gardeshban.ir

ممکن است ساعت های طولانی را بدون توقف در ماشین گذرانده باشید و احساس گرسنگی کنید.حفظ رژیم غذایی سالم در سفر جاده سخت و دشوار است. خوردن در ماشین ...
کد خبر: ۱۷۰۳۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
ممکن است ساعت های طولانی را بدون توقف در ماشین گذرانده باشید و احساس گرسنگی کنید.

حفظ رژیم غذایی سالم در سفر جاده سخت و دشوار است.

خوردن در ماشین حین مسافرت یک سرگرمی به شمار می آید. حال چکونه می توان این خوردن را کنترل و از غذاهای وسوسه انگیز موجود در جاده چشم پوشی کرد!

1. از پیش برنامه ریزی کنید

درست است که گفتن آن آسان است اما برنامه ریزی به مرحله ی اجرا و غلبه بر وسوسه برای نخوردن غذاهای ناسالم در جاده که می رسد، کار دشوار می شود. غذاهایی که در خانه برای جاده بسته بندی می کنید را تزیین کنید تا جلوه ای وسوسه انگیز داشته باشند. همراه داشتن فلاسک و ظروف برای غذا خوردن را نیز فراموش نکنید.

تنقلاتی مانند: هویج، میوه، آجیل و میان وعده ها را فراموش نکنید. برای اینکه در ماشین بتوانید راحتتر میل کنید از قبل در خانه، همه ی آنها را خرد و کوچک کنید، آجیل ها را از پوست خارج کنید و میان وعده را کوچک، طوری که به راحتی در دست و دهان جای شود درست کنید.

برای اماده سازی غذا، نیازی نیست که روزی که می خواهید حرکت کنید، صبح زودتر بیدار شوید و غذا بپزید. اینکار باعث می شود دچار استرس شوید و چیزی را فراموش کنید. غذا را از روز قبل آماده کنید. روزی که می خواهید حرکت کنید، تنها چند دقیقه برای گرم کردن غذا اختصاص دهید و آنها را در ظرف های مخصوص بریزد. اینطوری کارهای شما سریعتر و بدون استرس پیش خواهد رفت.


2. برنامه ریزی برای خوردن غذا

همانطور که گفتیم خوردن در ماشین یک سرگرمی محسوب می شود اما نباید طوری باشد که یکسره در حال خوردن باشید. سعی کنید همان روالی که در خانه داشته اید را دنبال کنید. در همان ساعت هایی که غذا و میان وعده میل می کردید، با برنامه ریزی در همان ساعت ها در ماشین نیز تغذیه کنید. غذا خوردن را به تاخیر نیاندازید، زیرا ممکن است باعث عصبی شدن و در نهایت پرخوری شما شود. هرگاه برای غذا خوردن در جایی پارک می کنید، کمی قدم بزنید و بدن خود را کشش دهید تا خستگی های شما از بین برود.

3. تهیه  نوشیدنی

هر نوع نوشیدنی، قهوه و یا چای که دوست دارید را در خانه تهیه کنید و در فلاسک بریزید تا گرم بماند. ممکن است حتی خوردن قهوه در بیرون نیز برای شما وسوسه انگیز باشد اما باید بدانید آن چیزی که شما در خانه تهیه می کنید و آبی که استفاده می کنید، سالم تر و قابل اطمینان تر است.

4. خریداری صندوق خنک کننده

اگر به سفری طولانی می روید، یک صندوق خنک کننده خریداری کنید. می توانید غذاهای فاسد شدنی در اثر گرما مانند: گوشت، لبنیات  و میوه ها را از روز قبل در جا یخی بگذارید و هنگام سفر در این صندوق قرار دهید. همچنین می توانید بطری آب را نیز بگذارید یخ ببندد و سپس در این صندوق قرار دهید. با این کار هم هزینه ی کمتری برای خرید خوراکی متحمل می شوید و هم با خیال راحت از غذا و آب سالم میل می کنید.

5. انتخاب آگاهانه

ممکن است دیگر نتوانید وسوسه ی خود را کنترل کنید و بخواهید برای یکبار خوردن غذا در جاده را امتحان کنید. سعی کنید مکانی را انتخاب کنید و منوی آن ارزش غذایی داشته باشد. در میان غذاهایی که در منو دیده میشود، آن غذایی را انتخاب کنید که دارای سلامت بیشتری باشد. در خوردن نیز هیچگاه زیاده روی نکنید.


6. هوشیار ماندن

برخی از رانندگان برای اینکه در جاده هوشیار بمانند، رادیو گوش می دهند و برخی نیز قهوه می نوشند. اما وعده های غذایی که مصرف می کنید نیز بر هوشیار ماندن شما تاثیرگذار است. روز خود را خوردن صبحانه ای سالم که شامل نان سبوس دار، میوه و تخم مرغ است، شروع کنید. به جای 2-3 وعده ی غذای از 4-5 وعده ی غذایی در جاده استفاده کنید. از خوردن گوشت زیاد بپرهیزید زیرا برای هضم شدن انرژی زیادی از شما خواهد گرفت. خوردن آدامس نعنایی نیز به هوشیار ماندن شما کمک خواهد کرد.

نکات:

- برای اینکه در ماشین دچار حالت تهوع نشوید، از خوردن غذاهای چرب بپرهیزید.

- برای خوردن غذا حتما در جایی پارک کنید. خوردن در حین رانندگی باعث حواس پرتی راننده می شود.

-هر از چند گاهی برای استراحت توقف کنید. قدم بزنید ، هوا بخورید و به بدن خود کشش دهید.

-کودکان را تشویق کنید تا مانند شما از میان وعده های سالم میل کنند.

-برای خرید از سوپر مارکت و فروشگاه های معتبر موجود در جاده استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار