gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: همایش وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در سال ۹۹ به میزبانی چابهار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۷۰۱۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
علیرضا جلال زایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ما از طریق چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران با بیش از ۳۰ کشور جهان و یک سوم مردم دنیا در ارتباط هستیم.

جلال زایی بیان کرد: در این همایش پروتکل‌هایی امضا خواهد شد تا بتواند در رفت و آمد گردشگران به کشور کمک کرده و چابهار را به عنوان دروازه ورودی ایران به اقیانوس هند معرفی کند. باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که چابهار به عنوان پیشانی ایران شناخته شود.

وی افزود: برای تحقق بخشیدن به این هدف لازم است زیرساختهای زمینی هوایی و دریایی گسترش پیدا کند حتی ریل برقی و مغناطیسی را نیز از تهران به چابهار و یا زاهدان به چابهار ایجاد کنیم. اگر این موضوع تحقق پیدا کند مسیری که یک روزه طی می‌شود می‌تواند به ۸ ساعت کاهش پیدا کند.

جلال زایی که پیشنهاد دهنده میزبانی چابهار برای این برنامه است گفت: اداره کل سیستان و بلوچستان متولی برگزاری این همایش است و از سازمانهای دیگرنیز برای برگزاری آن کمک خواهیم گرفت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار