیدن کنید. یا برای دیدن دلفین ها در جزیره هنگام راهی اسکله هنگام شوید.

اگر چه پرواز مستقیم تهران-قشم مزایای بسیاری دارد اما شما را از دیدن جاذبه های بین راه و لذت سوار شدن بر کرجی و قایق دور می کند.

اطلاعات پروازی تهران قشم

سریع‌ترین زمان پرواز از مبدا تهران به مقصد قشم ۱ ساعت ۵۰ دقیقه است.

اولین پرواز روز ساعت ۰۷:۲۰حرکت می‌کند و آخرین پرواز هر روز در ساعت ۲۱:۵۵ انجام می‌شود.

۳ ایرلاین در ایران پرواز مستقیم تهران قشم را برگزار می کنند که محبوب ترین آن ها در میان مردم به دلایل متعدد همانند هماهنگی، زمان بندی و قیمت ها مربوط به پرواز هواپیمایی قشم است.
اگر با پروازهای با توقف می روید حدود ۵ ساعت را برای آن در نظر بگیرید.

قیمت ها نیز متنوع بوده و بسته به های سیزن و لاو سیزن و نوع پرواز از ۲۰۰ تا ۹۰۰ تومان خواهد بود.

پرواز به بندرعباس

اگر تا حالا به جنوب سفر نکرده اید و تنها به دنبال مقصدی خاص نیستید، پیشنهاد می دهیم که ابتدا برای بندرعباس راهی این شهر شوید. سپس به دنبال جواب سوال چطور از بندرعباس به قشم بروید باشید! چرا که بندرعباس نیز پر از دیدنی ها و جاذبه های بسیار است که می تواند چندین روز شما را سرگرم نماید. جاذبه هایی همانند محله های قدیمی و بازار ماهی ها تا تفریحات ساحلی متنوع که به راحتی می توانند اقامت شما را در این شهر بیشتر از برنامه ریزیتان نمایند.

همچنین با سفر به بندر عباس و سپس رفتن به قشم می توانید از جاذبه های بین راه هم لذت ببرید. در اینجا حتی وسایل حمل و نقل نیز خود به نوعی جاذبه گردشگری محسوب می شوند.

هر روزه از تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران همانند مشهد، پروازهای مستقیم به مقصد بندرعباس برگزار می شود. می توانید پس از رسیدن به بندرعباس خود را برای گشت و گذار و اقامت در این شهر آماده نمایید یا اینکه به سمت قشم بروید.

پرواز-تهران به بندرعباس-چطور از بندرعباس به قشم بروید

در صورتی که می خواهید پس از فرودگاه به سمت قشم بروید، باید به سمت اسکله شهید حقانی بندرعباس بروید. از فرودگاه تا اسکله حقانی می توانید تاکسی بگیرید.

اطلاعات پروازی تهران بندرعباس

به دلیل ترانزیت بودن شهر بندرعباس پروازهای متعددی از تهران به بندرعباس صورت می گیرد و قیمت های متنوعی دارند.

هواپیمایی ها وایرلاین های متعددی همانند هواپیمایی های قشم ایر، کاسپین، زاگرس، ماهان و آسمان در این مسیر مشغول به فعالیت هستند.

فاصله فرودگاه تا مرکز شهر حدود ۵٫۸ کیلومتر است.

مدت زمان پرواز از تهران به بندرعباس یک ساعت و نیم است.

اولین پرواز ساعت ۰۵:۳۰ و آخرین پرواز در ساعت ۱۹:۲۰هر روزه انجام می شود.

مدت‌زمان سریعترین پرواز با پروازهای با توقف، ۳ ساعت ۴۰ دقیقه است.

مسافت پروازی بین مبدا تهران و مقصد بندر عباس ۱۰۵۳km  محاسبه شده است.

تعداد ۶ هواپیمایی، پرواز مستقیم در مسیر تهران به بندر عباس ارائه می‌کنند.

محبوب‌ترین هواپیمایی در مسیر تهران به بندر عباس شرکت ماهان ایر است.


سفر به جنوب با قطار

یکی از راحت ترین روش ها و ایمن ترین وسایل حمل و نقل، سفر با قطار است. قطار تهران بندرعباس شما را پس از گذشت

برای خرید بلیط قطار یادتان باشد که باید حتما چندین روز (تا یک هفته قبل) قبل از سفرتان بلیت قطار را خریداری کنید. چرا که تمام واگن ها و صندلی های قطار به سرعت فروش می روند. خصوصا اگر به تعطیلات همگانی نزدیک باشید یا بخواهید در تعطیلات به سفر بروید. گاهی بلیت های قطار از یک ماه پیش تمام می شوند. عید نوروز یکی از زمان های اوج قیمت ها و البته کمبود بلیت است.

پس از رسیدن به ایستگاه قطار می توانید به راحتی تا رسیدن به اسکله شهید حقانی بندرعباس تاکسی بگیرید.

با تاکسی حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا به اسکله حقانی برسید. این مسافت حدود ۶٫۵ کیلومتر است. اگر دوست دارید که ابتدا با بندرعباس آشنا شوید به شما پیشنهاد می دهیم که به دیدن جاذبه های این شهر بروید.

جاذبه های بندرعباس:

حمام گله‌داری، چشمه آبگرم گنو، معبد هندوها، عمارت کلاه‌فرنگی، سواحل خلیج فارس و برکه‌های باران، کوچه‌پس‌کوچه ها یا بازارهای محلی بندر عباس و در کل سبک زندگی بندری و پوشش زیبای مردم محلی از جمله جاذبه های بندرعباس هستند.

بنادر مختلف بندرعباس که می توانید از آنها به سمت قشم بروید

بندرلنگه به جزیره کیش و بلعکس (مسافر و خودرو)

 بندر چارک به جزیره کیش و بلعکس (مسافر و خودرو)

 بندر آفتاب به جزیره کیش و بلعکس (مسافر و خودرو)

 بندر پل به بندر لافت (قشم) و بلعکس (مسافر و خودرو)

  بندر شهید باهنر (بندر عباس) به جزیره قشم و بلعکس

 بندر شهید حقانی (بندر عباس) به جزیره قشم و بلعکس (مسافر)

بندر شهید حقانی (بندر عباس) به جزیره هرمز و بلعکس (مسافر)

در تمام این اسکله ها، قایق ها، کرجی ها و قایق های اتوبوسی تندرو از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب به سمت قشم و برعکس حرکت دارند. با این حال برای برگشت از قشم تا بندرعباس سعی کنید قبل از ساعت ۹ شب بلیط قایق و کرجی خود را بگیرید.

اسکله-های-بندرعباس- چطور از بندرعباس به قشم بروید

توصیه هایی که برای چطور از بندرعباس به قشم بروید و در اسکله ها به هنگام سوار شدن به قایق ها مهم است، به این صورت است.

حتما باید به شما جلیقه نجات داده شود و حتما باید آن را بپوشید.

در کرجی ها و قایق ها، از نشستن در مکان هایی که ناخدا و ملوانان کشتی ها مجاز نمی دانند، ننشینید.

در مواقع شرایط جوی نامساعد حتی اگر بلیط قایق هم خریده باشید، ممکن است که با کنسل شدن سفرها روبرو شوید. در شرایط جوی نامساعد تمام اسکله ها تعطیل می شوند.

بنابراین قبل از رفتن به اسکله حتما شرایط جوی را بررسی کنید.

اسکله شهید حقانی بندرعباس

شناورهای مسافربری که از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری قشم، هر یک ساعت اعزام دارند. پس از سوار شدن به شناورها حدود ۵۰ دقیقه زمان می برد که به بندر ذاکری قشم وارد شوید. هزینه بلیط هر نفر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در سال ۹۷ است.


سفر به جنوب با خودرو سواری

پس از رانندگی در جاده های ایران، هنگامی که بندر عباس رسیدید شاید از خود بپرسید که حالا با ماشین سواری خود، چطور از بندرعباس به قشم بروید و چه باید انجام دهید. برای این موضوع باید با ماشین به سمت بندر پل در بندرعباس بروید. از این بندر با ماشین می توانید سوار لندی کرافت شوید و خود را به بندر لافت قشم برسانید.

اسکله بندر پل

برای رسیدن به بندر پل نزدیک به ۷۰ کیلومتر مسیر را باید طی کنید. همچنین هزینه حمل ماشین با لندی کرافت ۵۰ هزار تومان است. خوشبختانه شما تنها برای هر مشاین مبلغ پرداخت می کنید و برای فرد هزینه ای نمی پردازید. هر چند طی مسافت بین دو بندر پل و لافت حدود ۲۰ دقیقه است اما به دلیل زمان سپری شده برای رسیدن به بندرها و معطلی های موجود این زمان را ۲ ساعت در نظر بگیرید.

اگر چه بندرهای دیگری هم برای رسیدن به قشم وجود دارند اما دو بندری که در بالا نام بردیم، معروف ترین، راحت ترین و پر تردد ترین اسکله های بندرعباس به سمت قشم هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار